Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Moda Ürünlerinde Güdülenmiş Tüketici Yenilikçiliğinin Satın Alma İlgilenimi Üzerindeki Etkisi

Yıl 2016, Sayı: 32, 149 - 166, 31.12.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı güdülenmiş tüketici yenilikçiliğinin satın alma ilgilenimi üzerindeki etisini araştırmaktır. Değişimin eskiye göre daha hızlı olduğu ve geleceği tahmin etmenin giderek zorlaştığı günümüz iş dünyasında, işletmelerin rekabetçi bir ortamda yaşamlarını devam ettirebilmek, verimliliğini ve karlılığını artırabilmek, yeni pazarlara girebilmek, mevcut pazarlarda büyümeyi devam ettirebilmek için kullanabilecekleri önemli araçlardan biriside yeniliktir.
Tüketici ilgilenimi ise, tüketicinin satın alma ve karar verme davranışının anlaşılması için yararlı ve önemli bir kavramdır.Ayrıca günümüzde neredeyse her tüketiciyi etkisi altına almayı başaran moda, yeniliğin bir sembolü olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu sektörün birçok unsuru olmasına karşın, tüketici sektörün başlıca nesnesi olarak ‘giyim ürünleri’ni görmektedir. Bu nedenle çalışmada, güdülenmiş tüketici yenilikçiliğinin satın alma ilgilenimi üzerindeki etkisi (moda ürünleri örneğinde) tespit edilmeye çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Aydın Serkan, (2009). “Kişisel ve Ürün Temelli Yenilikçilik: Cep Telefonu Kullanıcıları Üzerine Ampirik bir Uygulama”. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 10 (2):189
  • Bülbül Hasan ve Buket Özoğlu, (2014). “Tüketici Yenilikçiliği ve Algılanan Riskin Satın Alma Davranışına Etkisi”. Erciyes Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, s.132
  • Çakır Vesile (2007). “Tüketici İlgilenimin Ölçmek”. Selçuk Üniversitesi, İletişim Fakültesi 4 (4):164
  • Erçiş Aysel ve Bahar Türk (2012). “Tüketici Yenilikçiliğinin Moda Ürünleri Benimseme Eğilimi Üzerindeki Etkileri”. İşletme Yönetimi ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uluslararsı Bilimsel Kongresi, s.2
  • Erçiş Aysel ve Sevtap Ünal (2009). “Gençlerin Kişisel Değerleri ile Satın Alma Tarzları Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi”. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 2 (4):21
  • Koç Erdoğan, (2013). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, 5 Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık San ve Tic. A.Ş.
  • Köker Nahit Erdem ve Deniz Maden, (2012). “Hazcı ve Faydacı Tüketim Bağlamında Tüketicinin Ürün Temelli Yenilikçiliği Algılaması: Ampirik Bir Araştırma”. İşletme Araştırmaları Dergisi
  • Köse Bekir (2012). “Tüketici Yenilikçiliği ve Yeniliklerin Benimsenmesi: Bir Yenilik Olarak Mobil İnternet”. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Afyon-Karahisar, s.6
  • Köseoğlu Özgür “Enformasyon Kaynağının İnanılırlığı Açısından Duyurum ve Reklam Karşılaştırılmasına Yönelik Bir Araştırma”, Ege Üniversitesi, İletişim Fakültesi Dergisi, s.102
  • Odabaşı Yavyz ve Gülfidan Barış (2012), Eskişehir, Mediacat Kitapları, s.342
  • Slama Mark E. and Armen Tashchian (1985) “Selected Socioeconomic and Demographic Characteristics Associated with Purchasing İnvolvement” Journal of Marketing, 49:73
  • Yener Dursun, (2012). “Türkiye’deki Pazar Eksperlerinin Profil Özellikleri ve Alışverişe Yönelik Tutumları”, Electronic Journal of Vocational Colleges, s.118
  • Zaichkowsky, J.L. (1986). “Conceptualizing İnvolvement”, Journal of Advertising, 15:6

The Influence of Motivated Consumer Innovativeness on Purchasing Involvement: An Example of Fashion Products

Yıl 2016, Sayı: 32, 149 - 166, 31.12.2016

Öz

The aim of study is to clarify the effect of motivated consumer innovativeness on purchasing involvement. While the changing happens faster than the old times and the prediction of the future is getting difficult in the present business life, businesses could use a new instrument as innovation in order to survive in the competitive environment and increase productivity as well as income, also penetrate to new markets.

Consumer involvement is a useful and important concept for understanding the buying and decisions behaviours of the consumer.Also, nowadays, fashion managing to have an influence on almost every consumer appears as a symbol of innovation. Despite many elements of this sector, consumer sees "clothing" as the main object product of the sector. Therefore, in this study, will be detected the influence of motivated consumer innovativeness on purchasing involvement (an example of fashion product).

Kaynakça

  • Aydın Serkan, (2009). “Kişisel ve Ürün Temelli Yenilikçilik: Cep Telefonu Kullanıcıları Üzerine Ampirik bir Uygulama”. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 10 (2):189
  • Bülbül Hasan ve Buket Özoğlu, (2014). “Tüketici Yenilikçiliği ve Algılanan Riskin Satın Alma Davranışına Etkisi”. Erciyes Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, s.132
  • Çakır Vesile (2007). “Tüketici İlgilenimin Ölçmek”. Selçuk Üniversitesi, İletişim Fakültesi 4 (4):164
  • Erçiş Aysel ve Bahar Türk (2012). “Tüketici Yenilikçiliğinin Moda Ürünleri Benimseme Eğilimi Üzerindeki Etkileri”. İşletme Yönetimi ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uluslararsı Bilimsel Kongresi, s.2
  • Erçiş Aysel ve Sevtap Ünal (2009). “Gençlerin Kişisel Değerleri ile Satın Alma Tarzları Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi”. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi 2 (4):21
  • Koç Erdoğan, (2013). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, 5 Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık San ve Tic. A.Ş.
  • Köker Nahit Erdem ve Deniz Maden, (2012). “Hazcı ve Faydacı Tüketim Bağlamında Tüketicinin Ürün Temelli Yenilikçiliği Algılaması: Ampirik Bir Araştırma”. İşletme Araştırmaları Dergisi
  • Köse Bekir (2012). “Tüketici Yenilikçiliği ve Yeniliklerin Benimsenmesi: Bir Yenilik Olarak Mobil İnternet”. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Afyon-Karahisar, s.6
  • Köseoğlu Özgür “Enformasyon Kaynağının İnanılırlığı Açısından Duyurum ve Reklam Karşılaştırılmasına Yönelik Bir Araştırma”, Ege Üniversitesi, İletişim Fakültesi Dergisi, s.102
  • Odabaşı Yavyz ve Gülfidan Barış (2012), Eskişehir, Mediacat Kitapları, s.342
  • Slama Mark E. and Armen Tashchian (1985) “Selected Socioeconomic and Demographic Characteristics Associated with Purchasing İnvolvement” Journal of Marketing, 49:73
  • Yener Dursun, (2012). “Türkiye’deki Pazar Eksperlerinin Profil Özellikleri ve Alışverişe Yönelik Tutumları”, Electronic Journal of Vocational Colleges, s.118
  • Zaichkowsky, J.L. (1986). “Conceptualizing İnvolvement”, Journal of Advertising, 15:6
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Raushan Kambar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Kambar, R. (2016). Moda Ürünlerinde Güdülenmiş Tüketici Yenilikçiliğinin Satın Alma İlgilenimi Üzerindeki Etkisi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(32), 149-166.

**