Bu çalışmanın amacı;
ortaokul öğrencilerinin anne baba tutumları ile çocukların kariyer gelişimleri
arasındaki ilişkiyi ve anne baba tutumlarının çocukların kariyer gelişimlerini
yordayıp yordamadığını incelemektir.Çalışma gurubunu Güneydoğu Anadolu
Bölgesi'nden iki farklı ilden iki ortaokul oluşturmaktadır. Bu amaçla 370
ortaokul öğrencisine Algılanan Anne Baba Tutum Ölçeği ve Çocuk Kariyer Gelişim
Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmanın istatistiksel analizlerinde, korelâsyon ve
regresyon analiz teknikleri kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre;
algılanan anne baba tutumunun kabul-ilgi ve denetleme alt boyutları ile çocuk
kariyer gelişiminin bilgi, merak, ilgi, zaman perspektifi, planlama alt
boyutları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Algılanan anne baba
tutumunun psikolojik özerklik alt boyutu ile çocuk kariyer gelişiminin alt
boyutlarından bilgi, merak, ilgi, zaman perspektifi, anahtar figürler ve benlik
arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Algılanan anne baba tutumu çocuk
kariyer gelişimini anlamlı bir şekilde yordamaktadır. Bu sonuçların; alan
yazınında çocuk kariyer gelişimi üzerine yapılacak çalışmalara önemli katkılar
sunacağı düşünülmektedir. Ayrıca araştırma sonuçlarının, okullarda çalışan
psikolojik danışman ve rehber öğretmenlerin kariyer gelişimi üzerine
yapacakları çalışmalara ışık tutacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |