Araştırmanın amacı; aile desteğinin, meslek seçiminde cinsiyet rolleriyle kariyer kararı yetkinliği arasındaki ilişkiyi etkileyip etkilemediğini ortaya koymaktır. Ayrıca öğrencilerin kariyer kararı yetkinlik beklentisi düzeyleri cinsiyete göre değerlendirilmiştir. Çalışma grubunda lise öğrencilerinden seçilen 691 katılımcı bulunmaktadır. Bulgular, kadınların kariyer kararı yetkinliği açısından daha yüksek puan aldıklarını göstermektedir. Ayrıca aile desteği; geleneksel cinsiyet rolleri ile kariyer kararı yetkinliği ilişkisinde düzenleyici etkiye sahip değilken, eşitlikçi cinsiyet rolleriyle kariyer kararı yetkinliği ilişkisinde düzenleyici roldedir. Bulgular, ilgili literatürle ilişkilendirilerek tartışılmış; ardından araştırmanın sınırlılıklarına, araştırmacılara ve uygulayıcılara sunulan önerilere yer verilmiştir. Sonuç olarak; lise öğrencilerinin ebeveynlerini rol model almalarının önemli olduğu görülmektedir. Öte yandan ergenlik döneminde ebeveynlerden farklılaşmanın bir yaşam görevi olduğu göz önünde bulundurulmalıdır. Bu süreçte cinsiyetten ziyade toplumsal cinsiyet rollerinin etkili olduğu söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Endüstriyel ve Örgütsel Psikoloji (İnsan Faktörleri Dahil), Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2 |