Kapitalizm sisteminin etkisi altında kalan
tüketim dünyası, günden güne daha karmaşık bir hal almaktadır. Bunun sebebi arz
talep döngüsündeki çeşitliliğin sürekli artırılmasıdır. Böyle bir ortamda
tüketici olan bireylerin motivasyon algıları çözümlenmekte ve daha çok tüketime
sürüklenmeleri için arzuları harekete geçirilmeye çalışılmaktadır. Kuramcıların
ortaya atmış olduğu çeşitli motivlerin reklamlarda kullanılması ile tüketici
üzerinde istenilen etkinin bırakılması kurumlar ve markalarca hedeflenmektedir.
Burada tüketiciye gerginliklerinden tüketim eylemi ile kurtulacakları
öğretilir. Bu çalışma, kavramsal çerçeve ve reklam analizi olmak üzere iki
bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın kavramsal bölümünde tüketicilerin
etkilenmesinde önemli bir unsur olan motivasyon kavramına, yerli ve yabancı
literatürde bulunan ihtiyaçlar hiyerarşisi kuramına, çevre kuramına, psikolojik motiv kuramına ve
motivasyon (etkileşim) kuramına değinilmektedir. Çalışmanın uygulama bölümünde
ise head&shoulders markasının kalıpları kır ve kazanmak kafada başlar
reklam filmleri McClelland’ın motivasyon/etkileşim kuramında bulunan başarı,
güç ve birlikte olma motivleri doğrultusunda Saussure’ün ikili karşıtlık
sistemi ve Barthes’ın göstergebilimsel çözümleme yöntemi ile analiz
edilmektedir
Tüketici Davranışı Motivasyon Etkileşim Başarı Motivi Güç Motivi Birliktelik Motivi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi © 2018 by Nuri Paşa Özer is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International.
Journal of Critical Communication © 2018 by Nuri Paşa Özer is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International.