Magazin haberciliği, mevcut söylem biçimleriyle güçlü bir etki uyandıran habercilik alanı olarak değerlendirilebilir. Nitekim bu habercilik alanında betimleyici ifadelerle ve drama öğeleriyle haber sunumu inşa edilmektedir. Sansasyonellik faktörü bu noktada devreye girmektedir ve magazin haberlerinin ilgi çekici ve merak uyandırıcı olması amacıyla hareket edilmektedir. Yeni medya alanında internet teknolojisinin olanakları dikkate alındığında, sansasyonel öğelerin haber sunum biçimlerinde daha fazla yer bulabileceği söylenebilir. Dolayısıyla bu çalışmada sansasyonelliğin internet medyasındaki magazin haberlerine nasıl yansıdığını ortaya çıkarmak hedeflenmektedir. Bu doğrultuda öncelikle kavramsal çerçeve oluşturulmaktadır ve daha sonra söylem analiziyle iki ayrı magazin haber sitesinin verileri incelenmektedir. Tematik ve şematik yapı bağlamında uygulanan haber çözümlemelerinde altı ayrı kategori üzerinden sansasyonelliğin görünürlüğü tartışılmaktadır. Sonuç olarak magazin haberlerinin yeni medya alanında sansasyonel öğelerden etkin bir biçimde yararlandığı anlaşılmaktadır.
Tabloid journalism can be considered as a field of journalism that has a strong impact with its current forms of discourse. As a matter of fact, in this field of journalism, news is presented through descriptive expressions and drama elements. The sensationalism factor appears at this point, and it is aimed to make tabloid news interesting and intriguing. When the possibilities of internet technology in the field of new media are considered, it can be claimed that sensational elements can be included more in news presentation styles. Therefore, in this study, it was aimed to reveal how sensationalism is reflected in tabloid news in the internet media. Accordingly, first of all, a conceptual framework was created, and then the data of two different tabloid news sites were examined with discourse analysis. In the news analyses conducted in the context of thematic and schematic structure, the visibility of sensationalism was discussed under six different categories. Consequently, it was found that tabloid news made use of sensational elements in the field of new media.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 7 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi © 2018 by Nuri Paşa Özer is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International.
Journal of Critical Communication © 2018 by Nuri Paşa Özer is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International.