BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 1995, , 129 - 132, 01.03.1995
https://doi.org/10.1501/Kriz_0000000116

Öz

Kaynakça

  • Adams, James (1971). Readings in Adolescent Psychology, Burgess Publishing Company Printed, U.S.A.
  • Brown, B., Rosenbaum, L (1984). Stress and Competence, İn Stress in Childhood, Ams Press, New York, U.S.A.
  • Chandler, L (1982). Children Under Stress, Charles C. Thomas Publisher, Springfield.
  • Çağlar, Doğan (1974). Uyumsuz Çocuklar ve Eğitimi, A.Ü. Eğitim Fakültesi Yayınları, No:45, A.Ü. Basımevi, Ankara.
  • Grant, Naomi (1978). Canadian Psychiatric Association Journal, Volume 23 Special Supplement.
  • Humprey, James (1993). Stress Management For Elementary Schools, Charles C. Thomas Publisher, lllionois, U.S.A.
  • Humprey, J., Humprey N (1981). Reducing Stress in Children Through Creative Relaxation., Springfield, İL, Charles C Thomas Publisher.
  • Kaptan, Saim (1991). Bilimsel Araştırma ve istatistik Teknikleri, Tekışık Web Ofset Tesisleri, Ankara.
  • Mussen, H., Conger, J., Kağan, J (1969). Child Development and Personality, Harper and Row Publishers, New York, U.S.A.
  • Yörükoğlu, Atalay (1978). Çocuk Ruh Sağlığı, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara.

ÖĞRETMENLERİN İLKOKULA BAŞLAYAN ÇOCUKLARDA GÖZLEDİKLERİ SORUNLAR VE BU SORUNLARA YAKLAŞIMLARI

Yıl 1995, , 129 - 132, 01.03.1995
https://doi.org/10.1501/Kriz_0000000116

Öz

Bu araştırma, öğretmenlerin ilkokula yeni
başlayan çocuklarda gözledikleri okula uyum sorunları,
bunun cinsiyetle ilişkisi ile, bu sorunların
çözümüne yönelik öğretmenlerin yaklaşımlarını
saptamak amacıyla yapılmıştır.
Araştırma sonucunda; erkek çocukların kız çocuklarına
nazaran daha çok sorun yaşadıkları, ayrıca,
hem kız hem de erkek çocuklarda, en fazla, anneye
olan bağımlılık nedeniyle; anneden
ayrılmama, okula gitmek istememe davranışının
görüldüğü saptanmıştır.
Öğretmenler, bu sorunu, çocukla özel ilgilenerek
ve anneyi çocuk alışana kadar sınıfa kabul ederek
çözümlemişlerdir.

Kaynakça

  • Adams, James (1971). Readings in Adolescent Psychology, Burgess Publishing Company Printed, U.S.A.
  • Brown, B., Rosenbaum, L (1984). Stress and Competence, İn Stress in Childhood, Ams Press, New York, U.S.A.
  • Chandler, L (1982). Children Under Stress, Charles C. Thomas Publisher, Springfield.
  • Çağlar, Doğan (1974). Uyumsuz Çocuklar ve Eğitimi, A.Ü. Eğitim Fakültesi Yayınları, No:45, A.Ü. Basımevi, Ankara.
  • Grant, Naomi (1978). Canadian Psychiatric Association Journal, Volume 23 Special Supplement.
  • Humprey, James (1993). Stress Management For Elementary Schools, Charles C. Thomas Publisher, lllionois, U.S.A.
  • Humprey, J., Humprey N (1981). Reducing Stress in Children Through Creative Relaxation., Springfield, İL, Charles C Thomas Publisher.
  • Kaptan, Saim (1991). Bilimsel Araştırma ve istatistik Teknikleri, Tekışık Web Ofset Tesisleri, Ankara.
  • Mussen, H., Conger, J., Kağan, J (1969). Child Development and Personality, Harper and Row Publishers, New York, U.S.A.
  • Yörükoğlu, Atalay (1978). Çocuk Ruh Sağlığı, Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA22HU23TF
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nilgün Sarp Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 1995
Gönderilme Tarihi 1 Mart 1995
Yayımlandığı Sayı Yıl 1995

Kaynak Göster

APA Sarp, N. (1995). ÖĞRETMENLERİN İLKOKULA BAŞLAYAN ÇOCUKLARDA GÖZLEDİKLERİ SORUNLAR VE BU SORUNLARA YAKLAŞIMLARI. Kriz Dergisi, 3(1), 129-132. https://doi.org/10.1501/Kriz_0000000116