Digital technologies have rapidly enabled social media networks to enter daily life. Today, the use of social media has become very common. Considering that social media, which has such widespread use, contains both opportunities and risks, social media literacy comes to the fore for an efficient and correct use. Because social media shapes people's social relations. Social media literacy includes the skills of being conscious, questioning and critical of the messages received by users and providing accurate communication while producing messages. As a matter of fact, these skills are a necessity for a correct and efficient use of social media. In this study, studies on social media literacy were examined. The study aims to present a bibliometric view of the studies on social media literacy. A total of 98 research articles on social media literacy in the Web of Science database were analyzed by bibliometric method. The data obtained within the scope of the study were mapped through Vosviewer software program. The 98 research articles were prepared by 272 researchers with co-authors and published in 71 different journals. One of the important results of the study is that 60% of the studies published on social media literacy were prepared by researchers from the fields of communication and psychology, while very few studies were conducted in the field of education. Another important result of the study is that important concepts for social media literacy such as social media education, social media behaviors and social media threats are the focus of very few studies.
Media Literacy Social Media Social Media Literacy Web of Science Bibliometric Method
Yok
Dijital teknolojiler, sosyal medya ağlarının gündelik yaşamda önemli bir yer kaplamasına olanak sağlamıştır. İnsanların yaşamda önemli bir yer tutan sosyal medyanın, olanakları ve riskleri de içinde barındırdığı düşünüldüğünde verimli ve doğru bir kullanım için sosyal medya okuryazarlığı ön plana çıkmaktadır. Çünkü sosyal medya, insanların sosyal ilişkilerini biçimlendirmektedir. Sosyal medya okuryazarlığı, kullanıcıların aldığı mesajlara karşı bilinçli, sorgulayan ve eleştirel yaklaşarak mesaj üretirken de doğru iletişim sağlama becerilerini kapsamaktadır. Nitekim bu beceriler doğru ve verimli bir sosyal medya kullanımı için bir zorunluluktur. Bu çalışmada sosyal medya okuryazarlığı konusunda yapılan çalışmalar incelenmiştir. Çalışma, sosyal medya okuryazarlığı konusunda yapılan araştırmaların bibliyometrik profilini sunmayı amaçlamaktadır. Web of Science veri tabanında yer alan sosyal medya okuryazarlığı konulu 98 araştırma makalesi bibliyometrik yöntemle incelenmiştir. Çalışma kapsamında elde edilen veriler VoSviewer yazılım programı aracılığıyla haritalandırılmıştır. İncelenen 98 araştırma makalesi ortak yazarlarla birlikte 272 araştırmacı tarafından hazırlanmış ve 71 farklı dergide yayımlanmıştır. Çalışmanın önemli sonuçları arasında sosyal medya okuryazarlığı konusunda yayımlanan çalışmaların %60’ının iletişim ve psikoloji alanından araştırmacılar tarafından hazırlanırken eğitim alanından araştırmacıların oldukça az çalışma yapması yer almaktadır. Çalışmanın en önemli sonuçlarından bir diğeri de sosyal medya eğitimi, sosyal medya davranışları ve sosyal medya tehditleri gibi sosyal medya okuryazarlığı için önemli kavramların odağını oluşturduğu çalışmaların yetersiz olmasıdır.
Medya Okuryazarlığı Sosyal Medya Sosyal Medya Okuryazarlığı Web Of Science Bibliyometrik Yöntem
Çalışma etik kurul onayı gerektirmeyen bir çalışmadır. Çalışmada akademik etik ve ilkelere uyulmuştur.
yok
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 17 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 31 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 2 |