It is benefited from different art styles and expressions transferring Traditional Turkish Arts to next generation. It can be said that Turkish painting art has an important role. Osman Hamdi's painting who was the important artist of Turkish paintings art reflects the features of Turkish painting. In this study Osman Hamdi's painting has been viewed on Traditional Turkish Art parts such as designs, motives, colors and compositions. Four painting that exhibits in different galleries, "İki MüzisyenKız",“Kur’anOkuyanAdam”,“YeşilTürbe’deDua”and “HalıSatıcısı”arechozenas sample. It's seen that national, cultural and relegionals expressions pictured by symbols. Especially in door picture are important on reality and vivid reflections by using motives, compositions and color sample of walls and carpets. As a result, it is understood that the artist reflected the traditional motives and figures as the same with real life of objects and places.
Geleneksel Türk sanatlarımızın gelecek nesillere aktarımında farklı sanat dallarından ve sanatın farklı ifade biçimlerinden faydalanılmıştır. Türk resim sanatının bu bağlamda önemli bir misyon üstlendiği söylenebilir. Türk resim sanatının önemli temsilcileri arasında yer alan Osman Hamdi Bey’in eserleri, geleneksel Türk sanatlarına ait özellikleri yansıtması bakımından önem teşkil etmektedir. Bu araştırmada Osman Hamdi Bey’in eserleri, geleneksel Türk sanatlarının motif, renk ve kompozisyon özellikleri bakımından incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamında Osman Hamdi Bey’e ait olup günümüzde çeşitli müzlerde sergilenen, “İki Müzisyen Kız, “Kur’an Okuyan Adam”, “Yeşil Türbe’de Dua” ve “Halı Satıcısı” isimli dört eser, örneklem olarak seçilmiştir. Yapılan incelemeler ve betimlemeler sonucunda araştırma kapsamında incelenen eserlerde, millî, kültürel ve inanca dayanan anlatım biçimlerinin sembollerle işlendiği görülmektedir. Özellikle iç mekân betimlemelerinde, esere konu olan yapının duvar ve halılarında yer alan motif, kompozisyon ve renk örneklerinin, oldukça gerçekçi ve canlı resmedildiği dikkat çekmektedir. Dolayısıyla sanatçının tablolarında kullandığı nesne ve mekânların üzerinde bulunan geleneksel motif ve desenlerin, orjinallerine bağlı kalarak yansıtıldığı tespit edilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 4 |
Necmettin Erbakan Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi
Adres: Köyceğiz Yerleşkesi Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi Dekanlığı, Köyceğiz Mah., Demeç Sok., No:39/2 Meram /KONYA • E-posta: konyasanat@erbakan.edu.tr
Konya Sanat Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.
e-ISSN: 2667-789X