This research; which investigates the elements that influenced the construction of English watercolor school which was already accepted as a dominant form in the 19 century, traces the development of watercolor painting trough the 18th century. The text in accordance with the scope concentrates on the state of England and English art and the relation between watecolor and the other techniques at the beginning of the 18th century. Then the technical advancements and the appication by various important artists and their works were examined like; Paul Sandby, Thomas Gainsborough, Alexander Cozens, John Robert Cozens and William Payne. As the research method; National and International literature reviewed as a method and the works of these artists were analyzed based information gained from the source review. This research uncovered that watercolor landscape painting was on the rise at the beginning of the century was adopted by various artists whom researched the possibilities in order to gain stature among the hierarchy of the Royal Academy. These artists have experimented gain effects similar to oil color to be able to compete which lead to the establising of a unique “British School”. Also the popularity of the technique has lead to a mass adoption by the various segments of the society. The lack of such a study in Turkish literature which analyzes the watercolor landscape painting in England is one of the reasons for this research. Lastly this study aims to be a source for further researches on this subject.
İngiliz suluboya ekolünün inşasına etki eden faktörlerin araştırıldığı bu çalışma; 19. yüzyıl itibarıyla İngiltere özelinde başat bir üretim metodu olarak kendini kabul ettiren suluboya resminin 18. yüzyıl boyunca gösterdiği gelişmenin izini sürmektedir. Metin bu amaca uygun olacak şekilde, 18. yüzyılın başında İngiltere’nin durumunu, suluboya tekniğinin diğer üretim metodlarıyla ilişkisini, ele alarak genel bir bilgilendirme yaptıktan sonra, Paul Sandby, Thomas Gainsborough, Alexander Cozens, John Robert Cozens ve William Payne gibi dönemin ileri gelen sanatçılarının farklı uygulamalarını ve yaşanan teknik gelişmeleri araştırarak, İngiliz suluboya ekolünün inşa sürecinin bir izleğini ortaya koymaktadır. Çalışmada yöntem olarak Ulusal ve Uluslararası literatür taraması yapılmış ve kaynak taramasından elde edilen bilgiler ile örnek olarak ele alınan sanatçıların eserleri incelenmiştir. Yüzyılın başında yükselişe geçen suluboya peyzaj resminin birçok sanatçı tarafından benimsendiği ve statüsünün Kraliyet Akademisi tarafından belirlenen türler hiyerarşisinde hak ettiği yeri bulması için tekniğin olanaklarının araştırıldığı görülmüştür. Sanatçılar yağlıboya resminin etkilerinin suluboya tekniğiyle de elde edilebilmesi için sürekli denemeler yapmışlar ve bu sebeple suluboya peyzaj resminin dönem itibarıyla bir “İngiliz ekolü” inşa ettiği görülmüş, ayrıca popülaritesinin artması sebebiyle toplumun geniş kesimleri tarafından benimsendiği saptanmıştır. İngiltere özelinde 18. yüzyıl suluboya peyzaj resminin bu bakış açısıyla incelendiği bir çalışmanın Türkçe literatürdeki eksikliği de araştırmanın yapılmasındaki sebeplerden biridir. Çalışmanın konu üzerine derinlemesine araştırma yapmak isteyen araştırmacılara yol gösterici olması hedeflenmektedir.
İngiliz Resim Sanatı Suluboya 18. Yüzyıl Peyzaj Resmi Landscape Painting
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 3 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 5 |
Necmettin Erbakan Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi
Adres: Köyceğiz Yerleşkesi Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi Dekanlığı, Köyceğiz Mah., Demeç Sok., No:39/2 Meram /KONYA • E-posta: konyasanat@erbakan.edu.tr
Konya Sanat Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.
e-ISSN: 2667-789X