Fikret Mualla, a prominent figure in the field of contemporary Turkish painting, spent the initial half of his life in Turkey and the subsequent half in France. Paris, which played a pivotal role in his artistic development, served as a significant source of inspiration for his paintings, particularly in terms of the social milieu and locales of leisure. Mualla's paintings were primarily based on figurative imagery, employing an expressionist and coloristic approach. As a result of these factors, he was able to establish himself as one of the most significant painters in Paris during that era. The work titled "Elegant Woman in Front of the Moulin Rouge," which is the subject of this research is one of the artist's most significant contributions in terms of compositional language, color understanding, and figure depiction. In order to comprehend the images depicted in this work and establish a connection between them, it is essential to conduct an analysis of the structural indicators. In this regard, the semiotic method is employed as a scientific approach that examines and analyzes signs. This research employs the semiotic method to analyze the social and artistic life of Fikret Mualla. An examination of Fikret Mualla's life and artistic output through the lens of this work reveals significant insights. A semiotic analysis of the work indicates that the images employed therein bear the hallmarks of Mualla's personal history. In his exuberant and joyous painting, Mualla effectively conveys images from his past, evincing a profound longing for his homeland, nostalgic reminiscences of his friends, his mother, and his struggles with authority.
Plastic Arts Paint Semiotics Fikret Mualla Artwork Analysis.
Çağdaş Türk resminin önemli isimlerinden biri olan Fikret Mualla, yaşamının ilk yarısını Türkiye’de, geri kalanını ise Fransa’da geçirmiştir. Sanatsal varoluşunda çok önemli yeri olan Paris; sosyal yaşam, eğlence yerleri ile onun resimlerinde önemli bir ilham kaynağı olarak yer almıştır. Mualla’nın resimleri ağırlıklı olarak figüratif imgeler üzerine dışavurumcu ve renkçi bir anlayışla ortaya çıkmıştır. Bu yönleriyle dönemin Paris’inde en önemli ressamlar arasında yer bulmuştur. Araştırma kapsamında ele alınan ‘’Moulin Rouge’un Önündeki Zarif Kadın’’ adlı eser; kompozisyon dili, renk anlayışı ve figür betimlemesi bakımından sanatçıyı temsil eden önemli yapıtlardan biridir. Bu eserdeki imgelerin anlamlandırılması ve imgeler arasındaki bağlantının kurulması ancak yapısal göstergelerin çözümlenmesi ile mümkündür. Bu bakımdan göstergebilimsel yöntem; göstergeleri inceleyen ve analiz eden bir bilimsel yaklaşım olarak kullanılmaktadır. Bu araştırmada, göstergebilimsel yöntemden faydalanılarak, Fikret Mualla’nın ilgili eseri üzerinden göstergebilimsel çözümleme yapmak amaçlanmaktadır. Bu eser üzerinden Fikret Mualla’nın yaşamına, sanat hayatına baktığımızda önemli göstergelere ulaşılmıştır. Eser, göstergebilimsel olarak çözümlendiğinde kullanılan imgelerin Fikret Mualla’nın geçmiş yaşamından izler taşıdığına ulaşılmaktadır. Mualla, oluşturduğu coşkulu ve sevinç dolu resimde aslında geçmişinden, vatanına özleminden, eski dostlarından, annesinden ve otorite ile ilgili problemlerinden imgeleri dışavurmuştur.
Plastik Sanatlar Resim Göstergebilim Fikret Mualla Eser Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Resim |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 7 |
Necmettin Erbakan Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi
Adres: Köyceğiz Yerleşkesi Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi Dekanlığı, Köyceğiz Mah., Demeç Sok., No:39/2 Meram /KONYA • E-posta: konyasanat@erbakan.edu.tr
Konya Sanat Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.
e-ISSN: 2667-789X