Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Opinions Of Social Studies Teacher Candidates On Online Education Activities

Yıl 2022, , 624 - 643, 31.12.2022
https://doi.org/10.38155/ksbd.1126398

Öz

The Covid-19 pandemic, which emerged in Wuhan, China in December 2019 and has influenced the whole world over time, has affected many areas from health to economy, from tourism to agriculture, from engineering to education. In this process, the prominent change in education activities was the suspension of face-to-face education model and the beginning of all teaching activities in online environments. In this study, it is aimed to reveal the views of social studies teacher candidates on online education activities, which have increased in importance during the pandemic process. The research was carried out using descriptive case study, one of the qualitative research methods. In the study, the data were obtained through a structured online interview form prepared by taking into account the risk of transmission and social distance practice during the pandemic process. The obtained data were analyzed using content analysis. In the research, pre-service teachers state that online learning has both advantages and disadvantages. They think that current online education activities are insufficient. They state that they encounter various problems during their online education applications.

Kaynakça

  • Altunel, M. (2020). Eğitimde telefi dönemi ve öğrenci psikolojisi. Erişim adresi: https://www.setav.org/egitimde-telafi-donemi-ve-ogrenci-psikolojisi/
  • Akgül, G. ve Oran, M. (2020). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin, ortaokul öğrencilerinin ve öğrenci velilerinin pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 3(2), 15-37.
  • Balaban, M. E. (2012). Dünya'da ve Türkiye'de uzaktan eğitim ve bir proje önerisi. Erişim adresi: https://docplayer.biz.tr/amp/497992-Dunyada-ve-turkiye-de-uzaktan-egitim-ve-bir-proje-onerisi-prof-dr-m-erdal-balaban.html
  • Birişçi, S. (2013). Video konferans tabanlı uzaktan eğitime ilişkin öğrenci tutumları ve görüşleri. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 2(1), 24-40.
  • Chaney, B. H., Eddy, J. M., Dorman, S. M., Glessner, L., Green, B. L. & Lara-Alecio, R. (2007). Development of an instrument to assess student opinions of the quality of distance education courses. The American Journal of Distance Education, 21(3), 145-164.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th ed.). New York: Routledge.
  • Deneui, D. & Dodge, T. (2006). Asynchronous learning networks and student outcomes: the utility of online learning components in hybrid courses. Journal of Instructional Psychology, 33(4), 256-259.
  • Ekiz, D. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ekiz, M. A. (2020). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin karantina dönemindeki uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri (Nitel bir araştırma). Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 2(Özel Sayı 1), 1-13.
  • Eroğlu, F. ve Kalaycı, N. (2020). Üniversitelerdeki zorunlu ortak derslerden Türk dili dersinin uzaktan ve yüz yüze eğitim uygulamalarının karşılaştırılarak değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(3), 1001-1027.
  • Gümüş, S. (2007). Çevrimiçi işbirliği ekiplerinde öğrenenlerin sorun çözerek öğrenmeyle ilgili tutum ve görüşleri (Yüksek lisans tezi), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Horspool, A. & Lange, C. (2012). Applying the scholarship of teaching and learning: Student perceptions, behaviours and success online and face-to-face. Assessment & Evaluation in Higher Education, 37(1), 73-88.
  • Kaden, U. (2020). COVID-19 school closure-related changes to the professional life of a K–12 teacher. Education Sciences, 10(6), 165-172.
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, 22. Basım, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N. ve Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 19, 220-241.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (3. Baskıdan Çeviri, Çeviri Editörü: S. Turan). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Özdoğan, A. Ç. ve Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (M, Bütün ve S. B, Demir, Çev.), Ankara: Pegem Akademi.
  • Pregowska, A., Masztalerz, K., Garlińska, M. & Osial, M. (2021). A worldwide journey through distance education—from the post office to virtual, augmented and mixed realities, and education during the COVID-19 pandemic. Education Sciences, 11(3), 118-130.
  • Ramos-Morcillo, A. J., Leal-Costa, C., Moral-García, J. E. & Ruzafa-Martínez, M. (2020). Experiences of nursing students during the abrupt change from face-to-face to e-learning education during the first month of confinement due to COVID-19 in Spain. International journal of environmental research and public health, 17(15), 5519-5528.
  • Seyhan, A. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının covid-19 salgını sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri ve görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(3), 65-93.
  • Telli Yamamoto, G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve Çevrimiçi (Online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Türker, H. ve Yaylak, E. (2011). İlköğretim sosyal bilgiler öğretiminde internet tabanlı öğretim yönteminin ders başarısına etkisi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 153-168.
  • Uyar, E. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde sosyal bilgiler öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(2), 15-32.
  • Valenta, A., Therriault, D., Dieter, M. & Mrtek, R. (2001). Identifying student attitudes and learning styles in distance education. Journal of asynchronous learning networks, 5(2), 111-127.
  • Yıldız, S. ve Bektaş, F. (2020). Eba TV'de yayınlanan beden eğitimi etkinliklerinin veli ve beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleriyle değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünya'da Eğitim, 969-987.
  • YÖK. (2020). Üniversitelerde uygulanacak uzaktan eğitime ilişkin açıklama. Erişim adresi: https://www.yok. gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/
  • YÖK (2021). Erişim adresi: https://acrobat.adobe.com/link/review?uri=urn:aaid:scds:US:770894ec-9fa6-386c-a6eb-77712e549206

Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Çevrimiçi Eğitim Faaliyetlerine Yönelik Görüşleri

Yıl 2022, , 624 - 643, 31.12.2022
https://doi.org/10.38155/ksbd.1126398

Öz

2019 yılı aralık ayında Çin'in Wuhan kentinde ortaya çıkan ve süregelen zamanla tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemisi sağlıktan ekonomiye, turizmden tarıma, mühendislikten eğitime birçok alanı etkilemiştir. Bu süreçte eğitim-öğretim faaliyetlerinde öne çıkan değişiklik yüz yüze eğitim modeline ara verilerek bütün öğretim faaliyetlerinin çevrimiçi ortamlarda yürütülmeye başlanması olmuştur. Bu araştırmada pandemi sürecinde önemi daha da artan çevrimiçi eğitim faaliyetlerine yönelik sosyal bilgiler öğretmen adaylarının görüşlerinin ortaya konması amaçlanmaktadır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden açıklayıcı durum çalışmasından yararlanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veriler pandemi sürecindeki bulaş riski ve sosyal mesafe uygulaması dikkate alınarak hazırlanan yarı yapılandırılmış çevrimiçi görüşme formuyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmada öğretmen adayları çevrimiçi öğrenmenin hem avantajları hem dezavantajları olduğunu belirtmektedirler. Mevcut çevrimiçi eğitim faaliyetlerinin yetersiz olduğunu düşünmektedirler. Çevrimiçi eğitim uygulamaları sırasında çeşitli sorunlarla karşılaştıklarını ifade etmektedirler.

Kaynakça

  • Altunel, M. (2020). Eğitimde telefi dönemi ve öğrenci psikolojisi. Erişim adresi: https://www.setav.org/egitimde-telafi-donemi-ve-ogrenci-psikolojisi/
  • Akgül, G. ve Oran, M. (2020). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin, ortaokul öğrencilerinin ve öğrenci velilerinin pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 3(2), 15-37.
  • Balaban, M. E. (2012). Dünya'da ve Türkiye'de uzaktan eğitim ve bir proje önerisi. Erişim adresi: https://docplayer.biz.tr/amp/497992-Dunyada-ve-turkiye-de-uzaktan-egitim-ve-bir-proje-onerisi-prof-dr-m-erdal-balaban.html
  • Birişçi, S. (2013). Video konferans tabanlı uzaktan eğitime ilişkin öğrenci tutumları ve görüşleri. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 2(1), 24-40.
  • Chaney, B. H., Eddy, J. M., Dorman, S. M., Glessner, L., Green, B. L. & Lara-Alecio, R. (2007). Development of an instrument to assess student opinions of the quality of distance education courses. The American Journal of Distance Education, 21(3), 145-164.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th ed.). New York: Routledge.
  • Deneui, D. & Dodge, T. (2006). Asynchronous learning networks and student outcomes: the utility of online learning components in hybrid courses. Journal of Instructional Psychology, 33(4), 256-259.
  • Ekiz, D. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ekiz, M. A. (2020). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin karantina dönemindeki uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri (Nitel bir araştırma). Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 2(Özel Sayı 1), 1-13.
  • Eroğlu, F. ve Kalaycı, N. (2020). Üniversitelerdeki zorunlu ortak derslerden Türk dili dersinin uzaktan ve yüz yüze eğitim uygulamalarının karşılaştırılarak değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(3), 1001-1027.
  • Gümüş, S. (2007). Çevrimiçi işbirliği ekiplerinde öğrenenlerin sorun çözerek öğrenmeyle ilgili tutum ve görüşleri (Yüksek lisans tezi), Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Horspool, A. & Lange, C. (2012). Applying the scholarship of teaching and learning: Student perceptions, behaviours and success online and face-to-face. Assessment & Evaluation in Higher Education, 37(1), 73-88.
  • Kaden, U. (2020). COVID-19 school closure-related changes to the professional life of a K–12 teacher. Education Sciences, 10(6), 165-172.
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, 22. Basım, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N. ve Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 19, 220-241.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (3. Baskıdan Çeviri, Çeviri Editörü: S. Turan). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Özdoğan, A. Ç. ve Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (M, Bütün ve S. B, Demir, Çev.), Ankara: Pegem Akademi.
  • Pregowska, A., Masztalerz, K., Garlińska, M. & Osial, M. (2021). A worldwide journey through distance education—from the post office to virtual, augmented and mixed realities, and education during the COVID-19 pandemic. Education Sciences, 11(3), 118-130.
  • Ramos-Morcillo, A. J., Leal-Costa, C., Moral-García, J. E. & Ruzafa-Martínez, M. (2020). Experiences of nursing students during the abrupt change from face-to-face to e-learning education during the first month of confinement due to COVID-19 in Spain. International journal of environmental research and public health, 17(15), 5519-5528.
  • Seyhan, A. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının covid-19 salgını sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri ve görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(3), 65-93.
  • Telli Yamamoto, G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve Çevrimiçi (Online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Türker, H. ve Yaylak, E. (2011). İlköğretim sosyal bilgiler öğretiminde internet tabanlı öğretim yönteminin ders başarısına etkisi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 153-168.
  • Uyar, E. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde sosyal bilgiler öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(2), 15-32.
  • Valenta, A., Therriault, D., Dieter, M. & Mrtek, R. (2001). Identifying student attitudes and learning styles in distance education. Journal of asynchronous learning networks, 5(2), 111-127.
  • Yıldız, S. ve Bektaş, F. (2020). Eba TV'de yayınlanan beden eğitimi etkinliklerinin veli ve beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleriyle değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünya'da Eğitim, 969-987.
  • YÖK. (2020). Üniversitelerde uygulanacak uzaktan eğitime ilişkin açıklama. Erişim adresi: https://www.yok. gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/
  • YÖK (2021). Erişim adresi: https://acrobat.adobe.com/link/review?uri=urn:aaid:scds:US:770894ec-9fa6-386c-a6eb-77712e549206
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Saim Turan 0000-0003-0298-8609

Emine Karasu Avcı 0000-0002-3135-2557

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 5 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Turan, S., & Karasu Avcı, E. (2022). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Çevrimiçi Eğitim Faaliyetlerine Yönelik Görüşleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 14(27), 624-643. https://doi.org/10.38155/ksbd.1126398