Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çocuk Gelişimi Öğrencilerinin Ait Olma Düzeyleri İle Yetişkin Motivasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2021, , 433 - 453, 30.06.2021
https://doi.org/10.38155/ksbd.812193

Öz

Bu çalışmanın amacı, çocuk gelişimi lisans öğrencilerinin ait olma düzeyleri ile yetişkin motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden, ilişkisel tarama modeli tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul’da eğitim veren üniversitelerden rastgele örnekleme yöntemine göre seçilmiş toplam 166 çocuk gelişimi lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Ait Olma Ölçeği” ile “Yetişkin Motivasyonları Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda çocuk gelişimi lisans öğrencilerinin sınıf düzeyleri ile Ait Olma Ölçeği ve Yetişkin Motivasyonları Ölçeği puanları arasında anlamlı bir farklılaşmaya rastlanmazken, cinsiyet değişkeni arasında anlamlı bir farklılaşmaya rastlanmıştır. Bu farklılaşmanın kadın lisans öğrencilerin lehine olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca çocuk gelişimi lisans öğrencilerinin Ait Olma Ölçeği “Arkadaş Grubu”, “Aile” ve “Meslek” alt boyut puanları ile Yetişkin Motivasyonları Ölçeği “İçsel Motivasyon”, “Dışsal Motivasyon” ve “Toplam Motivasyon” puanları arasında pozitif yönlü orta düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğu sonucuna varılmıştır.

Destekleyen Kurum

Yok

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • Adelabu, D. D. (2007). Time perspective and school membership as correlates to academic achievement among African American adolescents. Adolescence, 42(167), 525-538.
  • Aggarwal, J. C. (2015). Essentials of educational psychology, New Delhi: Vikas Publishing House Pvt. Ltd.
  • Alçı, M. ve Tümkaya, S. (2019). Öğrencilerin algıladıkları ait olma ve öğretim elemanları mesleki yeterliliklerinin akademik motivasyonlarını yordama düzeyi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28(2), 241-256.
  • Alemdağ, C., Erman, Ö. ve Yılmaz, A. K. (2014). Beden eğitimi öğretmeni adaylarının akademik motivasyon ve akademik öz-yeterlikleri. Spor Bilimleri Dergisi, 25(1), 23-35.
  • Alptekin, D. (2011). Toplumsal aidiyet ve gençlik: Üniversite gençliğinin aidiyeti üzerine sosyolojik bir araştırma (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Amrai, K., Motlagh, S. E., Zalani, H. A. ve Parhon, H. (2011). The relationship between academic motivation and academic achievement students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 399-402.
  • Anderson, C. M. (2010). Linking perceptions of school belonging to academic motivation and academic achievement amongst student athletes: A comparative study between High-Revenue Student Athletes and Non-Revenue Student Athletes. University of California, California, USA. Retrieved from http://escholarship.org/uc/item/8nt3g57h#page-1
  • Arıoğul, S.(2009). Academic motivations of pre-service english language teachers. Hacettepe University Journal of Education, 36, 12-19.
  • Aydın, O., Şahin, D., Yavuz Güzel, H., Abayhan, Y., Kaya, A. G. ve Ceylan, S. (2013). Ait olma ihtiyacının ve haberdar olmanın psikolojik dışlanmaya gösterilen tepkiler üzerine etkileri. Türk Psikoloji Dergisi, 28(72), 21-31.
  • Baumeister, R. F. ve Leary, M. R. (1995). The need to belong: Desire for interpersonal attachments as a fundamental human motivation. Psychological Bulletin, 117, 497-529.
  • Booker, K. C. (2006). School belonging and the African American adolescent: What do we know and where should we go? The High School Journal, 89(4): 1-7.
  • Choenarom, C., Williams, R. A. ve Hagerty, B. M. (2005). The role of sense of belonging and social support on stress and depression in individuals with depression. Archives of Psychiatric Nursing, 19(1), 18-29.
  • Cole, M. S., Feild, H. S. ve Harris, S. G. (2004). Student learning motivation and psychological hardiness: Interactive effects on students' reactions to a management class. Academy of Management Learning & Education, 3(1), 64-85.
  • Çetin, B. (2015). Predicting academic success from academic motivation and learning approaches in classroom teaching students. Contemporary Issues in Education Research, 8(3), 171-180.
  • Demir, M. K. ve Arı, E. (2013). Öğretmen adaylarının akademik güdülenme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(3), 265-279.
  • DeWall, C. N., Deckman, T., Pond Jr, R. S. ve Bonser, I. (2011). Belongingness as a core personality trait: how social exclusion influences social functioning and personality expression. Journal of Personality, 79(6):1281-1314.
  • Ditcher, A. K. (2001) Effective teaching and learning in higher education, with particular reference to the undergraduate education of professional engineers. International Journal of Engineering Education, 17(1), 24-29.
  • Doghonadze, N. (2018). Undergraduate students’ motivation. The fifth International Conference on Education and New Learning Technologies, Barcelona, Spain, 1-3 July, 4116-4128.
  • Dörnyei, Z. ve Ushioda, E. (2011) Teaching and researching motivation. 2nd Edition, Pearson, Harlow.
  • Duru, E., ve Balkıs, M. (2015). Birey–çevre uyumu, aidiyet duygusu, akademik doyum ve akademik başarı arasındaki ilişkilerin analizi. Ege Eğitim Dergisi, 16(1), 122–141.
  • Eğmir, E., Ödemiş, İ. S., Bayar, V., Bayar, A. ve Kayır, G. (2013). Lisansüstü eğitim gören öğrencilerin akademik güdülenme düzeyleri. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu. Bildiri Kitabı, 95(6), 97-103.
  • Erdem, A. R. ve Gözel, E. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin motivasyon düzeyleri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(1), 49-60.
  • Ersanlı, K. ve Koçyiğit, M. (2013). Ait Olma Ölçeği’nin psikometrik özellikleri. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(12), 751-764.
  • Eymur, G. ve Geban, Ö. (2011). Kimya öğretmeni adaylarının motivasyon ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 36(161), 246-255.
  • Fagan, M.H., Neill, S. ve Wooldridge, B.R. (2008) Exploring the Intention to use Computers: An empirical investigation of the role of intrinsic motivation, extrinsic motivation and perceived ease of use in. Journal of Computer Information Systems, 31-37.
  • Ferguson, E. D. (2010). Adler’s innovative contributions regarding the need to belong. Journal of Individual Psychology, 66(1), 1-8.
  • Fong Lam, U., Chen, W. W., Zhang, J. ve Liang, T. (2015). It feels good to learn where I belong: School belonging, academic emotions, and academic achievement in adolescents. School Psychology International, 36(4), 393-409.
  • Fredericks, J. A., Blumenfeld, P. C. ve Paris, A. H. (2004). School engagement: Potential of the concept, and state of the evidence. Review of Educational Research, 74(1), 59-109.
  • Gençay Ö. A. ve Gençay S. (2007). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin motivasyon düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(241), 241-253.
  • George, D. ve Mallery, P. (2010) SPSS for Windows Step by step A simple guide and reference 17.0 update. 10th Edition, Pearson, Boston.
  • Gere, J. ve MacDonald, G. (2010). An Update of the empirical case for the need to belong. Journal of Individual Psychology, 66, 93-115.
  • Goodenow, C. ve Grady, K. E. (2010). The relationship of school belonging and friends' values to academic motivation among urban adolescent students. The Journal of Experimental Education, 62(1), 60-71.
  • Gölpek, F. (2012). Eğitim getirilerinin özel ve sosyal açıdan incelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(1), 43-53.
  • Güçlü, A. (2019, 2 Mart). Üniversiteyi terk eden sayısı neden artıyor? Milliyet Gazetesi. Erşim adresi: https://www.milliyet.com.tr/yazarlar/abbas-guclu/universiteyi-terk-eden-sayisi-neden-artiyor-2835795
  • Gürdoğan, A . (2012). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin eğitimde motivasyon düzeylerinin ölçülmesi: Ortaca meslek yüksekokulu örneği . Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 28, 149-166.
  • Gürşimşek, I. (2002). Öğretmen adaylarında öğrenmeye ilişkin motivasyonel inançlar ve strateji kullanımı. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8, 135-155.
  • Hagerty, B. M. K. ve Patusky, K. (1995). Developing a measure of sense of belonging. Nursing Research, 44(1), 9–13.
  • Hagerty, B. M., Williams, R. A., Coyne, J. C. ve Early, M. R. (1996). Sense of belonging and indicators of social and psychological functioning. Archives of Psychiatric Nursing,10, 235-244.
  • Henderson-King, D. ve Smith, M. N. (2006). Meanings of Education for University Students: Academic Motivation and Personal Values as Predictors. Social Psychology of Education, 9(2), 195–221.
  • Husman, J. ve Lens, W. (1999). The role of the future in student motivation. Educational Psychologist, 34(2), 113–125.
  • Israelashvili, M. (1997). School adjustment, school membership, and adolescents’ future expectations. Journal of Adolescence, 20, 525–535.
  • Keskin, R. ve Pakdemirli, M. N. (2016). Mesleki aidiyet ölçeği: bir ölçek geliştirme, geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Journal of International Social Research, 9(43), 2580-2587.
  • Keskin, S. ve Seferoğlu, S. S. (2017). Öğretmen adaylarının aidiyet duyguları ve araştırma topluluğu algılarıyla ilgili bir inceleme. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 90-114.
  • Kuşat, A. (2003). Bir değerler sistemi olarak “Kimlik” duygusu ve Atatürk. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 1(15), 45-61.
  • Küçükosmanoğlu, H. O. (2015). Müzik öğretmeni adaylarının akademik motivasyon düzeylerinin belirlenmesi üzerine bir çalışma, Sanat Eğitimi Dergisi, 3(1),1-21,
  • Lam, U. F., Chen, W.W. ve Zhang, J. (2015). It feels good to learn where I belong: School belonging, academic emotions, and academic achievement in adolescents. School Psychology International, 36, 393-409.
  • Lamb, M. (2017). The motivational dimension of language teaching. Language Teaching, Surveys and Studies, 50(3), 301-346.
  • Leary, M. R., Kelly, K. M., Cottrell, C. A. ve Schreindorfer, L. S. (2013). Construct validity of the Need to Belong Scale: Mapping the nomological network. Journal of Personality Assessment, 95, 610–624.
  • Levett-Jones T, Lathlean J, Maguire J. ve McMillan M. (2011). Belongingness: a critique of the concept and implications fornursing education. Nurse Education Today, 27, 210-218.
  • Linnenbrink, E. A. ve Pintrich, P. R. (2002). Motivation as an enabler for academic success. School Psychology Review, 31(3), 313-327.
  • Makhabbat, A., Çokvar, A. N. ve Gündüz, Ş. (2018). Eğitim araştırmasına yönelik tutum ile akademik güdülenme ve akademik özyeterlik arasındaki ilişki. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 19(1), 786–801.
  • Master, A., Cheryan, S. ve Meltzoff, A. N. (2016). Computing whether she belongs: Stereotypes undermine girls’ interest and sense of belonging in computer science. Journal of Educational Psychology, 108(3), 424–437.
  • Mavili A., Kesen F. N. ve Daşbaş S. (2014). Aile Aidiyet Ölçeği: Bir ölçek geliştirme çalışması, Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 33, 29-45.
  • Museus, S. D., Yi, V. ve Saelua, N. (2017). The impact of culturally engaging campus environments on sense of belonging, The Review of Higher Education, Johns Hopkins University Press, 40(2), 187-215.
  • Osterman, K. F. (2000). Students’ need for belonging in the school community. Review of Educational Research, 70(3), 323–367.
  • Özgüngör, S. ve Kapıkıran, Ş. (2008). Güzel sanatlar eğitimi öğrencilerinin öğretmenlik meslek bilgisi derslerine ilişkin motivasyon ve başarı düzeyleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 47-60.
  • Patall, E. A., Cooper, H. ve Robinson, J. C. (2008). The effects of choice on intrinsic motivation and related outcomes: a meta-analysis of research findings. Psychological Bulletin, 134(2), 270-300.
  • Peklaj, C. ve Levpušček, M. P. (2006). Students’ motivation and academic success in relation to the quality of individual and collaborative work during a course in educational psychology. 31st Association for Teacher Education in Europe, 147-161.
  • Pintrich, P.R. (2003). A motivational science perspective on the role of student motivation in learning and teaching contexts. Journal of Educational Psychology, 95, 667-686.
  • Pintrich, P.R. ve Schunk, D.H. (2002). Motivation in education: Theory, research, and applications. 2nd edition. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
  • Ryan, R. M. ve Deci, E. L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55(1), 68-78.
  • Ryan, R. M. ve Deci, E. L. (2004). Autonomy is no illusion: Self-determination theory and the empirical study of authenticity, awareness, and Will. In J. Greenberg, S. L. Koole, & T. Pyszczynski (Eds.), Handbook of Experimental Existential Psychology, p. 449–479, Guilford Press.
  • Schoeffel, P., Wazlawick, R. S. ve Ramos, V. F. C. (2018). Motivation and engagement factors of undergraduate students in computing: A systematic mapping study. In 2018 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE), 1-5.
  • Sedgwick, M. G. ve Rougeau, J. (2010). Points of tension: a qualitative descriptive study of significant events that influence undergraduate nursing students' sense of belonging. Rural and Remote Health, 10(4), 199.
  • Shifron, R. (2010). Adler’s need to belong, as the key for mental health. Individual Psychology, 66(1), 10-31.
  • Shroff, R.H., Vogel, D.R. ve Coombes, J. (2008) Assessing Individual-level factors supporting student intrinsic motivation in online discussions: A qualitative study. Journal of Information Systems Education, 19, 1, 111-125.
  • Sıcak, A. ve Başören, M . (2015). Ortaöğretim öğrencilerinin akademik motivasyonlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Bartın Örneği). Bartın University Journal of Faculty of Education , 4(2), 548-560.
  • Silvia, P.J. ve Kwapil, T.R. (2011). Aberrant asociality: How individual differences in social anhedonia illuminate the need to belong. Journal of Personality, 79, 1315-1332.
  • Singh, K. (2011). Study of achievementmotivation in relationtoacademic achievement of students. International Journal of Educational Planning & Administration, 1(2). 161-171.
  • Singh, S. ve Singh, A. (2011). Academic motivation among urban & rural students: a study on traditional vs open education system in India. Turkish Online Journal of Distance Education, 12(4), 133-146.
  • Slavin, R. E. (2013). Öğrencileri öğrenmeye motive etmek. G. Yüksel (Çev. Ed.), Eğitim Psikolojisi (ss. 284-312). Ankara: Nobel.
  • Spithoven, A. W., Lodder, G. M., Goossens, L., Bijttebier, P., Bastin, M., Verhagen, M. ve Scholte, R. H. (2017). Adolescents’ loneliness and depression associated with friendship experiences and well-being: A person-centered approach. Journal of Youth and Adolescence, 46(2), 429-441.
  • Sürücü, A. ve Ünal, A. (2018). Öğrenci motivasyonunu artıran ve azaltan öğretmen davranışlarının incelenmesi. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(14), 253-295.
  • Şahin H. ve Çakar E. (2011). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme stratejileri ve akademik güdülenme düzeylerinin akademik başarılarına etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 519-540.
  • Şeker, S. E. (2015). Motivasyon teorisi (Motivation theory). YBS Ansiklopedi, 2(1), 22-26.
  • Şimşek, H. (2012). Üniversite öğrencilerinin okulu bırakma eğilimleri ve nedenleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(2), 242-271.
  • Taşkesen, O., Yılmaz, M. ve Taşkesen, S. (2016). Güzel sanatlar eğitimi bölümü öğrencilerinin bazı değişkenlere göre akademik motivasyonları ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 1056-1072.
  • Tulunay Ateş, A. ve İhtiyaroğlu, N. (2019). Yetişkin motivasyon ölçeği: bir ölçek geliştirme çalışması. Kastamonu Education Journal, 27(2), 611-620.
  • Uwah, C. J., McMahon, H. G. ve Furlow, C. F. (2008). School belonging, educational aspirations, and academic self-efficacy among African American male high school students: Implications for school counselors. Professional School Counseling, 11(5), 296-305.
  • Uyulgan, M. A. ve Akkuzu, N. (2014). Öğretmen adaylarının akademik içsel motivasyonlarına bir bakış. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(1), 7-32.
  • Wehner, A. K., Gump, A. W. ve Downey, S. (2011). The effects of second life on the motivation of undergraduate students learning a foreign language. Computer Assisted Language Learning 24(3), 277–289.
  • Wilson, G. (2014). Thwarted need to belong, violence, and adlerian neuroplasticity https://search.datacite.org/works/10.13140/2.1.3897.7283.
  • Won,S.,Wolters, C. A. ve Mueller, S.A. (2017). Sense of belonging and self-regulated Learning: Testing achievement Goals as Mediators, 402-418.
  • Wood, J. L., Hilton, A. ve Hicks, T. (2014). Motivational factors for academic success: perspectives of african american males in the. The National Journal of Urban Education and Practice, 7(3), 247-265.
  • Xin Ma (2010). Sense of belonging to school: Can schools make a difference? Pages 340-349 Download citation https://doi.org/10.1080/00220670309596617
  • Young, A. F., Russell, A. ve Powers, J. R. (2004). The sense of belonging to a neighbourhood: Can it be meas-ured and is it related to health and well being in older women? Social Science & Medicine, 59(12), 2627-2637.
  • Yukseloglu, S. M. ve Karaguven, M. H. (2013). Academic motivation levels of technical high school students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 106, 282-288.
  • Yusufoğlu, Ö. ve Cerev, G. (2019). Gençlerde aidiyet düzeyinin akademik başarıya etkisi: Fırat Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi örneği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29 (2) , 289-302.
  • Yükseloğlu, S. M. ve Karagüven, M. H. (2013). Academic motivation levels of technical high school students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 106, 282-288.

Investigation of the Relationship between Child Development Students' Belonging Levels and Adult Motivations

Yıl 2021, , 433 - 453, 30.06.2021
https://doi.org/10.38155/ksbd.812193

Öz

The aim of this study is to examine the relationship between child development university students' belonging levels and adult motivations. The research was designed according to the relational survey model, one of the quantitative research designs. The study group of the study consists of 166 child development undergraduate students selected by random sampling method from universities in Istanbul. The "Belonging Scale" and the "Adult Motivations Scale" were used as data collection tools in the study. As a result of the research, no significant difference was found between the grade levels of the students and the scores of the Belonging Scale and Adult Motivations Scale. However, a significant difference was found between students' gender variable and scale scores. It is concluded that this differentiation is in favor of female undergraduate students. In addition, a moderate positive correlation was found between the scores of "Friendship Group", "Family" and "Profession" and "Intrinsic Motivation", "Extrinsic Motivation" and "Total Motivation" scores.

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • Adelabu, D. D. (2007). Time perspective and school membership as correlates to academic achievement among African American adolescents. Adolescence, 42(167), 525-538.
  • Aggarwal, J. C. (2015). Essentials of educational psychology, New Delhi: Vikas Publishing House Pvt. Ltd.
  • Alçı, M. ve Tümkaya, S. (2019). Öğrencilerin algıladıkları ait olma ve öğretim elemanları mesleki yeterliliklerinin akademik motivasyonlarını yordama düzeyi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28(2), 241-256.
  • Alemdağ, C., Erman, Ö. ve Yılmaz, A. K. (2014). Beden eğitimi öğretmeni adaylarının akademik motivasyon ve akademik öz-yeterlikleri. Spor Bilimleri Dergisi, 25(1), 23-35.
  • Alptekin, D. (2011). Toplumsal aidiyet ve gençlik: Üniversite gençliğinin aidiyeti üzerine sosyolojik bir araştırma (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Amrai, K., Motlagh, S. E., Zalani, H. A. ve Parhon, H. (2011). The relationship between academic motivation and academic achievement students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 399-402.
  • Anderson, C. M. (2010). Linking perceptions of school belonging to academic motivation and academic achievement amongst student athletes: A comparative study between High-Revenue Student Athletes and Non-Revenue Student Athletes. University of California, California, USA. Retrieved from http://escholarship.org/uc/item/8nt3g57h#page-1
  • Arıoğul, S.(2009). Academic motivations of pre-service english language teachers. Hacettepe University Journal of Education, 36, 12-19.
  • Aydın, O., Şahin, D., Yavuz Güzel, H., Abayhan, Y., Kaya, A. G. ve Ceylan, S. (2013). Ait olma ihtiyacının ve haberdar olmanın psikolojik dışlanmaya gösterilen tepkiler üzerine etkileri. Türk Psikoloji Dergisi, 28(72), 21-31.
  • Baumeister, R. F. ve Leary, M. R. (1995). The need to belong: Desire for interpersonal attachments as a fundamental human motivation. Psychological Bulletin, 117, 497-529.
  • Booker, K. C. (2006). School belonging and the African American adolescent: What do we know and where should we go? The High School Journal, 89(4): 1-7.
  • Choenarom, C., Williams, R. A. ve Hagerty, B. M. (2005). The role of sense of belonging and social support on stress and depression in individuals with depression. Archives of Psychiatric Nursing, 19(1), 18-29.
  • Cole, M. S., Feild, H. S. ve Harris, S. G. (2004). Student learning motivation and psychological hardiness: Interactive effects on students' reactions to a management class. Academy of Management Learning & Education, 3(1), 64-85.
  • Çetin, B. (2015). Predicting academic success from academic motivation and learning approaches in classroom teaching students. Contemporary Issues in Education Research, 8(3), 171-180.
  • Demir, M. K. ve Arı, E. (2013). Öğretmen adaylarının akademik güdülenme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9(3), 265-279.
  • DeWall, C. N., Deckman, T., Pond Jr, R. S. ve Bonser, I. (2011). Belongingness as a core personality trait: how social exclusion influences social functioning and personality expression. Journal of Personality, 79(6):1281-1314.
  • Ditcher, A. K. (2001) Effective teaching and learning in higher education, with particular reference to the undergraduate education of professional engineers. International Journal of Engineering Education, 17(1), 24-29.
  • Doghonadze, N. (2018). Undergraduate students’ motivation. The fifth International Conference on Education and New Learning Technologies, Barcelona, Spain, 1-3 July, 4116-4128.
  • Dörnyei, Z. ve Ushioda, E. (2011) Teaching and researching motivation. 2nd Edition, Pearson, Harlow.
  • Duru, E., ve Balkıs, M. (2015). Birey–çevre uyumu, aidiyet duygusu, akademik doyum ve akademik başarı arasındaki ilişkilerin analizi. Ege Eğitim Dergisi, 16(1), 122–141.
  • Eğmir, E., Ödemiş, İ. S., Bayar, V., Bayar, A. ve Kayır, G. (2013). Lisansüstü eğitim gören öğrencilerin akademik güdülenme düzeyleri. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu. Bildiri Kitabı, 95(6), 97-103.
  • Erdem, A. R. ve Gözel, E. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin motivasyon düzeyleri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(1), 49-60.
  • Ersanlı, K. ve Koçyiğit, M. (2013). Ait Olma Ölçeği’nin psikometrik özellikleri. Turkish Studies-International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(12), 751-764.
  • Eymur, G. ve Geban, Ö. (2011). Kimya öğretmeni adaylarının motivasyon ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 36(161), 246-255.
  • Fagan, M.H., Neill, S. ve Wooldridge, B.R. (2008) Exploring the Intention to use Computers: An empirical investigation of the role of intrinsic motivation, extrinsic motivation and perceived ease of use in. Journal of Computer Information Systems, 31-37.
  • Ferguson, E. D. (2010). Adler’s innovative contributions regarding the need to belong. Journal of Individual Psychology, 66(1), 1-8.
  • Fong Lam, U., Chen, W. W., Zhang, J. ve Liang, T. (2015). It feels good to learn where I belong: School belonging, academic emotions, and academic achievement in adolescents. School Psychology International, 36(4), 393-409.
  • Fredericks, J. A., Blumenfeld, P. C. ve Paris, A. H. (2004). School engagement: Potential of the concept, and state of the evidence. Review of Educational Research, 74(1), 59-109.
  • Gençay Ö. A. ve Gençay S. (2007). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin motivasyon düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(241), 241-253.
  • George, D. ve Mallery, P. (2010) SPSS for Windows Step by step A simple guide and reference 17.0 update. 10th Edition, Pearson, Boston.
  • Gere, J. ve MacDonald, G. (2010). An Update of the empirical case for the need to belong. Journal of Individual Psychology, 66, 93-115.
  • Goodenow, C. ve Grady, K. E. (2010). The relationship of school belonging and friends' values to academic motivation among urban adolescent students. The Journal of Experimental Education, 62(1), 60-71.
  • Gölpek, F. (2012). Eğitim getirilerinin özel ve sosyal açıdan incelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(1), 43-53.
  • Güçlü, A. (2019, 2 Mart). Üniversiteyi terk eden sayısı neden artıyor? Milliyet Gazetesi. Erşim adresi: https://www.milliyet.com.tr/yazarlar/abbas-guclu/universiteyi-terk-eden-sayisi-neden-artiyor-2835795
  • Gürdoğan, A . (2012). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin eğitimde motivasyon düzeylerinin ölçülmesi: Ortaca meslek yüksekokulu örneği . Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 28, 149-166.
  • Gürşimşek, I. (2002). Öğretmen adaylarında öğrenmeye ilişkin motivasyonel inançlar ve strateji kullanımı. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8, 135-155.
  • Hagerty, B. M. K. ve Patusky, K. (1995). Developing a measure of sense of belonging. Nursing Research, 44(1), 9–13.
  • Hagerty, B. M., Williams, R. A., Coyne, J. C. ve Early, M. R. (1996). Sense of belonging and indicators of social and psychological functioning. Archives of Psychiatric Nursing,10, 235-244.
  • Henderson-King, D. ve Smith, M. N. (2006). Meanings of Education for University Students: Academic Motivation and Personal Values as Predictors. Social Psychology of Education, 9(2), 195–221.
  • Husman, J. ve Lens, W. (1999). The role of the future in student motivation. Educational Psychologist, 34(2), 113–125.
  • Israelashvili, M. (1997). School adjustment, school membership, and adolescents’ future expectations. Journal of Adolescence, 20, 525–535.
  • Keskin, R. ve Pakdemirli, M. N. (2016). Mesleki aidiyet ölçeği: bir ölçek geliştirme, geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Journal of International Social Research, 9(43), 2580-2587.
  • Keskin, S. ve Seferoğlu, S. S. (2017). Öğretmen adaylarının aidiyet duyguları ve araştırma topluluğu algılarıyla ilgili bir inceleme. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 90-114.
  • Kuşat, A. (2003). Bir değerler sistemi olarak “Kimlik” duygusu ve Atatürk. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 1(15), 45-61.
  • Küçükosmanoğlu, H. O. (2015). Müzik öğretmeni adaylarının akademik motivasyon düzeylerinin belirlenmesi üzerine bir çalışma, Sanat Eğitimi Dergisi, 3(1),1-21,
  • Lam, U. F., Chen, W.W. ve Zhang, J. (2015). It feels good to learn where I belong: School belonging, academic emotions, and academic achievement in adolescents. School Psychology International, 36, 393-409.
  • Lamb, M. (2017). The motivational dimension of language teaching. Language Teaching, Surveys and Studies, 50(3), 301-346.
  • Leary, M. R., Kelly, K. M., Cottrell, C. A. ve Schreindorfer, L. S. (2013). Construct validity of the Need to Belong Scale: Mapping the nomological network. Journal of Personality Assessment, 95, 610–624.
  • Levett-Jones T, Lathlean J, Maguire J. ve McMillan M. (2011). Belongingness: a critique of the concept and implications fornursing education. Nurse Education Today, 27, 210-218.
  • Linnenbrink, E. A. ve Pintrich, P. R. (2002). Motivation as an enabler for academic success. School Psychology Review, 31(3), 313-327.
  • Makhabbat, A., Çokvar, A. N. ve Gündüz, Ş. (2018). Eğitim araştırmasına yönelik tutum ile akademik güdülenme ve akademik özyeterlik arasındaki ilişki. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 19(1), 786–801.
  • Master, A., Cheryan, S. ve Meltzoff, A. N. (2016). Computing whether she belongs: Stereotypes undermine girls’ interest and sense of belonging in computer science. Journal of Educational Psychology, 108(3), 424–437.
  • Mavili A., Kesen F. N. ve Daşbaş S. (2014). Aile Aidiyet Ölçeği: Bir ölçek geliştirme çalışması, Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 33, 29-45.
  • Museus, S. D., Yi, V. ve Saelua, N. (2017). The impact of culturally engaging campus environments on sense of belonging, The Review of Higher Education, Johns Hopkins University Press, 40(2), 187-215.
  • Osterman, K. F. (2000). Students’ need for belonging in the school community. Review of Educational Research, 70(3), 323–367.
  • Özgüngör, S. ve Kapıkıran, Ş. (2008). Güzel sanatlar eğitimi öğrencilerinin öğretmenlik meslek bilgisi derslerine ilişkin motivasyon ve başarı düzeyleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 47-60.
  • Patall, E. A., Cooper, H. ve Robinson, J. C. (2008). The effects of choice on intrinsic motivation and related outcomes: a meta-analysis of research findings. Psychological Bulletin, 134(2), 270-300.
  • Peklaj, C. ve Levpušček, M. P. (2006). Students’ motivation and academic success in relation to the quality of individual and collaborative work during a course in educational psychology. 31st Association for Teacher Education in Europe, 147-161.
  • Pintrich, P.R. (2003). A motivational science perspective on the role of student motivation in learning and teaching contexts. Journal of Educational Psychology, 95, 667-686.
  • Pintrich, P.R. ve Schunk, D.H. (2002). Motivation in education: Theory, research, and applications. 2nd edition. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
  • Ryan, R. M. ve Deci, E. L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55(1), 68-78.
  • Ryan, R. M. ve Deci, E. L. (2004). Autonomy is no illusion: Self-determination theory and the empirical study of authenticity, awareness, and Will. In J. Greenberg, S. L. Koole, & T. Pyszczynski (Eds.), Handbook of Experimental Existential Psychology, p. 449–479, Guilford Press.
  • Schoeffel, P., Wazlawick, R. S. ve Ramos, V. F. C. (2018). Motivation and engagement factors of undergraduate students in computing: A systematic mapping study. In 2018 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE), 1-5.
  • Sedgwick, M. G. ve Rougeau, J. (2010). Points of tension: a qualitative descriptive study of significant events that influence undergraduate nursing students' sense of belonging. Rural and Remote Health, 10(4), 199.
  • Shifron, R. (2010). Adler’s need to belong, as the key for mental health. Individual Psychology, 66(1), 10-31.
  • Shroff, R.H., Vogel, D.R. ve Coombes, J. (2008) Assessing Individual-level factors supporting student intrinsic motivation in online discussions: A qualitative study. Journal of Information Systems Education, 19, 1, 111-125.
  • Sıcak, A. ve Başören, M . (2015). Ortaöğretim öğrencilerinin akademik motivasyonlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Bartın Örneği). Bartın University Journal of Faculty of Education , 4(2), 548-560.
  • Silvia, P.J. ve Kwapil, T.R. (2011). Aberrant asociality: How individual differences in social anhedonia illuminate the need to belong. Journal of Personality, 79, 1315-1332.
  • Singh, K. (2011). Study of achievementmotivation in relationtoacademic achievement of students. International Journal of Educational Planning & Administration, 1(2). 161-171.
  • Singh, S. ve Singh, A. (2011). Academic motivation among urban & rural students: a study on traditional vs open education system in India. Turkish Online Journal of Distance Education, 12(4), 133-146.
  • Slavin, R. E. (2013). Öğrencileri öğrenmeye motive etmek. G. Yüksel (Çev. Ed.), Eğitim Psikolojisi (ss. 284-312). Ankara: Nobel.
  • Spithoven, A. W., Lodder, G. M., Goossens, L., Bijttebier, P., Bastin, M., Verhagen, M. ve Scholte, R. H. (2017). Adolescents’ loneliness and depression associated with friendship experiences and well-being: A person-centered approach. Journal of Youth and Adolescence, 46(2), 429-441.
  • Sürücü, A. ve Ünal, A. (2018). Öğrenci motivasyonunu artıran ve azaltan öğretmen davranışlarının incelenmesi. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(14), 253-295.
  • Şahin H. ve Çakar E. (2011). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme stratejileri ve akademik güdülenme düzeylerinin akademik başarılarına etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 519-540.
  • Şeker, S. E. (2015). Motivasyon teorisi (Motivation theory). YBS Ansiklopedi, 2(1), 22-26.
  • Şimşek, H. (2012). Üniversite öğrencilerinin okulu bırakma eğilimleri ve nedenleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(2), 242-271.
  • Taşkesen, O., Yılmaz, M. ve Taşkesen, S. (2016). Güzel sanatlar eğitimi bölümü öğrencilerinin bazı değişkenlere göre akademik motivasyonları ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 1056-1072.
  • Tulunay Ateş, A. ve İhtiyaroğlu, N. (2019). Yetişkin motivasyon ölçeği: bir ölçek geliştirme çalışması. Kastamonu Education Journal, 27(2), 611-620.
  • Uwah, C. J., McMahon, H. G. ve Furlow, C. F. (2008). School belonging, educational aspirations, and academic self-efficacy among African American male high school students: Implications for school counselors. Professional School Counseling, 11(5), 296-305.
  • Uyulgan, M. A. ve Akkuzu, N. (2014). Öğretmen adaylarının akademik içsel motivasyonlarına bir bakış. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(1), 7-32.
  • Wehner, A. K., Gump, A. W. ve Downey, S. (2011). The effects of second life on the motivation of undergraduate students learning a foreign language. Computer Assisted Language Learning 24(3), 277–289.
  • Wilson, G. (2014). Thwarted need to belong, violence, and adlerian neuroplasticity https://search.datacite.org/works/10.13140/2.1.3897.7283.
  • Won,S.,Wolters, C. A. ve Mueller, S.A. (2017). Sense of belonging and self-regulated Learning: Testing achievement Goals as Mediators, 402-418.
  • Wood, J. L., Hilton, A. ve Hicks, T. (2014). Motivational factors for academic success: perspectives of african american males in the. The National Journal of Urban Education and Practice, 7(3), 247-265.
  • Xin Ma (2010). Sense of belonging to school: Can schools make a difference? Pages 340-349 Download citation https://doi.org/10.1080/00220670309596617
  • Young, A. F., Russell, A. ve Powers, J. R. (2004). The sense of belonging to a neighbourhood: Can it be meas-ured and is it related to health and well being in older women? Social Science & Medicine, 59(12), 2627-2637.
  • Yukseloglu, S. M. ve Karaguven, M. H. (2013). Academic motivation levels of technical high school students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 106, 282-288.
  • Yusufoğlu, Ö. ve Cerev, G. (2019). Gençlerde aidiyet düzeyinin akademik başarıya etkisi: Fırat Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi örneği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29 (2) , 289-302.
  • Yükseloğlu, S. M. ve Karagüven, M. H. (2013). Academic motivation levels of technical high school students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 106, 282-288.
Toplam 89 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esin Sezgin 0000-0002-9772-9855

Erhan Alabay 0000-0003-4025-2352

Proje Numarası Yok
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 18 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Sezgin, E., & Alabay, E. (2021). Çocuk Gelişimi Öğrencilerinin Ait Olma Düzeyleri İle Yetişkin Motivasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 13(24), 433-453. https://doi.org/10.38155/ksbd.812193