Mevcut bilgi birikiminin her geçen dakika katlanarak arttığı bir bilgi çağında yaşamaktayız. Bu bilginin de bireylere kazandırılması gerekmektedir. Bilginin bireylere ulaştırılması ise ancak eğitim programları ile mümkün olmaktadır. Bilim ve teknoloji yarışından geri kalmak istemeyen milletler, en değerli yatırımın insana yapılan yatırım olduğunun farkına vararak, eğitime ve dolayısıyla eğitim programlarına büyük önem vermektedirler. Ülkeler bunu ya mevcut programlarını yeniden gözden geçirerek veya tümüyle yeni programlar geliştirerek gerçekleştirmektedirler (Ayas ve ark., 1999). Program geliştirme eğitimin amaçlarının en iyi şekilde gerçekleşmesine ...
Bu araştırmanın temel amacı Milli Eğitime bağlı ilköğretim okullarında okutulan bilişim teknolojileri
dersinin yeni eğitim programının öğretim sürecindeki mevcut durumu ve uygulanmasında karşılaşılan
güçlükleri öğretmen görüşleriyle ortaya koymak ve çözüm önerileri sunmaktır. Bu araştırmada tarama
yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, Bilgisayar Öğretmenleri görüşlerinin incelenmesine yönelik anket
modeline uygun, betimsel bir araştırmadır. Türkiye genelinde ilköğretim okullarında çalışan bilgisayar
öğretmenleri araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Araştırma yapılırken program değerlendirme
modellerinden olan Eğitsel Eleştiri Modelinden faydalanılmıştır. Bunun için kullanılan yöntem tarama
yöntemidir. Sonuca ulaşmak için kullanılan veri toplama aracı öğretim üyeleri yardımı ile likert ölçeğine
göre hazırlanan ve derecelendirmeli soru tiplerinden oluşan ankettir. Elde edilen veriler frekans (f), yüzde
(%) teknikleriyle analiz edilmiştir.
Çalışma sonunda programın uygulamada yeni olmasından ve öğretmenlerin bu konuda hizmet içi eğitim
seminerleri almamalarından kaynaklanan sorunların baş gösterdiği dikkat çekmektedir. Ayrıca
laboratuvar imkânlarının yetersizliği, donanım sıkıntısı, kaynak eksikliği, haftalık ders saatinin az olması
ve sınıfların kalabalık olması programın uygulamada başarısını düşürmektedir.
Yeni öğretim programını uygularken sorun yaşamamak için öğretmenlere gerekli bilgilendirmenin
yapılması ve en kısa zamanda laboratuvar imkânlarının yenilenmesi gerekmektedir.
Bilişim Teknolojileri Bilgisayar Öğretimi Bilgisayar Destekli Öğretim İlköğretim Bilgisayar Öğretmeni Bilgisayar Dersi Programı Bilgisayar Okuryazarlığı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2013 |
Gönderilme Tarihi | 19 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 8 |