BibTex RIS Kaynak Göster

‘60 Türk Sinemasında Kentli Konut İç Mekanı

Yıl 2013, Cilt: 5 Sayı: 8, 149 - 168, 01.03.2013

Öz

Bu çalışmada, Türk toplumunda ve sinemasında yenilikler, etkileşimler ve modern yaşam önermelerinin yerleştiği dönem olan 1960’lı yıllarda çekilmiş filmlerde, mekan olarak kullanılmış kentli konut örnekleri incelenmektedir. ‘60 sineması, Türk film sektörünün gerçek mekana bağımlı olduğu dönemi temsil eder. Film mekanları gerçek kullanıcılara ait konutlardan; dekorlar ise kullanıcılara ait gerçek iç mekan donatılarında ibarettir. Bu noktadan hareketle, çalışmanın temel amacı,...

Kaynakça

  • Batur, A. (1984). Cumhuriyet Dönemi Türk Mimarlığı. İstanbul: İş Bankası Yayınları.
  • Gürsoy, A. (1998). Üç Kuşak Cumhuriyet. Tarih Vakfı Yayınları (Ed.), Göç, s.61-67.
  • Tanyeli, U. (1998). Üç Kuşak Cumhuriyet. Tarih Vakfı Yayınları (Ed.), Mekanlar, Projeler, Anlamları, s.101-107.
  • Akça, E. (1999). Yeşilçam’a Bakış. Türk Sineması Üzerine Düşünceler. (Ed.), 134-140.
  • Akbal, S., Z. T. (2009). Yabanıl, Dışarlıklı ve Lümpen ‘Hiçlik’ Kutsamaları Seyrelmiş toplumsallık ve Yükselen
  • Faşizan Hallerin ‘post’lar zamanı. Türk Film Araştırmalarında Yeni Yönelimler. Teksoy, R. (2007). Rekin Teksoy’un Türk Sineması. İstanbul: Oğlak Yayıncılık.
  • Battal, S. (2006). Asıl Film Şimdi Başlıyor. İstanbul: Vadi Yayınları.
  • Bozdoğan, S. ve Kasaba, R. (2012). Türkiye’de Modernleşme ve Ulusal Kimlik. İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları.
  • Esen, Ş. (2010). Türk Sinemasının Kilometre Taşları. İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Weber,M. (2012). Sosyolojinin Temel Kavramları. İstanbul: Yarın Yayınları.
  • Özer, B. (2009). Kültür Sanat Mimarlık. İstanbul: YEM Yayınları. http://v3.arkitera.com/h29973-fenerbahcede-bir-kosk-restorasyonu-ve-ardindaki-gercekler….html

‘60 Türk Sinemasında Kentli Konut İç Mekanı

Yıl 2013, Cilt: 5 Sayı: 8, 149 - 168, 01.03.2013

Öz

Bu çalışma, 60’lı yıllar Türk filmlerinde kentli konut iç mekanını incelemektedir. Çalışmanın temel
amacı, Türk sinemasının gerçek mekana bağımlı Yeşilçam döneminde, film mekanı olarak kullanılan
konutlar üzerinden, dönemin iç mekan anlayışını irdelemektir. Çalışmada, 60’lı yıllarda değişen/dönüşen
yaşamsal dinamikler ile hızla modernleşen Türk toplumunda, dönemin hakim akımı modernizmin, iç
mekanda tam anlamıyla içselleştirilmediği ileri sürülmektedir.

Kaynakça

  • Batur, A. (1984). Cumhuriyet Dönemi Türk Mimarlığı. İstanbul: İş Bankası Yayınları.
  • Gürsoy, A. (1998). Üç Kuşak Cumhuriyet. Tarih Vakfı Yayınları (Ed.), Göç, s.61-67.
  • Tanyeli, U. (1998). Üç Kuşak Cumhuriyet. Tarih Vakfı Yayınları (Ed.), Mekanlar, Projeler, Anlamları, s.101-107.
  • Akça, E. (1999). Yeşilçam’a Bakış. Türk Sineması Üzerine Düşünceler. (Ed.), 134-140.
  • Akbal, S., Z. T. (2009). Yabanıl, Dışarlıklı ve Lümpen ‘Hiçlik’ Kutsamaları Seyrelmiş toplumsallık ve Yükselen
  • Faşizan Hallerin ‘post’lar zamanı. Türk Film Araştırmalarında Yeni Yönelimler. Teksoy, R. (2007). Rekin Teksoy’un Türk Sineması. İstanbul: Oğlak Yayıncılık.
  • Battal, S. (2006). Asıl Film Şimdi Başlıyor. İstanbul: Vadi Yayınları.
  • Bozdoğan, S. ve Kasaba, R. (2012). Türkiye’de Modernleşme ve Ulusal Kimlik. İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları.
  • Esen, Ş. (2010). Türk Sinemasının Kilometre Taşları. İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Weber,M. (2012). Sosyolojinin Temel Kavramları. İstanbul: Yarın Yayınları.
  • Özer, B. (2009). Kültür Sanat Mimarlık. İstanbul: YEM Yayınları. http://v3.arkitera.com/h29973-fenerbahcede-bir-kosk-restorasyonu-ve-ardindaki-gercekler….html
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Demet Dinçay Bu kişi benim

Filiz Özer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2013
Gönderilme Tarihi 19 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Dinçay, D., & Özer, F. (2013). ‘60 Türk Sinemasında Kentli Konut İç Mekanı. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 5(8), 149-168.