Günümüz dünyasında bilimsel, teknolojik, ekonomik ve politik gelişmeler hızla yaşanmakta, buna paralel olarak ilgili sistemlerde köklü değişiklikler yapılmaktadır. Bilginin üretimi ve paylaşımında sınırsız imkânlara sahip olduğumuz 21.yüzyılda eğitim sistemlerinin de tüm bu gelişmeler doğrultusunda yenilenmeleri kaçınılmazdır. Eskiden yalnızca kendilerine sunulan bilgilerle akademik yönden başarılı olmaları beklenen öğrenciler, günümüzde kendilerini aktif kılan öğrenme süreçleri içinde bilgiye ulaşma imkânına sahiptirler.
Bu araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin ders çalışma algılarını tespit etmektir. Bu amaç
doğrultusunda 2011-2012 eğitim öğretim döneminde Ankara merkezde orta sosyoekonomik düzeyde bir
okulun 6., 7. ve 8. sınıf öğrencileri ile nitel bir çalışma yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu
ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıflardan 90 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubundaki öğrencilere açık uçlu
soruların yer aldığı bir anket uygulanmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde veri çözümleme
yaklaşımlarından betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonuçları genel olarak değerlendirildiğinde
çalışma grubundaki öğrencilerin klasik ders çalışma yöntem ve tekniklerini bildikleri ancak farklı çalışma
yöntemleri konusunda yeteri kadar bilgi sahibi olmadıkları görülmüştür. Öğrenciler çoğunlukla ders
çalışmayı sevmelerine rağmen sıkıcı bulmakta, ders çalışmayı yapılması zorunlu bir görev olarak
algılamaktadırlar. Ayrıca çoğunlukla gelecekte başarılı olabilmek, iyi bir liseye devam edebilmek,
üniversiteyi kazanıp iyi bir meslek sahibi olabilmek için derslerine düzenli olarak çalışmaları gerektiğini
ifade etmektedirler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2013 |
Gönderilme Tarihi | 19 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 8 |