Bu araştırma Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamaları dersine yönelik görüşlerini kazanım boyutunda tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2008–2009 eğitim öğretim yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Sosyal Bilgiler öğretmenliğinde okuyan 3. sınıf öğretmen adayları ile yapılmıştır. Çalışmada araştırmacı tarafından geliştirilen 15 maddeden oluşan beş seçenekli derecelendirilmiş anket kullanılmıştır. Seçenekler “Kesinlikle Katılmıyorum”, “Katılmıyorum”, “Kararsızım” , “Katılıyorum”, “Kesinlikle Katılıyorum” şeklinde sıralanmaktadır. Çalışmanın sonucunda öğretmen adayları Topluma Hizmet Uygulamaları dersini faydalı buldukları görüşü tespit edilmiştir.
This research was carried out in order to find out the opinions of social sciences teacher candidates about the practices in social services lesson. This research was carried out with the 3th grade teacher candidates who were educated in Gazi University, Gazi Faculty of Education, Primary Education Social Sciences Teaching Programme in 2008 – 2009 academic year. The reason why this research was carried out with the 3th grade teacher candidates is that they were taught this lesson for the first time. The alternatives in the 5 – alternative, graded questionnaire form which was composed of 15 items were as “I strongly disagree”, “I disagree”, “I am not sure”, “I agree”, “I strongly agree”. As a result of the study, it has been found out that the teacher candidates find the Practices in Social Services Lesson very useful.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Gönderilme Tarihi | 19 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 2 Sayı: 2 |