Özel eğitim, farklı eğitim ortamlarının birtakım özür gruplarına göre özel eğitime muhtaç çocuklar için düzenlenmesi olarak tanımlanmaktadır. Bu yüzden özel eğitime muhtaç çocukların hayata kazandırılması, kendilerini geliştirmeleri ve gerçekleştirmeleri için özür ve özelliklerine uygun ortamlarda sürdürülen eğitimdir. Ataman (2005), Eripek (2002)’ye gönderme yaparak yetersizliği olan çocuk kavramına dikkat çekmiştir. Bu durumda yetersizliği olan çocuk eğitim alabilmesi için özel olarak düzenlenmiş…
Özel eğitim, farklı eğitim ortamlarının birtakım özür gruplarına göre özel eğitime muhtaç çocuklar için düzenlenmesi olarak tanımlanmaktadır. Bu yüzden özel eğitime muhtaç çocukların hayata kazandırılması, kendilerini geliştirmeleri ve gerçekleştirmeleri için özür ve özelliklerine uygun ortamlarda sürdürülen eğitimdir. Ataman (2005), Eripek (2002)’ye gönderme yaparak yetersizliği olan çocuk kavramına dikkat çekmiştir. Bu durumda yetersizliği olan çocuk eğitim alabilmesi için özel olarak düzenlenmiş…
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2009 |
Gönderilme Tarihi | 19 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 1 Sayı: 1 |