BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görev Sürecinde Yaşadıkları Eğitimsel Sorunlar Ve Çözüm Önerileri

Yıl 2015, Cilt: 7 Sayı: 03, 68 - 94, 15.02.2016

Öz

Bu araştırmada Türkiye genelinde MEB'e bağlı okullarda görev yapmakta olan okul öncesi öğretmenlerinin görevleri sürecinde okul yöneticileri, zümre öğretmenleri ve branş öğretmenleriyle karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunlara yönelik geliştirdikleri çözüm önerileri incelenmiştir. Araştırma, tarama modelindedir. Veriler nitel araştırma yöntemi...

Kaynakça

  • Açıkgöz, K.Ü. (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. Adıgüzel, A. (2008). Eğitim fakültelerinde öğretmen eğitimi program standartlarının gerçekleşme düzeyi. Yayınlanmamış Doktora tezi, Anadolu Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Akman, B. (2003).Okulöncesinde Fen Eğitimi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 79,14-16.
  • Akman, B., Baydemir, G., Akyol, T., Arslan, A.Ç. ve Kükütçü, S.K. (2011) Okulöncesi Öğretmenlerinin Sınıfta Karşılaştıkları Sorun Davranışlara İlişkin Düşünceleri. E- Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 6, 2, 1715-1731.
  • Alisinanoğlu, F. ve Ulutaş, İ. (2003). Okulöncesi Öğretmeninin Fen ve Doğa Eğitiminde Rolü, Yeni Eğitim Dergisi, 1, 2, 56-58.
  • Altay, S.; İra, N.; Bozcan, E. Ü. ve Yenal, H. (2011). Cumhuriyetin Kuruluşundan Günümüze Milli Eğitim Şuralarında Okul Öncesi Eğitimi ve Bugünkü Durumu. E-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 6, 1, 660-672.
  • Aral, N., A. Kandır ve M. Canyaşar (2000). Okul Öncesi Eğitim ve Anasınıfı Programları. İstanbul: Ya-Pa Yayın Pazarlama,
  • Aydın, B. (2004). 21. Yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi. İstanbul: Dem Yayınları.
  • Aydın, R. (2009). “Türkiye'de Öğretmen Sorunları Açısından Milli Eğitim Şûralarının Değerlendirilmesi (1980–2000). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 42(2), ss. 199-237.
  • Baran, M.; Yılmaz, A.ve Yıldırım, M. (2007). Okulöncesi Eğitimin Önemi ve Okulöncesi Eğitim Yapılarındaki Kullanıcı Gereksinimleri Diyarbakır Huzurevleri Anaokulu Örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 27-44.
  • Başal, H. A. (2005). Okulöncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Binbaşıoğlu, C. (1995). Türkiye'de Eğitim Bilimleri Tarihi. MEB Basımevi. İstanbul.
  • Bursalıoğlu, Z. (2008). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Büte, M. ve Balcı, F. A. (2010). Bağımsız Anaokulu Yöneticilerinin Bakış Açısından Okul Yönetimi Süreçlerinin İşleyişi ve Sorunları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi,16,4,485-509.
  • Celep, C. (2004). Meslek Olarak Öğretmenlik İçinde. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çakar, E. ve Üstün, E. (2006). Proje Yaklaşımının Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Sosyal Gelişimlerine ve Öğrenme Stillerine Etkisinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi. Bildiri Kitabı, 1, 44. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
  • Çelikten M., Şanal, M. ve Yeni Y. (2005). Öğretmenlik Mesleği ve Özellikleri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19,2, 207-237.
  • Çınkır, Ş. ve Çetin, S. K. (2010). Öğretmenlerin Okullarda Mesleki Çalışma İlişkileri Hakkındaki Görüşleri. Educational Administration: Theory and Practice, 16, 3, 351- 376.
  • Demir, M. K.ve Arı, E. (2013). Öğretmen Sorunları- Çanakkale İli Örneği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 1, 107- 126.
  • Demir, Ö. ve Çamlı, Ö. (2011) Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Uygulama Okullarında Karşılaşılan Sorunların Sınıf ve Okulöncesi Öğretmenliği Öğrenci Görüşleri Çerçevesinde İncelenmesi: Nitel Bir Çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1, 117- 139.
  • Demiriz, S., Karadağ, A. ve Ulutaş, A., (2003). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Eğitim Ortamı ve Donanımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Denizel Güğven, E. ve Cevher, F. N. (2005) Okulöncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 18, 1- 21.
  • Dikici Sığırtmaç, A. ; Hoş, G. ve Abbak, B. S. (2011). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitiminde Yaşanan Sorunlara Yönelik Kullandıkları Çözüm Yolları ve Önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12,4,205-223. URL: http://kefad.ahievran.edu.tr/archieve/pder/Cilt12Sayi4/JKEF_12_4_2011_205- 223.pdf adresinden 07.12.2013 tarihinde erişilmiştir.
  • Dilek, H. ve Duman, T. (2014). 2006 Okulöncesi Eğitim Programının Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 143- 158.
  • Durmuş Çelebi, M. ve Akkaya, D. (2011). 2006 Okulöncesi Eğitim Programının Uygulanmasının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Kayseri İli Örneği). Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31, 255-272.
  • Düşek, N. (2008). 2006 Yılında Uygulamaya Konulan Okul Öncesi Eğitim Programı Hakkında İlköğretim Müfettişleri, Okul Öncesi Eğitim Veren Kurum Müdürleri Ve Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi (Ordu İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Erçetin, Ş. ve Özdemir, Ç. (Ed.) (2004). Sınıf Yönetimi, 33-71.Ankara: Asil Yayın.
  • Ertürk, S. (1972). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Gedikoğlu, T. (2005). Avrupa Birliği Sürecinde Türk Eğitim Sistemi: Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 1, 66-80.
  • Güler, D. ve Bıkmaz, F. H. (2002). Anasınıarda Fen Etkinliklerinin Gerçekleştirilmesine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1, 2, 249-267.
  • Gündoğan, A. (2002). Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar (Denizli ili örneği).Yayınlanmamış yüksek lisans tezi : Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Denizli.
  • Gündüz, M. (2000). Toplumsal Tabakalaşma Ölçütlü Meslek Olarak Öğretmenliğin Saygınlığı. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1, 1.
  • Hacıoğlu, F. ve Alkan, C. (1997). Öğretmenlik Uygulamaları. Ankara: Alkım Yayınları.
  • Halavuk, F. (2013). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yöntem Süreçlerinde Yaşadıkları Sorunlar. Okan Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Bitirme Projesi, Kayseri. URL: http://www.yukseklisans.com/ornekler/ornek6.pdf adresinden 02.12.2013 tarihinde erişilmiştir.
  • Kalemci, F. (1998). Okul öncesi eğitim kurumlarının çevre düzenlemesi ve çalışan eğitimci personelin nitelikleri yönünden incelenmesi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Karaca, N. H. ve Aral, N. (2011). Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulamalarında Karşılaştıkları Sorunlar. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Ankara: Siyasal Kitabevi, 595- 602.
  • Kandır, A. (1999). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Etkinliklerin Planlanması. Gazi Üniversitesi Anaokulu-Anasınıfı Öğretmeni El Kitabı. İstanbul: Ya-Pa Yayın Pazarlama.
  • Kerem, E. A. ve Cömert, D. (2005). Türkiye'de Okul Öncesi Eğitimin Sorunları Ve Çözüm Önerileri. Eğitim Araştırmaları, 21, 155-172.
  • Koçer, H.A. (1983). İlkokul Öğretmeninin Yetiştirilmesi .Cumhuriyet Döneminde Eğitim. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Kök, M., Küçükoğlu, A., Tuğluk, M.N. ve Koçyiğit, S.(2007). Okul Öncesi Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri (Erzurum İli Örneği). Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 160-171. URL: http://e- dergi.atauni.edu.tr/index.php/kkefd/article/viewFile/4173/3997 adresinden 04.12.2013 tarihinde erişilmiştir.
  • Maden, F. (1986). Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Karşılaşılan Yönetimle İlgili Problemler. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Mirzeoğlu, N. (2005). Örgütsel Çatışma Yönetimi: Spor Eğitimi Veren Yükseköğretim Kurumlarında Bir Uygulama. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3,2, 51-56.
  • Oğuzkan, Ş. ve Oral, G. (1997). Okulöncesi Eğitimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Oktay, A. (1985). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Sorunları ve Öneriler. II. Ya-Pa Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Bildiri Kitabı, 107-114. İstanbul: Ya-Pa Yayın Pazarlama.
  • Oktay, A. (1999). Yaşamın Sihirli Yılları. Okul Öncesi Dönem. İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • Oktay, A. (2002). Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem. İstanbul:Epsilon Yayıncılık.
  • Okutan, N. (2003). Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları: Yaygınlaşma, Yönetişim ve Yapılar Toplantısı Raporu. Ankara: M.E.B., AÇEV, UNICEF ve Eğitim Reformu Girişimi.
  • Öktem, T. (1986). S.S.Y.B. Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü Kuruluşlarında Okulöncesi Eğitimi ve Yaygınlaşması Çalışmaları. 4. Ya-Pa Okulöncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırma Semineri. Ankara: Ya-Pa Yayınları.
  • Özbek, R., Kahyaoğlu, M. ve Özgen, N. (2007). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 9, 2, 221-232.
  • Poyraz, H. (2003). Okul Öncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sünbül, A.M. (Ed.) (2005). Öğretmen Dünyası İçinde. Ankara: Mikro Yayıncılık, 7-22.
  • Şahin, F. (1998). Okulöncesinde Fen Bilgisi Öğretimi ve Aktivite Örnekleri. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Şahin, E. (2005). Okulöncesi Eğitimi Öğretmen Adayları ve Öğretmenleri İçin Uygulama Kılavuzu. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şıvgın, N. (2005). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanan Eğitim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri (Denizli İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi (Yayınlanmamış), Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Şimşek, Ş., Akgemici, T. ve Çelik, A. (2001). Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Taner Derman, M. ve Başal, H. A. (2010). Cumhuriyetin İlanından Günümüze Türkiye'de Okulöncesi Eğitim ve İlköğretimde Niceliksel ve Niteliksel Gelişmeler. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3, 11, 560- 569.
  • Tekışık H. H. (1986). Türkiye'de Öğretmenlik Mesleği ve Sorunları. Çağdaş Eğitim Dergisi, 11,116, 1-9.
  • Tok, E. (2002). Okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim sorunları. Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Tuğrul, B. (2005). Çocuk Gelişiminde Anaokulu Eğitiminin Önemi. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 62.
  • Turaşlı, N. (2007). Okulöncesi Eğitime Giriş, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Turgut, M. F. (1992). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Ankara: Saydam Matbaacılık.
  • Turla, A., Şahin, F. ve Avcı, N. (2000). Okul öncesi öğretmenlerinin özlük hakları, kendini gerçekleştirme ve yenileme ile ilgili sorunlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi, Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Mesleki Eğitim Dergisi, 2, 4, 65-75.
  • Ural, M. (1986). Ülkemizde Okulöncesi Eğitimin Yeri ve Önemi. 4. Ya-Pa Okulöncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırma Semineri. Ankara: Ya-Pa Yayınları.
  • Uzun, E. M. ve Elma, C. (2012). Okulöncesi Öğretmenlerinin Mesleki Etik İkilemleri Çözümleme Biçimleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1,3, 279- 287.
  • Vural, E.D. (2006). Okul Öncesi Eğitim Programındaki Duyuşsal ve Sosyal Becerilere Yönelik Hedeere Uygun Olarak Hazırlanan Aile Katılımlı Sosyal Beceri Eğitimi Programının Çocuklarda Sosyal Becerilerinin Gelişimine Etkileri. Yüksek Lisans Tezi (Yayınlanmamış), Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yapıcı, M. ve Yapıcı Ş. (2003). İlköğretim Öğretmenlerinin Karşılaştığı Sorunlar. Üniversite ve Toplum, Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 3,3.
  • Yazıcı H. (2009). Öğretmenlik Mesleği, Motivasyon Kaynakları ve Temel Tutumları: Kuramsal Bir Bakış. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17,1, 33-46.
  • Yıldırım, A. ve Si̧ mşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Zembat, R. (2012). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Yöneticisi, Meslektaşları ve Aileler Bağlamında Algıladıkları Çatışma Durumlarının İncelenmesi. Eğitim ve Bilim,37,163.
Yıl 2015, Cilt: 7 Sayı: 03, 68 - 94, 15.02.2016

Öz

Kaynakça

  • Açıkgöz, K.Ü. (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. Adıgüzel, A. (2008). Eğitim fakültelerinde öğretmen eğitimi program standartlarının gerçekleşme düzeyi. Yayınlanmamış Doktora tezi, Anadolu Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Akman, B. (2003).Okulöncesinde Fen Eğitimi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 79,14-16.
  • Akman, B., Baydemir, G., Akyol, T., Arslan, A.Ç. ve Kükütçü, S.K. (2011) Okulöncesi Öğretmenlerinin Sınıfta Karşılaştıkları Sorun Davranışlara İlişkin Düşünceleri. E- Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 6, 2, 1715-1731.
  • Alisinanoğlu, F. ve Ulutaş, İ. (2003). Okulöncesi Öğretmeninin Fen ve Doğa Eğitiminde Rolü, Yeni Eğitim Dergisi, 1, 2, 56-58.
  • Altay, S.; İra, N.; Bozcan, E. Ü. ve Yenal, H. (2011). Cumhuriyetin Kuruluşundan Günümüze Milli Eğitim Şuralarında Okul Öncesi Eğitimi ve Bugünkü Durumu. E-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 6, 1, 660-672.
  • Aral, N., A. Kandır ve M. Canyaşar (2000). Okul Öncesi Eğitim ve Anasınıfı Programları. İstanbul: Ya-Pa Yayın Pazarlama,
  • Aydın, B. (2004). 21. Yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi. İstanbul: Dem Yayınları.
  • Aydın, R. (2009). “Türkiye'de Öğretmen Sorunları Açısından Milli Eğitim Şûralarının Değerlendirilmesi (1980–2000). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 42(2), ss. 199-237.
  • Baran, M.; Yılmaz, A.ve Yıldırım, M. (2007). Okulöncesi Eğitimin Önemi ve Okulöncesi Eğitim Yapılarındaki Kullanıcı Gereksinimleri Diyarbakır Huzurevleri Anaokulu Örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 27-44.
  • Başal, H. A. (2005). Okulöncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Binbaşıoğlu, C. (1995). Türkiye'de Eğitim Bilimleri Tarihi. MEB Basımevi. İstanbul.
  • Bursalıoğlu, Z. (2008). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Büte, M. ve Balcı, F. A. (2010). Bağımsız Anaokulu Yöneticilerinin Bakış Açısından Okul Yönetimi Süreçlerinin İşleyişi ve Sorunları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi,16,4,485-509.
  • Celep, C. (2004). Meslek Olarak Öğretmenlik İçinde. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çakar, E. ve Üstün, E. (2006). Proje Yaklaşımının Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Sosyal Gelişimlerine ve Öğrenme Stillerine Etkisinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi. Bildiri Kitabı, 1, 44. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
  • Çelikten M., Şanal, M. ve Yeni Y. (2005). Öğretmenlik Mesleği ve Özellikleri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19,2, 207-237.
  • Çınkır, Ş. ve Çetin, S. K. (2010). Öğretmenlerin Okullarda Mesleki Çalışma İlişkileri Hakkındaki Görüşleri. Educational Administration: Theory and Practice, 16, 3, 351- 376.
  • Demir, M. K.ve Arı, E. (2013). Öğretmen Sorunları- Çanakkale İli Örneği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 1, 107- 126.
  • Demir, Ö. ve Çamlı, Ö. (2011) Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Uygulama Okullarında Karşılaşılan Sorunların Sınıf ve Okulöncesi Öğretmenliği Öğrenci Görüşleri Çerçevesinde İncelenmesi: Nitel Bir Çalışma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1, 117- 139.
  • Demiriz, S., Karadağ, A. ve Ulutaş, A., (2003). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Eğitim Ortamı ve Donanımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Denizel Güğven, E. ve Cevher, F. N. (2005) Okulöncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 18, 1- 21.
  • Dikici Sığırtmaç, A. ; Hoş, G. ve Abbak, B. S. (2011). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitiminde Yaşanan Sorunlara Yönelik Kullandıkları Çözüm Yolları ve Önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12,4,205-223. URL: http://kefad.ahievran.edu.tr/archieve/pder/Cilt12Sayi4/JKEF_12_4_2011_205- 223.pdf adresinden 07.12.2013 tarihinde erişilmiştir.
  • Dilek, H. ve Duman, T. (2014). 2006 Okulöncesi Eğitim Programının Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 143- 158.
  • Durmuş Çelebi, M. ve Akkaya, D. (2011). 2006 Okulöncesi Eğitim Programının Uygulanmasının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Kayseri İli Örneği). Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31, 255-272.
  • Düşek, N. (2008). 2006 Yılında Uygulamaya Konulan Okul Öncesi Eğitim Programı Hakkında İlköğretim Müfettişleri, Okul Öncesi Eğitim Veren Kurum Müdürleri Ve Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi (Ordu İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Erçetin, Ş. ve Özdemir, Ç. (Ed.) (2004). Sınıf Yönetimi, 33-71.Ankara: Asil Yayın.
  • Ertürk, S. (1972). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Gedikoğlu, T. (2005). Avrupa Birliği Sürecinde Türk Eğitim Sistemi: Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 1, 66-80.
  • Güler, D. ve Bıkmaz, F. H. (2002). Anasınıarda Fen Etkinliklerinin Gerçekleştirilmesine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1, 2, 249-267.
  • Gündoğan, A. (2002). Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar (Denizli ili örneği).Yayınlanmamış yüksek lisans tezi : Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Denizli.
  • Gündüz, M. (2000). Toplumsal Tabakalaşma Ölçütlü Meslek Olarak Öğretmenliğin Saygınlığı. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1, 1.
  • Hacıoğlu, F. ve Alkan, C. (1997). Öğretmenlik Uygulamaları. Ankara: Alkım Yayınları.
  • Halavuk, F. (2013). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yöntem Süreçlerinde Yaşadıkları Sorunlar. Okan Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Bitirme Projesi, Kayseri. URL: http://www.yukseklisans.com/ornekler/ornek6.pdf adresinden 02.12.2013 tarihinde erişilmiştir.
  • Kalemci, F. (1998). Okul öncesi eğitim kurumlarının çevre düzenlemesi ve çalışan eğitimci personelin nitelikleri yönünden incelenmesi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Karaca, N. H. ve Aral, N. (2011). Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulamalarında Karşılaştıkları Sorunlar. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Ankara: Siyasal Kitabevi, 595- 602.
  • Kandır, A. (1999). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Etkinliklerin Planlanması. Gazi Üniversitesi Anaokulu-Anasınıfı Öğretmeni El Kitabı. İstanbul: Ya-Pa Yayın Pazarlama.
  • Kerem, E. A. ve Cömert, D. (2005). Türkiye'de Okul Öncesi Eğitimin Sorunları Ve Çözüm Önerileri. Eğitim Araştırmaları, 21, 155-172.
  • Koçer, H.A. (1983). İlkokul Öğretmeninin Yetiştirilmesi .Cumhuriyet Döneminde Eğitim. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Kök, M., Küçükoğlu, A., Tuğluk, M.N. ve Koçyiğit, S.(2007). Okul Öncesi Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri (Erzurum İli Örneği). Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 160-171. URL: http://e- dergi.atauni.edu.tr/index.php/kkefd/article/viewFile/4173/3997 adresinden 04.12.2013 tarihinde erişilmiştir.
  • Maden, F. (1986). Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Karşılaşılan Yönetimle İlgili Problemler. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Mirzeoğlu, N. (2005). Örgütsel Çatışma Yönetimi: Spor Eğitimi Veren Yükseköğretim Kurumlarında Bir Uygulama. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3,2, 51-56.
  • Oğuzkan, Ş. ve Oral, G. (1997). Okulöncesi Eğitimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Oktay, A. (1985). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Sorunları ve Öneriler. II. Ya-Pa Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri Bildiri Kitabı, 107-114. İstanbul: Ya-Pa Yayın Pazarlama.
  • Oktay, A. (1999). Yaşamın Sihirli Yılları. Okul Öncesi Dönem. İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • Oktay, A. (2002). Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem. İstanbul:Epsilon Yayıncılık.
  • Okutan, N. (2003). Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları: Yaygınlaşma, Yönetişim ve Yapılar Toplantısı Raporu. Ankara: M.E.B., AÇEV, UNICEF ve Eğitim Reformu Girişimi.
  • Öktem, T. (1986). S.S.Y.B. Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü Kuruluşlarında Okulöncesi Eğitimi ve Yaygınlaşması Çalışmaları. 4. Ya-Pa Okulöncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırma Semineri. Ankara: Ya-Pa Yayınları.
  • Özbek, R., Kahyaoğlu, M. ve Özgen, N. (2007). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 9, 2, 221-232.
  • Poyraz, H. (2003). Okul Öncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sünbül, A.M. (Ed.) (2005). Öğretmen Dünyası İçinde. Ankara: Mikro Yayıncılık, 7-22.
  • Şahin, F. (1998). Okulöncesinde Fen Bilgisi Öğretimi ve Aktivite Örnekleri. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Şahin, E. (2005). Okulöncesi Eğitimi Öğretmen Adayları ve Öğretmenleri İçin Uygulama Kılavuzu. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şıvgın, N. (2005). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanan Eğitim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri (Denizli İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi (Yayınlanmamış), Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Şimşek, Ş., Akgemici, T. ve Çelik, A. (2001). Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Taner Derman, M. ve Başal, H. A. (2010). Cumhuriyetin İlanından Günümüze Türkiye'de Okulöncesi Eğitim ve İlköğretimde Niceliksel ve Niteliksel Gelişmeler. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3, 11, 560- 569.
  • Tekışık H. H. (1986). Türkiye'de Öğretmenlik Mesleği ve Sorunları. Çağdaş Eğitim Dergisi, 11,116, 1-9.
  • Tok, E. (2002). Okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim sorunları. Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Tuğrul, B. (2005). Çocuk Gelişiminde Anaokulu Eğitiminin Önemi. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 62.
  • Turaşlı, N. (2007). Okulöncesi Eğitime Giriş, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Turgut, M. F. (1992). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Ankara: Saydam Matbaacılık.
  • Turla, A., Şahin, F. ve Avcı, N. (2000). Okul öncesi öğretmenlerinin özlük hakları, kendini gerçekleştirme ve yenileme ile ilgili sorunlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi, Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Mesleki Eğitim Dergisi, 2, 4, 65-75.
  • Ural, M. (1986). Ülkemizde Okulöncesi Eğitimin Yeri ve Önemi. 4. Ya-Pa Okulöncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırma Semineri. Ankara: Ya-Pa Yayınları.
  • Uzun, E. M. ve Elma, C. (2012). Okulöncesi Öğretmenlerinin Mesleki Etik İkilemleri Çözümleme Biçimleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1,3, 279- 287.
  • Vural, E.D. (2006). Okul Öncesi Eğitim Programındaki Duyuşsal ve Sosyal Becerilere Yönelik Hedeere Uygun Olarak Hazırlanan Aile Katılımlı Sosyal Beceri Eğitimi Programının Çocuklarda Sosyal Becerilerinin Gelişimine Etkileri. Yüksek Lisans Tezi (Yayınlanmamış), Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yapıcı, M. ve Yapıcı Ş. (2003). İlköğretim Öğretmenlerinin Karşılaştığı Sorunlar. Üniversite ve Toplum, Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 3,3.
  • Yazıcı H. (2009). Öğretmenlik Mesleği, Motivasyon Kaynakları ve Temel Tutumları: Kuramsal Bir Bakış. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17,1, 33-46.
  • Yıldırım, A. ve Si̧ mşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Zembat, R. (2012). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Yöneticisi, Meslektaşları ve Aileler Bağlamında Algıladıkları Çatışma Durumlarının İncelenmesi. Eğitim ve Bilim,37,163.
Toplam 68 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Filiz Zayimoğlu Öztürk Bu kişi benim

Niyazi Kaya Bu kişi benim

Emel Durmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Şubat 2016
Gönderilme Tarihi 15 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 7 Sayı: 03

Kaynak Göster

APA Zayimoğlu Öztürk, F., Kaya, N., & Durmaz, E. (2016). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Görev Sürecinde Yaşadıkları Eğitimsel Sorunlar Ve Çözüm Önerileri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 7(03), 68-94.