Bu araştırmanın amacı; ortaokul, lise ve üniversite seviyelerinde öğrenim gören öğrencilerin fotosentez ve bitkilerde solunum kavramlarını anlama düzeylerini ve mevcut kavram yanılgılarını belirlemektir. Bu araştırma gelişimci araştırma yöntemi içerisinde enlemesine yapılmış bir çalışmadır. Bu yöntem dahilinde veri toplama aracı olarak kavramsal...
Abraham., M.R., Gryzyboeski, E.B., Renner, J.W. ve Marek, A.E. (1992). Understanding and Misunderstanding Eighth Graders of Five Chemistry Concepts Found in Textbooks, Journal of Research in Science Teaching, 29, 105-120.
Akpınar, E. (2006). Fen öğretiminde soyut kavramların yapılandırılmasında bilgisayar desteği: yaşamımızı yönlendiren elektrik ünitesi. Yayınlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
Bacanak, A., Küçük, M. ve Çepni, S. (2004). İlköğretim öğrencilerinin fotosentez ve solunum konularındaki kavram yanılgılarının belirlenmesi: Trabzon örneklemi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 67-80.
Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Canal, P. (1999). Photosynthesis and inverse respiration' in plants: an inevitable misconceptions? Internation Journal of Science Education 21 (4), 363-371.
Çapa, Y. (2000). An analysis of 9 th grade student's misconceptions concerning photosynthesis and respiration in plants. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
Çepni, S. (2012). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
Çetin, G. ve Ertepınar, H. (2004). Yedinci ve dokuzuncu sınıf öğrencilerinin bazı ekoloji kavramlarını anlama düzeylerinin karşılaştırılması. VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde sunulan bildiri, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, İstanbul.
Çokadar, H. (2012). Photosynthesis and respiration processes: Prospective teachers' conception levels. Education and Science, 37 (164), 81-93.
Dekkers, P.J.M. and Thijs, G.D. (1998). Making Productive Use of Student' Initial Conceptions in Developing the Concept of Force, Science Education, 82, 31-51.
Finley, N. F., and Yarroch W. L. (1982). Teachers' perceptions of important and difcult science concepts. Science Education, 66 (4), 531-538.
Gınns, I.S. ve Watters, J.J. (1995). An Analysis of Scientic Understandings of Preservice Elementary Teacher Education Students, Journal of Research in ScienceTeaching, 32, 2, 205-222.
Güneş, T., Dilek, N. Ş., Hoplan, M. ve Güneş, O. (2012). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinde fotosentez ve solunum konusunda oluşan kavram yanılgıları. Dünya'daki Eğitim ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, (1), 42-47.
Kılıç, D. ve Sağlam, N. (2004). Biyoloji eğitiminde kavram haritalarının öğrenme başarısına ve kalıcılığına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 155-164.
Köse, S.,Ayas A. ve Taş, E. (2003). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarında Fotosentez ve Bitkilerde Solunum Konularında Görülen Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Kavram Değişim Metinlerinin Etkisi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 106-112.
Köse, S., Gezer, K., Durkan, N. ve Erol, G. H. (2005). Çizim yöntemi kavram yanılgılarının belirlenmesinde ne kadar etkili?,XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli, 864-866.
Köse, S. and Uşak, M. (2006). Determination of prospective science teachers' misconceptions: photosynthesis and respiration in plants. Internatinal Journal of Environmental and Science Education, 1(1), 25–52.
Klymkowsky, M. W. and Doxas, K. G. (2008). Recognizing student misconceptions through ed's tools and the biology concept inventory. Plos Biology, 6(1), 14-17.
Mason, L., and Boscolo P. (2000). Writing and conceptual change. What changes? Instructional Science2, 199-226.
Mikkila, M. (2001). Improving conceptual change concerning photosynthesis through text design. Learning and Instruction, 11, 241-257.
Osborne, R.J. and Freyberg, P. (1985). Learning in Science: The İmplications of Children's Science, Hong Kong: Heinemann.
Osborne, R.J. and Wittrock, M.C. (1983). Learning Science: A Generetive Process. Science Education, 67,4, 489-508.
Ören, F., Karatekin, P., Erdem, Ş ve Ormancı, Ü. (2012).Öğretmen Adaylarının Bitkilerde Solunum-Fotosentez Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Kavram Karikatürleriyle Belirlenmesi ve Farklı Değişkenlere Göre Analizi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) Cilt 13, Sayı 3, 155-174.
Özay Köse, E., Pekel, O., ve Hasenekoğlu, İ. (2009). Misconceptions and alternative concepts in biology textbooks: Photosynthesis and respiration. Journal of Science Education, 10(2), 91-93.
Özay, E. (2008). Mitoz-mayoz konusunun öğretiminde kavramsal değişim metinlerinin kullanılmasının öğrenci başarısına etkisi. Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 211-220.
Özkan, Ö. Tekkaya, C. ve Geban, Ö. (2004). Facilitating Conceptual Change in Students Understanding of Ecological Concepts. Journal of Science Education and Technology, 13 (1), 95–105.
Palmer, D. (1999). Exploring The Link Between Student' Scientic and Nonscientic Conceptions. Science Education, 83, 639-653.
Palmer, D. (2001). Students' Alternative Conceptions and Scientically Acceptable Conceptions About Gravity. International Journal of ScienceEducation, 23, 7, 691-706.
Schulte, P. L. (2001). Pre Service Primary Teacher Alternatıve Conceptions in Science and Attitudes Toward Teaching Science, Unpublished Doctoral Dissertation, New Orleans Üniversity, New Orleans.
Şaşmaz-Ören, F., Ormancı, Ü., Erdem, Ş. ve Karatekin, P. (2010). Kavram karikatürlerinin farklı bir kullanım alanı: ilköğretim öğrencilerinin bitkilerde solunum ve fotosentez konusuna ilişkin bilgi düzeylerini belirleme çalışması. IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir.
Tekkaya, C. ve Balcı, S. (2003). Öğrencilerin fotosentez ve bitkilerde solunum konularındaki kavram yanılgılarının saptanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 101-107.
Töman, U. ve Odabaşı, O.S. (2013). Enerji Kaynakları Ve Enerji Depolanması Kavramlarının Farklı Öğrenim Seviyelerinde Öğrenilme Durumunun Araştırılması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 47-68.
Töman, U. ve Odabaşı, O.S. (2012). Enerji Dönüşümü Kavramının Farklı Öğrenim Seviyelerinde Öğrenilme Durumunun Araştırılması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (2), 289-312.
Yılmaz, Ö.,Tekkaya, C., Geban, Ö. ve Özden, Y. (1999). Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Hücre Bölünmesi Ünitesindeki Kavram Yanılgılarının Tespiti ve Giderilmesi. III. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, MEB, ÖYGM.
Abraham., M.R., Gryzyboeski, E.B., Renner, J.W. ve Marek, A.E. (1992). Understanding and Misunderstanding Eighth Graders of Five Chemistry Concepts Found in Textbooks, Journal of Research in Science Teaching, 29, 105-120.
Akpınar, E. (2006). Fen öğretiminde soyut kavramların yapılandırılmasında bilgisayar desteği: yaşamımızı yönlendiren elektrik ünitesi. Yayınlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
Bacanak, A., Küçük, M. ve Çepni, S. (2004). İlköğretim öğrencilerinin fotosentez ve solunum konularındaki kavram yanılgılarının belirlenmesi: Trabzon örneklemi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 67-80.
Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Canal, P. (1999). Photosynthesis and inverse respiration' in plants: an inevitable misconceptions? Internation Journal of Science Education 21 (4), 363-371.
Çapa, Y. (2000). An analysis of 9 th grade student's misconceptions concerning photosynthesis and respiration in plants. Yayımlanmamış Yüksek Lisans tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
Çepni, S. (2012). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
Çetin, G. ve Ertepınar, H. (2004). Yedinci ve dokuzuncu sınıf öğrencilerinin bazı ekoloji kavramlarını anlama düzeylerinin karşılaştırılması. VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde sunulan bildiri, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, İstanbul.
Çokadar, H. (2012). Photosynthesis and respiration processes: Prospective teachers' conception levels. Education and Science, 37 (164), 81-93.
Dekkers, P.J.M. and Thijs, G.D. (1998). Making Productive Use of Student' Initial Conceptions in Developing the Concept of Force, Science Education, 82, 31-51.
Finley, N. F., and Yarroch W. L. (1982). Teachers' perceptions of important and difcult science concepts. Science Education, 66 (4), 531-538.
Gınns, I.S. ve Watters, J.J. (1995). An Analysis of Scientic Understandings of Preservice Elementary Teacher Education Students, Journal of Research in ScienceTeaching, 32, 2, 205-222.
Güneş, T., Dilek, N. Ş., Hoplan, M. ve Güneş, O. (2012). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinde fotosentez ve solunum konusunda oluşan kavram yanılgıları. Dünya'daki Eğitim ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, (1), 42-47.
Kılıç, D. ve Sağlam, N. (2004). Biyoloji eğitiminde kavram haritalarının öğrenme başarısına ve kalıcılığına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 155-164.
Köse, S.,Ayas A. ve Taş, E. (2003). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarında Fotosentez ve Bitkilerde Solunum Konularında Görülen Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Kavram Değişim Metinlerinin Etkisi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 106-112.
Köse, S., Gezer, K., Durkan, N. ve Erol, G. H. (2005). Çizim yöntemi kavram yanılgılarının belirlenmesinde ne kadar etkili?,XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli, 864-866.
Köse, S. and Uşak, M. (2006). Determination of prospective science teachers' misconceptions: photosynthesis and respiration in plants. Internatinal Journal of Environmental and Science Education, 1(1), 25–52.
Klymkowsky, M. W. and Doxas, K. G. (2008). Recognizing student misconceptions through ed's tools and the biology concept inventory. Plos Biology, 6(1), 14-17.
Mason, L., and Boscolo P. (2000). Writing and conceptual change. What changes? Instructional Science2, 199-226.
Mikkila, M. (2001). Improving conceptual change concerning photosynthesis through text design. Learning and Instruction, 11, 241-257.
Osborne, R.J. and Freyberg, P. (1985). Learning in Science: The İmplications of Children's Science, Hong Kong: Heinemann.
Osborne, R.J. and Wittrock, M.C. (1983). Learning Science: A Generetive Process. Science Education, 67,4, 489-508.
Ören, F., Karatekin, P., Erdem, Ş ve Ormancı, Ü. (2012).Öğretmen Adaylarının Bitkilerde Solunum-Fotosentez Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Kavram Karikatürleriyle Belirlenmesi ve Farklı Değişkenlere Göre Analizi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) Cilt 13, Sayı 3, 155-174.
Özay Köse, E., Pekel, O., ve Hasenekoğlu, İ. (2009). Misconceptions and alternative concepts in biology textbooks: Photosynthesis and respiration. Journal of Science Education, 10(2), 91-93.
Özay, E. (2008). Mitoz-mayoz konusunun öğretiminde kavramsal değişim metinlerinin kullanılmasının öğrenci başarısına etkisi. Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 211-220.
Özkan, Ö. Tekkaya, C. ve Geban, Ö. (2004). Facilitating Conceptual Change in Students Understanding of Ecological Concepts. Journal of Science Education and Technology, 13 (1), 95–105.
Palmer, D. (1999). Exploring The Link Between Student' Scientic and Nonscientic Conceptions. Science Education, 83, 639-653.
Palmer, D. (2001). Students' Alternative Conceptions and Scientically Acceptable Conceptions About Gravity. International Journal of ScienceEducation, 23, 7, 691-706.
Schulte, P. L. (2001). Pre Service Primary Teacher Alternatıve Conceptions in Science and Attitudes Toward Teaching Science, Unpublished Doctoral Dissertation, New Orleans Üniversity, New Orleans.
Şaşmaz-Ören, F., Ormancı, Ü., Erdem, Ş. ve Karatekin, P. (2010). Kavram karikatürlerinin farklı bir kullanım alanı: ilköğretim öğrencilerinin bitkilerde solunum ve fotosentez konusuna ilişkin bilgi düzeylerini belirleme çalışması. IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir.
Tekkaya, C. ve Balcı, S. (2003). Öğrencilerin fotosentez ve bitkilerde solunum konularındaki kavram yanılgılarının saptanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 101-107.
Töman, U. ve Odabaşı, O.S. (2013). Enerji Kaynakları Ve Enerji Depolanması Kavramlarının Farklı Öğrenim Seviyelerinde Öğrenilme Durumunun Araştırılması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 47-68.
Töman, U. ve Odabaşı, O.S. (2012). Enerji Dönüşümü Kavramının Farklı Öğrenim Seviyelerinde Öğrenilme Durumunun Araştırılması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (2), 289-312.
Yılmaz, Ö.,Tekkaya, C., Geban, Ö. ve Özden, Y. (1999). Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Hücre Bölünmesi Ünitesindeki Kavram Yanılgılarının Tespiti ve Giderilmesi. III. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, MEB, ÖYGM.
Töman, U., Odabaşı Çimer, S., & Çimer, A. (2016). Fotosentez ve Bitkilerde Solunum Kavramlarının Farklı Öğrenim Seviyelerinde Öğrenilme Durumlarının Araştırılması. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 7(03), 15-30.