BibTex RIS Kaynak Göster

Kadın Okul Yöneticilerinin Durumluk Ve Sürekli Kaygı Düzeyleri

Yıl 2015, Cilt: 7 Sayı: 03, 176 - 188, 15.02.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı kadın okul yöneticilerinin durumluk ve sürekli kaygı düzeylerini ve durumluk ve sürekli kaygı düzeyi ile medeni durum, çocuk sahibi olma ve görev yaptığı öğretim kademesi gibi demografik değişkenlerle arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Araştırmada veri toplama aracı olarak...

Kaynakça

  • Acar, F., Güneş Ayata, A., & Varoğlu, D. (1999). Cinsiyete dayalı ayrımcılık: Türkiye'de eğitim sektörü örneği. Ankara: KSSGM.
  • Altuntaş, E. (2003). Stres yönetimi. İstanbul: Alfa.
  • APA, American Psyhiatric Association (1994). Diagnostic and statistical manual of mental disorder. (4. Baskı). Washington.
  • Baltaş, A., & Baltaş Z. (1998). Stres ve başa çıkma yolları. (18. Baskı). İstanbul: Remzi.
  • Barutçugil, İ. (2003). 21. YY'da yönetim ve kadın yönetici. Kişisel Gelişim Dergisi, 1(3) 23-28.
  • Biggs, J. B., & Moore, P. J. (1993). The process of learning. (3rd Edition). Sydney: Prentice Hall.
  • Billings, A. G., & Moos, R. H. (1982). The role of coping responses and social resorses in attenuating the stress of life events, Journal of Behavioral Medicine,4(2), 139-157
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi. Ankara: Pegem.
  • Capelli, P., & Hamori, M. (2006). Tepeye giden yeni yol: İş yaşamında kadınlar, Harward Business Rewiev Dergisinden Seçmeler, Çeviren: Aslan, L. İstanbul: MESS (494).
  • Chang, E. C. (2006). Perfectionism and dimensions of psychological well-being in a college students sample: A test of a stres-mediation model, Journal of Social and Clinical Psyhology, 25(9), 1001-1022.
  • Cüceloğlu, D. (1996). İnsan ve davranışı. (6. Baskı). İstanbul: Remzi.
  • Çelikten, M. (2004). Okul müdürlüğü koltuğunda kadınlar: Kayseri ili örneği. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2) 91-118.
  • Çitçi, O. (1982). Kadın sorunu ve Türkiye de kamu görevlisi. Ankara: Türkiye Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü.
  • Demirci Güler, F. (1991). Eğitimde kadın. Amme İdaresi Dergisi, 24(3) 63-80.
  • Delamont, S. (1980). Sex roles and the school. London: Methuen.
  • Gençtan, E. (1995). Normal dışı davranışlar. (12. Baskı). İstanbul: Remzi.
  • Gerni, M. (2001). Yönetimde kadınlar. İstanbul: Beta.
  • Horwath, E., & Weissman, M. M. (1995). Epidemiology of depression and anxiety disorders, Texbook in Psychatric Epidemiology. MT. Tusuang, M. Tohen Gep Zahter (Ed.) New york: Wiley- Liss.
  • Karslı, M. D., Baloğlu, M., Erginer, E., & Baloğlu, D. (2004). A Description and comparison of the levels of anxiety among college administrators. 2. Uluslararası Balkan Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulmuş bildiri, Edirne.
  • Kaya, D., & Keskin, G. (2010). Yöneticilerin yönetsel stres kaynakları ve strese yatkınlık düzeyleri: Erzurum'da bir araştırma, http://e-dergi.atauni.edu.tr sayfasından 08.04.2011 tarihinde erişilmiştir.
  • Keogh, H. E. Bond, F.W., French, C. C., Richards, A., & Davis, R. (2004). Test anxiety, susceptibility to distraction and examination performance, Anxiety Stres and Coping 17(3), 241-252.
  • Kılıç, C. (1998). Türkiye ruh sağlığı proli. Ankara: Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
  • Kocacık, F., & Gökkaya, V. B. (2005). Türkiye'de çalışan kadınlar ve sorunları. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 6(1), 195-219.
  • Koray, M., Demirbilek, S., & Demirbilek, T. (2000). Gıda işkolunda çalışan kadınların koşulları ve geleceği. Ankara: Başbakanlık KSSGM.
  • Köknel, Ö. (1989). Genel ve klinik psikiyatri. İstanbul: Nobel.
  • Köknel, Ö. (1998). Zorlanan insan: Kaygı çağında stres, İstanbul: Altın Kitaplar.
  • Meyerson, D. E., & Fletcher, J. K. (2006). Cam tavanı parçalamak için ılımlı bir manifesto: İş yaşamında kadınlar, Harward Business Rewiev Dergisinden Seçmeler, Çeviren: Aslan, L., İstanbul: MESS (494).
  • Moran, C., & Hughes, L. (2006). Coping with stres: Social work students and humon, Social work Education, 25(5), 501-517.
  • Morrison, A. M., & Von Glinov, M. A. (1990). Women and minorities in management, American Psychologist, 45(2), 200-208.
  • Naisbitt, J., & Aburdene, P. (1992). Mega trends 2000 for women, Çeviren: Güven, E., İstanbul: Form.
  • Nolen-Hoeksema, S. (1990). Sex differences in depression. California: Stanford Universty.
  • Öner, N. Lecomte, A. (1983). Durumluk-sürekli kaygı envanteri el kitabı. (1. Baskı). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi. Öner, N. (1997). Türkiye'de kullanılan psikolojik testler. (3. Baskı). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi. Özgüven, İ. E. (1994). Psikolojik testler. Ankara: PDREM. Öztürk, O. (1994). Nevrotik stresle ilgili somatoform bozukluklar, İstanbul: Hekimler
  • Çeviren: Tayanç,T., Tayanç, F., Ankara: Türk Sosyal Bilimler Derneği. Zeidner, M. (1998). Test anxiety: The state of the art, New York: Plenum.
Yıl 2015, Cilt: 7 Sayı: 03, 176 - 188, 15.02.2016

Öz

Kaynakça

  • Acar, F., Güneş Ayata, A., & Varoğlu, D. (1999). Cinsiyete dayalı ayrımcılık: Türkiye'de eğitim sektörü örneği. Ankara: KSSGM.
  • Altuntaş, E. (2003). Stres yönetimi. İstanbul: Alfa.
  • APA, American Psyhiatric Association (1994). Diagnostic and statistical manual of mental disorder. (4. Baskı). Washington.
  • Baltaş, A., & Baltaş Z. (1998). Stres ve başa çıkma yolları. (18. Baskı). İstanbul: Remzi.
  • Barutçugil, İ. (2003). 21. YY'da yönetim ve kadın yönetici. Kişisel Gelişim Dergisi, 1(3) 23-28.
  • Biggs, J. B., & Moore, P. J. (1993). The process of learning. (3rd Edition). Sydney: Prentice Hall.
  • Billings, A. G., & Moos, R. H. (1982). The role of coping responses and social resorses in attenuating the stress of life events, Journal of Behavioral Medicine,4(2), 139-157
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi. Ankara: Pegem.
  • Capelli, P., & Hamori, M. (2006). Tepeye giden yeni yol: İş yaşamında kadınlar, Harward Business Rewiev Dergisinden Seçmeler, Çeviren: Aslan, L. İstanbul: MESS (494).
  • Chang, E. C. (2006). Perfectionism and dimensions of psychological well-being in a college students sample: A test of a stres-mediation model, Journal of Social and Clinical Psyhology, 25(9), 1001-1022.
  • Cüceloğlu, D. (1996). İnsan ve davranışı. (6. Baskı). İstanbul: Remzi.
  • Çelikten, M. (2004). Okul müdürlüğü koltuğunda kadınlar: Kayseri ili örneği. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2) 91-118.
  • Çitçi, O. (1982). Kadın sorunu ve Türkiye de kamu görevlisi. Ankara: Türkiye Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü.
  • Demirci Güler, F. (1991). Eğitimde kadın. Amme İdaresi Dergisi, 24(3) 63-80.
  • Delamont, S. (1980). Sex roles and the school. London: Methuen.
  • Gençtan, E. (1995). Normal dışı davranışlar. (12. Baskı). İstanbul: Remzi.
  • Gerni, M. (2001). Yönetimde kadınlar. İstanbul: Beta.
  • Horwath, E., & Weissman, M. M. (1995). Epidemiology of depression and anxiety disorders, Texbook in Psychatric Epidemiology. MT. Tusuang, M. Tohen Gep Zahter (Ed.) New york: Wiley- Liss.
  • Karslı, M. D., Baloğlu, M., Erginer, E., & Baloğlu, D. (2004). A Description and comparison of the levels of anxiety among college administrators. 2. Uluslararası Balkan Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulmuş bildiri, Edirne.
  • Kaya, D., & Keskin, G. (2010). Yöneticilerin yönetsel stres kaynakları ve strese yatkınlık düzeyleri: Erzurum'da bir araştırma, http://e-dergi.atauni.edu.tr sayfasından 08.04.2011 tarihinde erişilmiştir.
  • Keogh, H. E. Bond, F.W., French, C. C., Richards, A., & Davis, R. (2004). Test anxiety, susceptibility to distraction and examination performance, Anxiety Stres and Coping 17(3), 241-252.
  • Kılıç, C. (1998). Türkiye ruh sağlığı proli. Ankara: Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
  • Kocacık, F., & Gökkaya, V. B. (2005). Türkiye'de çalışan kadınlar ve sorunları. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 6(1), 195-219.
  • Koray, M., Demirbilek, S., & Demirbilek, T. (2000). Gıda işkolunda çalışan kadınların koşulları ve geleceği. Ankara: Başbakanlık KSSGM.
  • Köknel, Ö. (1989). Genel ve klinik psikiyatri. İstanbul: Nobel.
  • Köknel, Ö. (1998). Zorlanan insan: Kaygı çağında stres, İstanbul: Altın Kitaplar.
  • Meyerson, D. E., & Fletcher, J. K. (2006). Cam tavanı parçalamak için ılımlı bir manifesto: İş yaşamında kadınlar, Harward Business Rewiev Dergisinden Seçmeler, Çeviren: Aslan, L., İstanbul: MESS (494).
  • Moran, C., & Hughes, L. (2006). Coping with stres: Social work students and humon, Social work Education, 25(5), 501-517.
  • Morrison, A. M., & Von Glinov, M. A. (1990). Women and minorities in management, American Psychologist, 45(2), 200-208.
  • Naisbitt, J., & Aburdene, P. (1992). Mega trends 2000 for women, Çeviren: Güven, E., İstanbul: Form.
  • Nolen-Hoeksema, S. (1990). Sex differences in depression. California: Stanford Universty.
  • Öner, N. Lecomte, A. (1983). Durumluk-sürekli kaygı envanteri el kitabı. (1. Baskı). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi. Öner, N. (1997). Türkiye'de kullanılan psikolojik testler. (3. Baskı). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi. Özgüven, İ. E. (1994). Psikolojik testler. Ankara: PDREM. Öztürk, O. (1994). Nevrotik stresle ilgili somatoform bozukluklar, İstanbul: Hekimler
  • Çeviren: Tayanç,T., Tayanç, F., Ankara: Türk Sosyal Bilimler Derneği. Zeidner, M. (1998). Test anxiety: The state of the art, New York: Plenum.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nezahat Güçlü Bu kişi benim

Öznur Tulunay Ateş Bu kişi benim

Neslin İhtiyaroğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Şubat 2016
Gönderilme Tarihi 15 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 7 Sayı: 03

Kaynak Göster

APA Güçlü, N., Tulunay Ateş, Ö., & İhtiyaroğlu, N. (2016). Kadın Okul Yöneticilerinin Durumluk Ve Sürekli Kaygı Düzeyleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 7(03), 176-188.