BibTex RIS Kaynak Göster

İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sesli Okuma Becerilerinin Okula Başlama Yaşına Göre Değerlendirilmesi

Yıl 2015, Cilt: 7 Sayı: 03, 242 - 252, 15.02.2016

Öz

Bu çalışmada ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin sesli okuma becerilerinin değerlendirilmesi ve okula başlama yaşına göre sesli okuma başarı düzeyleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığını araştırmak amaçlanmıştır. Araştırmanın modeli "betimleyici, tarama modeli"dir Araştırma Ordu ili...

Kaynakça

  • Akyol, H. ve Temur, T. (2006). İlköğretim Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuma Düzeyleri ve Sesli Okuma Hataları. Ekev Akademi Dergisi, 29, 25,9-274.
  • Atay, M. ve Şahin, S. (2003). Erken Çocukluk Dönemi, Ataman A. (Ed), Gelişim ve Öğrenme (101-137). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Alperen, N. (2001).Türkçe Okuma ve Yazma Eğitim Rehberi. Ankara: Alperen Yayınları.
  • Bay, Y. (2010). Ses Temelli Cümle Yöntemiyle İlk Okuma-Yazma Öğretiminin Değerlendirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 3 (1), 164-181
  • Bayat, S.(2012) Stake'in Uygunluk/Olasılık Modeline Göre İlkokuma Yazma Programının Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bayat, S. ve Çelenk S. (2015). İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma Yazma Becerileri Başarı Düzeylerinin Belirlenmesi. İlköğretim Online,14(1).
  • Baydık, B., Ergül C. ve Kudret Z. (2012). Okuma Güçlüğü Olan Öğrencilerin Okuma Akıcılığı Sorunları ve Öğretmenlerinin Bu Sorunlara Yönelik Öğretim Uygulamaları. İlköğretim Online, 11(3), 778-789. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 05 Nisan 2012 tarihinde indirilmiştir.
  • Bloom, B. S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çeviren: D. A. Özçelik. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Carnine, D., Silbert, J., & Kame'enui, E. J. (2006). Teaching struggling and at-risk readers: A direct instruction approach. Prentice Hall.
  • Çelenk, S. (2007). İlkokuma Yazma Programı ve Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • ………..…(1993). İlkokuma Yazma Öğretiminde Aşamalı Bireşim Tekniğinin Etkinliği. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Duncan, G. J., Dowsett, C. J., Claessens, A., Magnuson, K., Huston, A. C., Klebanov, P., & Japel, C. (2007). School Readiness and Later Achievement. Developmental Psychology, 43(6), 1428.
  • Fuchs, L. S., Fuchs, D., Hosp, M. K. & Jenkins, J. R. (2001). Oral Reading Fluency as an Indicator of Reading Competence: A Theoretical, Empirical, and Historical Analysis. Scientic Studies of Reading, 5(3), 239-256.
  • Göğüş, B. (1968). İlkokullarda Türkçe Öğretimi Kılavuzu. İstanbul: MEB. Yayınları.
  • Hasbrouck, J. E., & Tindal, G. (1992). Curriculum-Based Oral Reading Fluency Norms for Students in Grades 2 Through 5. Teaching Exceptional Children, 24(3), 41-44.
  • Hoffman, J. V., & Clements, R. (1984). Reading Miscues and Teacher Verbal Feedback. The Elementary School Journal, 84(4), 423-439.
  • Jennings, F. G. (1982). What Is Reading? Springer US. http://link.springer.com adresinden 05 Mayıs 2013 tarihinde indirilmiştir.
  • Karasar, N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Obalar, S. (2009). İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin İlk Okuma Yazma Becerileri İle Sosyal Duygusal Uyum Ve Zekâ Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Reutzel, D. R., & Cooter, R. B. (2003). Strategies for Reading Assessment And Instruction: Helping Every Child Succeed. New Jersey: Merrill, Prentice Hall.
  • Senemoğlu, N. (2009). Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya.(Baskı 15). Ankara: Gönül Yayıncılık.
  • Sever, Sedat. (2000). Türkçe Öğretiminde Tam Öğrenme. (3. Baskı) Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Sidekli, S. ve Yangın, S.(2010) Okuma Güçlüğü Olan Öğrencilerin Okuma Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Uygulama. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi/Journal of Kazım Karabekir Education Faculty, 11(1).
  • Yangın, B. (2002). Türkçe Öğretimi. Ankara: Dersal Yayıncılık.
  • …………...(2009). The Relationship between Readiness and Reading and Writing Performances. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 316-326. [Online]: http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/indexx.asp adresinden 05 Nisan 2012 tarihinde indirilmiştir.
  • Yıldız, S. (2009). İlkokuma Yazma Öğretiminde Çoklu Ortam Uygulamalarının Etkililiği. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Yıl 2015, Cilt: 7 Sayı: 03, 242 - 252, 15.02.2016

Öz

Kaynakça

  • Akyol, H. ve Temur, T. (2006). İlköğretim Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuma Düzeyleri ve Sesli Okuma Hataları. Ekev Akademi Dergisi, 29, 25,9-274.
  • Atay, M. ve Şahin, S. (2003). Erken Çocukluk Dönemi, Ataman A. (Ed), Gelişim ve Öğrenme (101-137). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Alperen, N. (2001).Türkçe Okuma ve Yazma Eğitim Rehberi. Ankara: Alperen Yayınları.
  • Bay, Y. (2010). Ses Temelli Cümle Yöntemiyle İlk Okuma-Yazma Öğretiminin Değerlendirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 3 (1), 164-181
  • Bayat, S.(2012) Stake'in Uygunluk/Olasılık Modeline Göre İlkokuma Yazma Programının Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Bayat, S. ve Çelenk S. (2015). İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma Yazma Becerileri Başarı Düzeylerinin Belirlenmesi. İlköğretim Online,14(1).
  • Baydık, B., Ergül C. ve Kudret Z. (2012). Okuma Güçlüğü Olan Öğrencilerin Okuma Akıcılığı Sorunları ve Öğretmenlerinin Bu Sorunlara Yönelik Öğretim Uygulamaları. İlköğretim Online, 11(3), 778-789. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 05 Nisan 2012 tarihinde indirilmiştir.
  • Bloom, B. S. (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çeviren: D. A. Özçelik. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Carnine, D., Silbert, J., & Kame'enui, E. J. (2006). Teaching struggling and at-risk readers: A direct instruction approach. Prentice Hall.
  • Çelenk, S. (2007). İlkokuma Yazma Programı ve Öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • ………..…(1993). İlkokuma Yazma Öğretiminde Aşamalı Bireşim Tekniğinin Etkinliği. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Duncan, G. J., Dowsett, C. J., Claessens, A., Magnuson, K., Huston, A. C., Klebanov, P., & Japel, C. (2007). School Readiness and Later Achievement. Developmental Psychology, 43(6), 1428.
  • Fuchs, L. S., Fuchs, D., Hosp, M. K. & Jenkins, J. R. (2001). Oral Reading Fluency as an Indicator of Reading Competence: A Theoretical, Empirical, and Historical Analysis. Scientic Studies of Reading, 5(3), 239-256.
  • Göğüş, B. (1968). İlkokullarda Türkçe Öğretimi Kılavuzu. İstanbul: MEB. Yayınları.
  • Hasbrouck, J. E., & Tindal, G. (1992). Curriculum-Based Oral Reading Fluency Norms for Students in Grades 2 Through 5. Teaching Exceptional Children, 24(3), 41-44.
  • Hoffman, J. V., & Clements, R. (1984). Reading Miscues and Teacher Verbal Feedback. The Elementary School Journal, 84(4), 423-439.
  • Jennings, F. G. (1982). What Is Reading? Springer US. http://link.springer.com adresinden 05 Mayıs 2013 tarihinde indirilmiştir.
  • Karasar, N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Obalar, S. (2009). İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin İlk Okuma Yazma Becerileri İle Sosyal Duygusal Uyum Ve Zekâ Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Reutzel, D. R., & Cooter, R. B. (2003). Strategies for Reading Assessment And Instruction: Helping Every Child Succeed. New Jersey: Merrill, Prentice Hall.
  • Senemoğlu, N. (2009). Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya.(Baskı 15). Ankara: Gönül Yayıncılık.
  • Sever, Sedat. (2000). Türkçe Öğretiminde Tam Öğrenme. (3. Baskı) Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Sidekli, S. ve Yangın, S.(2010) Okuma Güçlüğü Olan Öğrencilerin Okuma Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Uygulama. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi/Journal of Kazım Karabekir Education Faculty, 11(1).
  • Yangın, B. (2002). Türkçe Öğretimi. Ankara: Dersal Yayıncılık.
  • …………...(2009). The Relationship between Readiness and Reading and Writing Performances. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 316-326. [Online]: http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/indexx.asp adresinden 05 Nisan 2012 tarihinde indirilmiştir.
  • Yıldız, S. (2009). İlkokuma Yazma Öğretiminde Çoklu Ortam Uygulamalarının Etkililiği. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seher Bayat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Şubat 2016
Gönderilme Tarihi 15 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 7 Sayı: 03

Kaynak Göster

APA Bayat, S. (2016). İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sesli Okuma Becerilerinin Okula Başlama Yaşına Göre Değerlendirilmesi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 7(03), 242-252.