Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Transnational Citizenship İdentity Owner The Turks Ahıska

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 14, 279 - 288, 15.06.2016

Öz

The Turks Ahıska are met largely individual
and social exile before and during World War II. But in countries that they
lived, they have failed to gain equally to their facilities or habitat. Within
the framework of the rigt of nation states that they migrated, they could
preserve their own economic position and cultural identity. When they have
citizenship they had opportunity to carry on their ethnic identity to public
and political spheres. In this context, in our work, will be analyzed that
gaining citizenship in 9 countries (Azerbaijan, Kazakhistan, Kirghizistan,
Uzbekistan, Ukrain, Georgia, Russia, Turkey and USA) that continuing
immigration status of The Turks Ahıska. It will be explained that reasons of
being permanent the features of identity by defining transnational identity of
The Turks Ahıska owned/gained.

Kaynakça

  • Balım, Ç. -Ayşegül Aydıngün. (2003). “Dil ve Grup Kimliği: Ahıska Türkleri”, Günümüz Dilbilim Çalışmaları, (Derleyen: Ayşe Kara, Ece Korkut, Suna Ağıldere), İstanbul: Multilingual Yayınları
  • Buntürk, S. (2007). Rus Türk Mücadelesinde Ahıska Türkleri, Ankara: Berikan Yayınevi
  • Türk, H. (2014). Salkım Söğütlerin Gölgesinde Romanının Sosyolojik Açıdan Değerlendirilmesi, Erzurum: A. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi [TAED] 52, ss.163-179.
  • Toksöz, G. (2006), Uluslararası Emek Göçü, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
  • Sunel, F. (2012). Salkım Söğütlerin Gölgesinde, İstanbul: Profil Yayınları,3. Baskı
  • Yüzbey, İ. (2008). Ahıskalı Türkler ve Kültürleri, Erzincan: Turkish Studies, c. 3, Sayı: 7, ss. 680-695.

Ulus-ötesi Yurttaşlık Kimliğine Sahip Ahıskalı Türkler

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 14, 279 - 288, 15.06.2016

Öz

Ahıskalı Türkler İkinci Dünya savaşı
öncesi ve sürecinde bireysel ve toplumsal (zorunlu) sürgünlerle büyük ölçüde
tanışmışlardır. Fakat yaşadıkları ülkelerde kendi yaşam alanlarına veya kazanç
imkânlarına eşit ölçüde sahip olamamışlardır. Göç ettikleri ulus devletlerin
tanıdığı haklar çerçevesinde kendi ekonomik konumlarını(çıkarlarını) ve
kültürel kimliklerini koruyabilmişlerdir. Zamanla yurttaşlık haklarına sahip
olduklarında etnik kimliklerini kamusal ve siyasi alana taşıma fırsatı
bulmuşlardır. Bu kapsamda çalışmamızda bugün 9 farklı ülkede(Azerbaycan,
Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan, 
Ukrayna, Gürcistan, Rusya Federasyonu, Türkiye ve Amerika)göçmenlik
statüsü devam eden Ahıskalı Türklerin bulundukları toplumlardaki yurttaşlık
(ulusal ve ulus-ötesi) kazanımları analiz edilmeye çalışılacaktır. Ahıskalı
Türklerin sahip oldukları/kazandıkları ulus-ötesi yurttaşlık kimlikleri
tanımlanarak bu kimlik özelliklerinin kalıcı olmasının sebeplerine açıklık
getirilecektir. 

Kaynakça

  • Balım, Ç. -Ayşegül Aydıngün. (2003). “Dil ve Grup Kimliği: Ahıska Türkleri”, Günümüz Dilbilim Çalışmaları, (Derleyen: Ayşe Kara, Ece Korkut, Suna Ağıldere), İstanbul: Multilingual Yayınları
  • Buntürk, S. (2007). Rus Türk Mücadelesinde Ahıska Türkleri, Ankara: Berikan Yayınevi
  • Türk, H. (2014). Salkım Söğütlerin Gölgesinde Romanının Sosyolojik Açıdan Değerlendirilmesi, Erzurum: A. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi [TAED] 52, ss.163-179.
  • Toksöz, G. (2006), Uluslararası Emek Göçü, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
  • Sunel, F. (2012). Salkım Söğütlerin Gölgesinde, İstanbul: Profil Yayınları,3. Baskı
  • Yüzbey, İ. (2008). Ahıskalı Türkler ve Kültürleri, Erzincan: Turkish Studies, c. 3, Sayı: 7, ss. 680-695.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rasim Bayraktar

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2016
Gönderilme Tarihi 6 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Bayraktar, R. (2016). Ulus-ötesi Yurttaşlık Kimliğine Sahip Ahıskalı Türkler. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 8(14), 279-288.