Üniversitelerde öğrenim gören gençler, üniversite öncesi örgün
eğitimde Kur’an’a dair çeşitli bilgiler almaktadır. Aile ve çevreleri de
gençlere benzeri bilgiler vermektedir. Bu bilgiler, onların Kur’an’ı
tanımalarını ve ona karşı tutum geliştirmelerini sağlamaktadır. İşte bu
çalışmada, üniversite gençlerinin Kur’an hakkındaki birtakım ilgi, algı ve
bilgileri, kız ve erkek öğrenciler ile lisans ve ön lisans öğrencileri arasında
farklılaşma olup olmadığı açısından incelenmiştir.
Giresun Üniversitesi öğrencilerinden rastgele yöntemle örneklem
alınmıştır. Veriler, frekans dağılımı, yüzdelik oranlar ve ki-kare analizleri
ile ortaya çıkarılmıştır. Kız öğrencilerin, Kur’an’a dair ilgi, algı ve
bilgilerinin birçok bakımdan erkek öğrencilere göre daha fazla olduğu
görülmüştür. Aynı şekilde lisans ve ön lisans öğrencileri arasında da bazı
hususlarda farklılaşma tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre bazı
önerilerde bulunulmuştur.
Araştırma
sonucuna göre üniversite gençleri arasında Kur’an’a dair önemli bir ilgi ve
genel kültür oluştuğu söylenebilir. Ancak ortalama sonuçlar iyi düzeyde görülse
de ülke ve milletimizin özellikleri, örgün ve yaygın eğitim imkanları dikkate
alındığında bu oranların çok daha yukarılara çıkarılması gerektiğini ifade
etmek gerekir. Bunun için Kur’an, meal ve tefsir okumayı özendirici çalışmalar
yapılmalıdır. Üniversitelere, “Kur’an ve Meali” gibi seçmeli dersler
konulmalıdır. Dil, üslup, mantık, kültür, eğitim seviyesi gibi hususlar göz
önünde bulundurularak, gençlerin okuyabileceği mealler ve tefsirler
hazırlanmalıdır.
Youngpeoplewhostudy
in theuniversitieshavebeenacquiringsomeknowledges on Quran in
theformaleducationpre-universityperiod. At thesame time theyalsohavebeenobtainingsimilarknowledgesviafamilyandenvironment.
Thisknowledgeshavebeenprovidingthemtorecogniseanddevelope an
attitudetowardtheQuran. Inthissurvey, someinterests, sensesandknowlwdgws of
universtyyouthaboutQuranwereexamined in terms of whetherdifferentiationamongmaleandfemalestudentswithgraduateandundergraduatestudents.
Thesamplewastakenfrom Giresun Universitystudentswithrandommethod.
Thedatawererevealedbymeans of frequencydistribution,
percentagesandchi-squaredanalyses. İn thissurvey, has beenseentheinterests,
sensesandknowledges of femalestudentsaboutQuran is morethanmalestudents in
manyaspects. Similarly, differentationbetweengraduateandundergraduatestudents
at somemattershavebeendetermined. Accordingtheresults, aremadesomesuggestions.
Accordingtheresearchresults, it can be saidthatthere is an
importatntinteresttowardsQuranand general cultureamonguniverstyyouth.
Howeveralthoughaverageresultsseemto be at a goodlevel, consideringproperties of
ourcountryandnation, organizededucationopporunities, theseratesshould be
performed. Selectablelessonssuch as Quranandits Meal should be placed.
Consideringfactorssuch as language, style, logic, cultureandeducationlevel,
Mealsandtafsirstahat can be readbyyoungpeopleshould be prepared.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 16 |