Bu
araştırma, Giresun Üniversitesi yönetici, akademik ve idari personelinin
farklılık tanımlarını ortaya koyabilmeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmada nitel
araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Giresun Üniversitesi yönetici, akademik ve
idari personelden oluşan çalışma grubu, maksimum çeşitlilik ve amaçlı örnekleme
tekniğiyle seçilmiştir. Araştırmaya 12 yönetici ve 26 akademik ve idari personel
katılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme sorusu aracılığıyla toplanan veriler
betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları yönetici
ve akademik ve idari personelin farklılık tanımlarına ilişkin görüşlerinde
benzerlikler ve farklılıklar olduğunu ortaya koymuştur. Akademik ve idari
personelin kendilerini farklı gördükleri boyutlar kişilik özellikleri (kültür,
kişilik, engellilik, etnik köken) başlığı altında yoğunlaşmasına rağmen,
yöneticilerin, akademik ve idari personelin farklılığına ilişkin gördükleri
daha çok kişilik özelliklerini kapsamaktadır. Farklılığın tanımlanmasında görünür özelliklerden çok, bireylerin kişisel
özellikleri, çalışma stillerine ilişkin bulguların, hem yöneticiler hem de
akademik ve idari personel için yol gösterici olacağına inanılmaktadır.
This
study aims to pave the way of bringing out the thoughts about managing
diversity by examining the managers, academic and administrative personnel’s
opinions at Giresun University. In order to have a deeper understanding,
qualitative data were collected through semi-structured interviews to find
answers for the research questions. The 12 managers and 26 academic and
administrative personnel’s opinions were obtained through semi-structured questions.
The data was subjected to descriptive analysis under thethemes defined in
accordance with the literature view in the field. The results of the study
revealed that there are consensus and clash of ideas in some points. While the
academic and administrative personnel’s diversity definitions were centered
under personal qualifications (culture, personality, disability, ethnic
background), the managers’ diversity definitions cover more of personality. Instead of focusing on physical diversity
components, it is recommended to deal with personality and working styles of
the individuals, which is believed to help managing diversity of both academic
and administrative personnel.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 16 |