Bu çalışmada Giresun
Üniversitesinde 2016-2017 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören öğrencilerin
kendi üniversitelerine yönelik hizmet kalitesi algılarının ve memnuniyet
düzeylerinin ölçülüp bunların karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırma verileri 2016-2017
eğitim-öğretim yılında Giresun Üniversitesine bağlı Fakülte, Yüksekokul ve
Meslek Yüksekokullarında öğrenim gören toplam 437 öğrenciden toplanmıştır. Araştırmada veri
toplama aracı olarak Dilşeker (2011) tarafından geliştirilmiş olan memnuniyet
anketi kullanılmıştır. Anket üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde öğrencilerin
hizmet kalitesine ilişkin algılarını ölçmeye yönelik olarak fiziksel
özellikler, destek hizmetleri, uluslararasılaşma, akademik personel ve akademik
olmayan personel değişkenleri kapsamında 52 ifadeye, ikinci bölümde öğrenci
memnuniyeti, imaj, tavsiye ve sadakat ile ilgili 13 ifadeye yer verilmiştir.
Araştırmada elde edilen sonuçlara göre Giresun Üniversitesinde öğrencilerin
hizmet kalitesi ve öğrenci memnuniyet algısının en yüksek Meslek Yüksekokulu
öğrencileri arasında olduğu görülmektedir.
This study aims to find out and compare students’,
attending Giresun University in the 2016-17 academic year, service quality
perception and the level of satisfaction. The sampling of the study covers
senior students in both faculties and vocational schools. A survey, developed
by Dilşeker (2011), was used as data collection tool. The survey has three
sub-categories. The first part includes 52 statements asking for students’
ideas on service quality like physical conditions, support services,
internationalization, academic and non-academic staff. The second part presents
13 statements regarding students satisfaction, image, recommendation and
loyalty. The results of the study reveal that vocational school students have
the highest level of satisfaction and service quality perception.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 16 |