Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Giresun Üniversitesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2017, Cilt: 9 Sayı: 16, 71 - 96, 16.10.2017

Öz

Bu çalışmada Giresun
Üniversitesinde 2016-2017 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören öğrencilerin
kendi üniversitelerine yönelik hizmet kalitesi algılarının ve memnuniyet
düzeylerinin ölçülüp bunların karşılaştırılması amaçlanmıştır.
Araştırma verileri 2016-2017
eğitim-öğretim yılında Giresun Üniversitesine bağlı Fakülte, Yüksekokul ve
Meslek Yüksekokullarında öğrenim gören toplam 437 öğrenciden toplanmıştır.
Araştırmada veri
toplama aracı olarak Dilşeker (2011) tarafından geliştirilmiş olan memnuniyet
anketi kullanılmıştır. Anket üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde öğrencilerin
hizmet kalitesine ilişkin algılarını ölçmeye yönelik olarak fiziksel
özellikler, destek hizmetleri, uluslararasılaşma, akademik personel ve akademik
olmayan personel değişkenleri kapsamında 52 ifadeye, ikinci bölümde öğrenci
memnuniyeti, imaj, tavsiye ve sadakat ile ilgili 13 ifadeye yer verilmiştir.
Araştırmada elde edilen sonuçlara göre Giresun Üniversitesinde öğrencilerin
hizmet kalitesi ve öğrenci memnuniyet algısının en yüksek Meslek Yüksekokulu
öğrencileri arasında olduğu görülmektedir. 

Kaynakça

  • Chiandotto, B., Bini, M., & Bertaccini, B. (2007). Quality Assessment of the University Educational Process: an Application of the ECSI Model (43-54).Effectiveness of University Education in Italy: Employability, Competences, Human Capital (Ed. Fabbris, L.). Physica-Verlag A Springer Company.
  • Dilşeker, F. (2011). Devlet ve vakıf üniversitelerinde hizmet kalitesi, öğrenci memnuiyeti, imaj, sadakat ve tavsiye etme arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi). Uşak Üniversitesi, Uşak. Eyck, R., Tews, M., Ballester, J. M., 2009. Improved Medical Student Satisfaction and Test Performance with a Simulation-Based Emergency Medicine Curriculum: A Randomized Controlled Trial, Chicago.
  • Gençyılmaz, G., Zaim, S. (1999), Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi, D.Ü. İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt: 28, Sayı: 2, s. 9-35.
  • Goodenow, C., & Grady, K.E. (1993). The relationship of school belonging and friend's values to academic motivation among urban adolescent students.Journal of Experimental Education, 62(1), 60-71.
  • Harvey, L., & Green, D. (1993). Defining quality. Assessment and Evaluation in Higher Education, 18(1), 9–34.
  • Karasar, N.(2006). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel yayın Dağıtım.
  • Kayıkçı, K., Sayın, Ö. (2010). Ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin okuldan memnuniyet düzeyleri. Milli Eğitim (187), 207-224.
  • Keller, K. L. (2007). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. 3rd Edition ed. s.l.:Pearson.
  • Lagrosen, S., Seyyed-Hashemi, R., Leitner, M., 2004. Examination of the dimensions of quality in higher education. Quality Assurance in Education, 12(2): 61–69.
  • Oliver, R. L. (1999). Whence consumer loyalty? Journal of Marketing, 63, 33-44.
  • Popli, S. (2005). Ensuring customer delight: a quality approach to excellence in management education. Quality in Higher Education, 11(1), 17-24.
  • Witowski, L., (2008). The Relationship between Instructional Delivery Methods and Students Learning Preferences: What contributes to students‟ satisfaction in an online learning environment, USA. http://gradworks.umi.com/3310726.pdf
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • YÖK (2007). Türkiye’nin yükseköğretim stratejisi. Ankara: YÖK Yayını.

Evaluation of Satisfaction of Students at Giresun University

Yıl 2017, Cilt: 9 Sayı: 16, 71 - 96, 16.10.2017

Öz

This study aims to find out and compare students’,
attending Giresun University in the 2016-17 academic year, service quality
perception and the level of satisfaction. The sampling of the study covers
senior students in both faculties and vocational schools. A survey, developed
by Dilşeker (2011), was used as data collection tool. The survey has three
sub-categories. The first part includes 52 statements asking for students’
ideas on service quality like physical conditions, support services,
internationalization, academic and non-academic staff. The second part presents
13 statements regarding students satisfaction, image, recommendation and
loyalty. The results of the study reveal that vocational school students have
the highest level of satisfaction and service quality perception. 

Kaynakça

  • Chiandotto, B., Bini, M., & Bertaccini, B. (2007). Quality Assessment of the University Educational Process: an Application of the ECSI Model (43-54).Effectiveness of University Education in Italy: Employability, Competences, Human Capital (Ed. Fabbris, L.). Physica-Verlag A Springer Company.
  • Dilşeker, F. (2011). Devlet ve vakıf üniversitelerinde hizmet kalitesi, öğrenci memnuiyeti, imaj, sadakat ve tavsiye etme arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi). Uşak Üniversitesi, Uşak. Eyck, R., Tews, M., Ballester, J. M., 2009. Improved Medical Student Satisfaction and Test Performance with a Simulation-Based Emergency Medicine Curriculum: A Randomized Controlled Trial, Chicago.
  • Gençyılmaz, G., Zaim, S. (1999), Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi, D.Ü. İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt: 28, Sayı: 2, s. 9-35.
  • Goodenow, C., & Grady, K.E. (1993). The relationship of school belonging and friend's values to academic motivation among urban adolescent students.Journal of Experimental Education, 62(1), 60-71.
  • Harvey, L., & Green, D. (1993). Defining quality. Assessment and Evaluation in Higher Education, 18(1), 9–34.
  • Karasar, N.(2006). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel yayın Dağıtım.
  • Kayıkçı, K., Sayın, Ö. (2010). Ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin okuldan memnuniyet düzeyleri. Milli Eğitim (187), 207-224.
  • Keller, K. L. (2007). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. 3rd Edition ed. s.l.:Pearson.
  • Lagrosen, S., Seyyed-Hashemi, R., Leitner, M., 2004. Examination of the dimensions of quality in higher education. Quality Assurance in Education, 12(2): 61–69.
  • Oliver, R. L. (1999). Whence consumer loyalty? Journal of Marketing, 63, 33-44.
  • Popli, S. (2005). Ensuring customer delight: a quality approach to excellence in management education. Quality in Higher Education, 11(1), 17-24.
  • Witowski, L., (2008). The Relationship between Instructional Delivery Methods and Students Learning Preferences: What contributes to students‟ satisfaction in an online learning environment, USA. http://gradworks.umi.com/3310726.pdf
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • YÖK (2007). Türkiye’nin yükseköğretim stratejisi. Ankara: YÖK Yayını.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Cin

Güven Özdem

Oğuz Serdar Kesicioğlu

Mehmet Alver Bu kişi benim

Şerif Ali Değirmençay Bu kişi benim

Şenol Sancak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 16 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 16 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Cin, M., Özdem, G., Kesicioğlu, O. S., Alver, M., vd. (2017). Giresun Üniversitesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9(16), 71-96.