Bu çalışmanın amacı
ortaokul öğrencilerinin sonsuzluk ve üç nokta kavramlarına yönelik
farkındalıklarını tespit etmektir. Bu çalışmada durum (örnek olay) çalışması
yöntemi kullanılmıştır. Çalışma, İzmir ili Kemalpaşa ilçesinde öğrenim gören 5., 6., 7., ve 8. sınıflardan 10’ar öğrenci olmak
üzere toplam 40 öğrenci ile yürütülmüştür. Bu
çalışmada ortaokul öğrencilerinin sonsuzluk ve üç nokta ilgili düşünceleri açık uçlu değerlendirme
sorularından oluşan görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen sonuçlar
betimsel analiz ile analiz edilmiştir. Çalışmada “üç nokta”, “en büyük sayı”,
“sonsuzluk azalır mı “ ve “sonsuzluk artar mı” olmak üzere 4 tema vardır. Çalışma sonucunda
öğrencilerin bu temalara verdikleri yanıtların çelişkili olduğu ve öğrenciler
tarafından bu kavramların tam olarak kavranmadığı görülmektedir. Bu çalışmadan
ortaokul öğrencilerinin (5, 6, 7 ve 8. sınıf )
ortaokulda karşılaştıkları bu iki kavramı tam olarak öğrenemeden bir üst
eğitim kurumuna geçtiği sonucu çıkarılabilir.
Ortaokul matematik dersi öğretim programı Sonsuzluk Üç nokta Ortaokul öğrencileri
The aim of this study
is to determine the awareness of the concept of infinity and triple dot in
secondary school students. In this study, case studies have been used. The study was carried out with a total of 40 students, 10
of whom were students from the 5th, 6th, 7th and 8th grades who were educated
in İzmir Kemalpaşa province. In this study,
middle school students' infinity and three point related thoughts were gathered
by interview form consisting of open ended evaluation questions. The results
were analyzed by descriptive analysis. There are 4 themes in the study: "triple dot", "greatest number",
"infinity decreases" and "infinity increases". In the study, it is seen that the answers given by the
students to these themes are contradictory and the students do not fully
understand these concepts. From this study, we can deduce
that, secondary school students ( 5, 6, 7 and 8. grade) pass to a higher
education institution without fully learning these two concepts they encounter
in secondary school.
Secondary school maths curriculum Infinity Triple dot Secondary school students
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 16 |