Bu
araştırmanın amacı, Türkiye’de Türkçe öğretiminde değer eğitimi üzerine yapılan
bilimsel çalışmaları (tez, makale, bildiri) belirlemek, bu eserlerde öne çıkan
değerleri tespit etmek ve alan araştırmacılarına “Türkçe öğretiminde değerler eğitimi
kaynakçası” sunmaktır.
Araştırma, nitel araştırma metodolojisine uygun olarak
hazırlanmıştır. Araştırmada nitel
araştırma tekniklerinden “doküman taraması” yapılmış, ulaşılan verilerin
analizinde “betimsel analiz” tekniği kullanılmıştır.
Araştırmanın
problem sorularına bağlı olarak şu sonuçlara ulaşılmıştır: Türkçe öğretiminde değer
eğitimi üzerinde toplamda 73 bilimsel çalışmanın yapıldığı belirlenmiştir. Bu çalışmaların 40’ını (%54,4) yüksek lisans
tezi, 30’unu (%40,8) makale, 3’ünü (%4,08)
ise bildiri türünden araştırmalar oluşturmuştur. Türkçe değer eğitimi
çalışmalarında 127 değerin incelendiği belirlenmiştir. En yüksek frekansa sahip
25 değer şu şekildedir: Saygı (f:33), Sevgi(f:32), Yardım severlik (f:31), Dürüstlük (f:30), Çalışkanlık (f:28),
Sorumluluk (f:27), Hoşgörü (f:23), Bilimsellik (f:22),Aile birliğine önem verme
(f:22), Duyarlılık (f:21), Adil Olma (f:20), Estetik (f:19), Dayanışma (f:18),
Misafirperverlik (f:18), Vatanseverlik (f:17), Bağımsızlık (f:16), Sağlıklı
olma (f:16), Tanrı inancı (f:15), Temizlik (f:15), Barış (f:14), Özgürlük
(f:12), Fedakârlık (f:12), Sabırlı olma (f.10), Arkadaşlık-dostluk (f:9),
Sadakat (f:8).
The objective of the present
study is to determine the scientific studies (dissertation, article,proceeding)
conducted in Turkey on education of values in Turkish language instruction,
identification of prominent values as determined in these studies and to
provide a “bibliography of education of values in instruction of Turkish” for
researchers in the field.
qualitative research methodology. “Document analysis,” one of the qualitative
research techniques, was conducted in the study, and “descriptive analysis”
technique was utilized for data analysis.
Based on the research
questions, the following results were obtained: Overall 73 scientific work that
scrutinized education of values in Turkish language instruction were
identified. 40 of these studies were dissertations (54,4%), 30 were articles (40,8%),
and 3 were proceedings (4,08%). It was determined that 127 values were
investigated in Turkish education of values studies. The top 27 highest
frequency values were; Respect (f:33), Love (f:32), Charitableness (f:31),
Honesty (f:30), Diligence (f: 28), Responsibility (F27), Tolerance (F23), Being
Scientific (f: 22), Significance of the family unity (f: 22), Sensitivity (f:
21), Fairness (f: 20), Aesthetics (f: 19), Solidarity (f: 18), Hospitality (f:
18), Patriotism (f: 17), Independence (f: 16), Health (f: 16), Belief in God
(f: 15) Cleanliness (f: 15), Peace (f: 14), Freedom (f: 12), Self-sacrifice (f:
12), Patience (F.10), Friendship (f: 9), Loyalty (f: 8).
Education of values Turkishlanguageinstruction bibliography of education of values.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 16 |