Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Review on the Effect of Satisfaction Perception of the Foreign Ecotourists visiting Uzungöl region on the Destination Loyalty

Yıl 2018, Cilt: 10 Sayı: 18, 299 - 331, 04.06.2018

Öz

In this study, the conceptual information has been
contained as to customer satisfaction perceptions and destination loyalty
perceptions of the foreign eco-tourists visiting Uzungöl destination, and it is
attempted to determine the relation between them. In this sense, the
questionnaire was made with 494 foreign eco-tourists visiting Uzungöl
destination in eco-tourism location. According the results of the research, it
was found that the level of satisfaction and loyalty perceptions of the foreign
eco-tourists are high. In review of the relations between the scales, a weak and
positive significant relation was found between the satisfaction measurement
and destination loyalty. This situation indicates that the destination loyalty
perception would increase by 1.8% in the event of increase in the customer
satisfaction perception of the foreign ecotourists.

Kaynakça

  • Alegre, J. & Juaneda, C., (2006). Destination Loyalty Consumers Economic Behavior, Annals of Tourism Research, Vol. 33(3), 684-706.
  • Buhalis, D., (2000). Marketing the Competitive Destination of the Future, Tourism Management, Vol. 21, 97-116.
  • Büyüköztürk, Ş., (2014). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Chi, G. (2005). A Study of Developing Destination Loyalty Model. Doctoral Dissertation, Oklahoma: Oklahoma State University.
  • Çelik, H.E. ve Yılmaz, V., (2013). Lisrel 9.1 ile Yapısal Eşitlik Modellemesi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çevirgen, A. (2003). Sürdürülebilir Turizm Kapsamında Ekoturizm ve Edremit Yöresi İçin Bir Model Önerisi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ABD, Doktora Tezi (Basılmamış), 171.
  • Duman, T., & Öztürk, A. B., (2005). Yerli Turistlerin Mersin Kızkalesi Destinasyonu ve Tekrar Ziyaret Niyetleri ile İlgili Algılamaları Üzerine Bir Araştırma, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(1), 9-23.
  • Durmaz, Y., (2006). Modern Pazarlamada Tüketici Memnuniyeti ve Evrensel Tüketici Hakları, Journal of Yasar University, 1(3), 255-266.
  • Eroğlu, E., (2005). Müşteri Memnuniyeti Ölçüm Modeli, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme Dergisi, 34(1), 7-25.
  • Fredericks, J., & Salter, J. M., (1995). Beyond Customer Satisfaction, Management Review, 29-36.
  • Gursoy, D., Chen, J. S., & Chi, C. G., (2014). Theoretical Examination of Destination Loyalty Formation, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 26(5), 809-827.
  • Gümüşoğlu, Ş.,Pırnar, İ., Akan, P., & Akbaba, A., (2007). Hizmet Kalitesi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Güriş, S. & Astar, M., (2015). Bilimsel araştırmalarda SPSS ile İstatistik. İstanbul: DER Yayınları.
  • Hallowell, R., (1996). The Relationships of Customer Satisfaction, Customer Loyalty, and Profitability: An Empirical Study, International Journal of Service Industry Management, Vol. 7(4), 27 - 42.
  • Kalayci, Ş. (2005). SPSS Uygulamali Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Keszi, J. M. (1998). Formulation of an Ecotourism Policy Frarnework for Manitoba. Unpublished practicum report, Masters of Natural Resources Management, Winnipeg.
  • Kılıç, B., (2011). Destinasyon Ziyaretçilerinin Sosyo-Demografik Özelliklerinin Sadakat Eğilimleri Üzerine Etkisi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26, 239-251.
  • Kılıçhan, R., & İlhan, İ., (2016). Kruvaziyer Gemilerin Yiyecek İçecek Departmanlarında Hizmet Kalitesi, Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Sadakati İlişkileri: Ketchıkan, Juneau ve Skagway Limanlarında Bir Araştırma, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 6(1), 65-83.
  • Kunnan, A. J. (1998). An Introduction to Structural Equation Modelling for Language Assessment Research. Language Testing, 15 (3), 295-332.
  • Lindberg, K., & Lindberg, K. (1991). Policies for Maximizing Nature T ourism' s Ecological and Economic Benefits. Washington, DC: World Resources Institute.
  • Lorcu, F. (2015). Örneklerle Veri Analizi SPSS Uygulamalı. Detay Yayıncılık.
  • Mao, Y. (2008). Mao, Y. I. (2008). Destination Image Building & Its Influence on Destination Preference & Loyalty of Chinese Tourists to Australia. Doctoral Dissertation, The Hong Kong Polytechnic University.
  • McDowall, S., (2010). International Tourist Satisfaction and Destination Loyalty: Bangkok, Thailand, Asia Pacific Journal of Tourism Research, Vol. 15(1), 21-42.
  • Meydan, C. H., & Şeşen, H., (2011). Yapısal Eşitlik Modellemesi - AMOS Uygulamaları, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Mohamad, M., Ali, A. M., & Ab Ghani, N. I. (2011). A Structural Model of Destination Image, Tourists’ Satisfaction and Destination Loyalty. International Journal of Business and Management Studies, 3(2), 167-177.
  • Obenaus, S. (2005). Ecotourism-sustainable tourism in national parks and protected areas: Banff National Park in Canada and Nationalpark Gesause in Austria-a comparison. na.
  • Odabaşı, Y., (2012). Pazarlama Yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Oliver, R. L., (2010). Satisfaction: A Behavirol Perspective on the Consumer, Roudledge (Second Edition).
  • Oppermann, M., (1997). Predicting Destination Choice — A Discussion of Destination Loyalty, Journal of Vocation Marketing, 5(1), 51-65.
  • Prayag, G., & Ryan, C., (2011). Antecedents of Tourists’ Loyalty to Mauritius: The Role and Influence of Destination Image, Place Attachment, Personal Involvement, and Satisfaction, Journal of Travel Research, Vol. 51(3), 342-356.
  • Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H., & Müller, H. (2003). Evaluating the Fit of Structural Equation Models: Tests of Significance and Descriptive Goodness-of-Fit Measures, Methods of PsychologicalResearch Online, 8, 23-74.
  • Selvi, M. S., (2007). Müşteri Sadakati, Detay Yayıncılık.
  • Sharma, S. (1996). Applied Multivariate Techniques. USA: John Willey & Sons Inc., NewYork.
  • Sultana, M, F., & Hameed, S. S., (2015). Destination Loyalty and Socio: Economic Profile of Tourists’ Visiting Kodaikanal, International Journal of Management Research & Review, Vol. 5(5), 1147-1158.
  • Sümer, N., (2000). Yapısal Eşitlik Modelleri: Temel Kavramlar ve Örnek Uygulamalar. Türk Psikoloji Yazıları, 3 (6), 49-74.
  • Swarbrooke, J. (2003). Adventure Tourism: The New Frontier. Routledge.
  • Şimşek, Ö.F., (2007). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş Temel İlkeler ve Uygulamaları. Ankara: Ekinoks Yayıncılık.
  • Valle, P. O. D., Silva, J. A., Mendes, J., & Guerreiro, M. (2006). Tourist Satisfaction and Destination Loyalty Intention: A Structural and Categorical Analysis, International Journal of Business Science and Applied Management, i(1), 25-44.
  • Wang, C. (2016). University Students’ Travel Motivation, Memorable Tourism Experience and Destination Loyalty for Spring Break Vacation (Doctoral dissertation). Yayınyeri: Auburn University.
  • Yamane, T., (2001). Temel Örnekleme Yöntemleri. (Birinci Baskı). (Çev: Alptekin Esin, M. Akif Bakır, Celal Aydın ve Esen Gürbüzsel), İstanbul: Literatür Yayıncılık.
  • Yoon, Y., & Uysal, M., (2005). An Examination of The Effects of Motivation and Satisfaction on Destination Loyalty: A Structural Model, Tourism Management, Vol. 26, 45-56.
  • Yüksel, A., Yüksel, F., & Bilim, Y., (2010). Destination Attachment: Effects on Customer Satisfaction and Cognitive, Affective and Conative Loyalty, Tourism Management, Vol. 31,274-284.

Uzungöl Yöresini Ziyaret Eden Yabancı Ekoturistlerin Memnuniyet Algısının Destinasyon Sadakati Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 10 Sayı: 18, 299 - 331, 04.06.2018

Öz

Bu çalışmada, Uzungöl
destinasyonunu ziyaret eden yabancı ekoturistlerin destinasyon sadakati algılan
ile müşteri memnuniyeti algılanna ilişkin kavramsal bilgilere yer verilmiş ve
aralarındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda ekoturizm yöresinde
Uzungöl destinasyonunu ziyaret eden 494 yabancı ekoturiste anket uygulaması
yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, yabancı ekoturistlerin memnuniyet ve
sadakat algılamalarının yüksek olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Ölçekler arası
ilişkiler incelendiğinde, memnuniyet ölçeği ile destinasyon sadakati arasında
zayıf ve pozitif anlamlı bir ilişki ortaya çıkmıştır. Bu durum, yabancı
ekoturistlerin müşteri memnuniyeti algısında artış olması durumunda destinasyon
sadakati algısında %1,8 artış olacağı sonucuna ulaşılabileceğini
göstermektedir. 

Kaynakça

  • Alegre, J. & Juaneda, C., (2006). Destination Loyalty Consumers Economic Behavior, Annals of Tourism Research, Vol. 33(3), 684-706.
  • Buhalis, D., (2000). Marketing the Competitive Destination of the Future, Tourism Management, Vol. 21, 97-116.
  • Büyüköztürk, Ş., (2014). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Chi, G. (2005). A Study of Developing Destination Loyalty Model. Doctoral Dissertation, Oklahoma: Oklahoma State University.
  • Çelik, H.E. ve Yılmaz, V., (2013). Lisrel 9.1 ile Yapısal Eşitlik Modellemesi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çevirgen, A. (2003). Sürdürülebilir Turizm Kapsamında Ekoturizm ve Edremit Yöresi İçin Bir Model Önerisi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ABD, Doktora Tezi (Basılmamış), 171.
  • Duman, T., & Öztürk, A. B., (2005). Yerli Turistlerin Mersin Kızkalesi Destinasyonu ve Tekrar Ziyaret Niyetleri ile İlgili Algılamaları Üzerine Bir Araştırma, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(1), 9-23.
  • Durmaz, Y., (2006). Modern Pazarlamada Tüketici Memnuniyeti ve Evrensel Tüketici Hakları, Journal of Yasar University, 1(3), 255-266.
  • Eroğlu, E., (2005). Müşteri Memnuniyeti Ölçüm Modeli, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme Dergisi, 34(1), 7-25.
  • Fredericks, J., & Salter, J. M., (1995). Beyond Customer Satisfaction, Management Review, 29-36.
  • Gursoy, D., Chen, J. S., & Chi, C. G., (2014). Theoretical Examination of Destination Loyalty Formation, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 26(5), 809-827.
  • Gümüşoğlu, Ş.,Pırnar, İ., Akan, P., & Akbaba, A., (2007). Hizmet Kalitesi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Güriş, S. & Astar, M., (2015). Bilimsel araştırmalarda SPSS ile İstatistik. İstanbul: DER Yayınları.
  • Hallowell, R., (1996). The Relationships of Customer Satisfaction, Customer Loyalty, and Profitability: An Empirical Study, International Journal of Service Industry Management, Vol. 7(4), 27 - 42.
  • Kalayci, Ş. (2005). SPSS Uygulamali Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Keszi, J. M. (1998). Formulation of an Ecotourism Policy Frarnework for Manitoba. Unpublished practicum report, Masters of Natural Resources Management, Winnipeg.
  • Kılıç, B., (2011). Destinasyon Ziyaretçilerinin Sosyo-Demografik Özelliklerinin Sadakat Eğilimleri Üzerine Etkisi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26, 239-251.
  • Kılıçhan, R., & İlhan, İ., (2016). Kruvaziyer Gemilerin Yiyecek İçecek Departmanlarında Hizmet Kalitesi, Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Sadakati İlişkileri: Ketchıkan, Juneau ve Skagway Limanlarında Bir Araştırma, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 6(1), 65-83.
  • Kunnan, A. J. (1998). An Introduction to Structural Equation Modelling for Language Assessment Research. Language Testing, 15 (3), 295-332.
  • Lindberg, K., & Lindberg, K. (1991). Policies for Maximizing Nature T ourism' s Ecological and Economic Benefits. Washington, DC: World Resources Institute.
  • Lorcu, F. (2015). Örneklerle Veri Analizi SPSS Uygulamalı. Detay Yayıncılık.
  • Mao, Y. (2008). Mao, Y. I. (2008). Destination Image Building & Its Influence on Destination Preference & Loyalty of Chinese Tourists to Australia. Doctoral Dissertation, The Hong Kong Polytechnic University.
  • McDowall, S., (2010). International Tourist Satisfaction and Destination Loyalty: Bangkok, Thailand, Asia Pacific Journal of Tourism Research, Vol. 15(1), 21-42.
  • Meydan, C. H., & Şeşen, H., (2011). Yapısal Eşitlik Modellemesi - AMOS Uygulamaları, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Mohamad, M., Ali, A. M., & Ab Ghani, N. I. (2011). A Structural Model of Destination Image, Tourists’ Satisfaction and Destination Loyalty. International Journal of Business and Management Studies, 3(2), 167-177.
  • Obenaus, S. (2005). Ecotourism-sustainable tourism in national parks and protected areas: Banff National Park in Canada and Nationalpark Gesause in Austria-a comparison. na.
  • Odabaşı, Y., (2012). Pazarlama Yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Oliver, R. L., (2010). Satisfaction: A Behavirol Perspective on the Consumer, Roudledge (Second Edition).
  • Oppermann, M., (1997). Predicting Destination Choice — A Discussion of Destination Loyalty, Journal of Vocation Marketing, 5(1), 51-65.
  • Prayag, G., & Ryan, C., (2011). Antecedents of Tourists’ Loyalty to Mauritius: The Role and Influence of Destination Image, Place Attachment, Personal Involvement, and Satisfaction, Journal of Travel Research, Vol. 51(3), 342-356.
  • Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H., & Müller, H. (2003). Evaluating the Fit of Structural Equation Models: Tests of Significance and Descriptive Goodness-of-Fit Measures, Methods of PsychologicalResearch Online, 8, 23-74.
  • Selvi, M. S., (2007). Müşteri Sadakati, Detay Yayıncılık.
  • Sharma, S. (1996). Applied Multivariate Techniques. USA: John Willey & Sons Inc., NewYork.
  • Sultana, M, F., & Hameed, S. S., (2015). Destination Loyalty and Socio: Economic Profile of Tourists’ Visiting Kodaikanal, International Journal of Management Research & Review, Vol. 5(5), 1147-1158.
  • Sümer, N., (2000). Yapısal Eşitlik Modelleri: Temel Kavramlar ve Örnek Uygulamalar. Türk Psikoloji Yazıları, 3 (6), 49-74.
  • Swarbrooke, J. (2003). Adventure Tourism: The New Frontier. Routledge.
  • Şimşek, Ö.F., (2007). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş Temel İlkeler ve Uygulamaları. Ankara: Ekinoks Yayıncılık.
  • Valle, P. O. D., Silva, J. A., Mendes, J., & Guerreiro, M. (2006). Tourist Satisfaction and Destination Loyalty Intention: A Structural and Categorical Analysis, International Journal of Business Science and Applied Management, i(1), 25-44.
  • Wang, C. (2016). University Students’ Travel Motivation, Memorable Tourism Experience and Destination Loyalty for Spring Break Vacation (Doctoral dissertation). Yayınyeri: Auburn University.
  • Yamane, T., (2001). Temel Örnekleme Yöntemleri. (Birinci Baskı). (Çev: Alptekin Esin, M. Akif Bakır, Celal Aydın ve Esen Gürbüzsel), İstanbul: Literatür Yayıncılık.
  • Yoon, Y., & Uysal, M., (2005). An Examination of The Effects of Motivation and Satisfaction on Destination Loyalty: A Structural Model, Tourism Management, Vol. 26, 45-56.
  • Yüksel, A., Yüksel, F., & Bilim, Y., (2010). Destination Attachment: Effects on Customer Satisfaction and Cognitive, Affective and Conative Loyalty, Tourism Management, Vol. 31,274-284.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Eray Turpcu 0000-0003-2732-6222

Gökalp Nuri Selçuk Bu kişi benim 0000-0002-5073-6046

Hakan Akyurt Bu kişi benim 0000-0002-6522-684X

Yayımlanma Tarihi 4 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Turpcu, E., Selçuk, G. N., & Akyurt, H. (2018). Uzungöl Yöresini Ziyaret Eden Yabancı Ekoturistlerin Memnuniyet Algısının Destinasyon Sadakati Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 10(18), 299-331.