Araştırmanın
amacı okul öncesi öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik tutumlarının ortaya
konulmasıdır. Veri toplamak amacıyla fen öğretimi tutum ölçeği ve kişisel bilgi
formu kullanılmıştır. Araştırma Eskişehir il merkezinde bulunan 169 öğretmenle
gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde Kolmogorov-Simirnov ve
Kruskal-Wallis testlerinden yararlanılmıştır. Bulgular, okul öncesi
öğretmenlerinin %70’inin fen öğretimine yönelik tutumlarının orta ve yüksek
düzeylerde olumlu olduğunu göstermektedir. Öğretmenlerin mesleki kıdemlerine
göre bakıldığında 11-30 yıl arasında mesleki kıdeme sahip olan öğretmelerin fen
öğretimindeki uygulamalarında daha rahat olduğu ve öncesinde hazırlık yapmaya
yönelik daha fazla olumlu tutuma sahip oldukları görülmüştür. Öğretmenlerin
mezun oldukları lisans programlarına göre bakıldığında ise Çocuk Gelişimi ve
Öğretimi Lisans Programından mezun olan öğretmenlerin fen öğretiminde daha
rahat tutuma sahip olduğu, Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programından mezun
olan öğretmenlerin gelişimsel uygunluk yönünden daha fazla olumlu tutuma sahip
oldukları görülmüştür. Öğretmenlerin eğitim verdiği çocukların yaş grubuna göre
fen öğretimine yönelik tutumlarında önemli farklılık görülmemiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 23 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 20 |