Bu araştırmanın amacı, fen bilimleri ve matematik öğretmenlerinin fen ve matematik entegrasyonu hakkındaki düşüncelerinin ve deneyimlerinin ortaya çıkarılmasıdır. Araştırma, Kahramanmaraş ili, Dulkadiroğlu ilçesinde bulunan dört devlet ortaokulunda görev yapan dört fen bilimleri öğretmeni ve dört matematik öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar seçilirken uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın yöntemi nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji çalışması olarak belirlenmiştir. Araştırmada araştırmacılar tarafından hazırlanan yedişer sorudan oluşan ön görüşme ve son görüşme sorularından oluşan iki ayrı görüşme formu kullanılmıştır. Ön görüşmeler gerçekleştirildikten sonra öğretmenlere fen ve matematik entegrasyonuna uygun hazırlanmış iki ders planı incelettirilmiştir. Planların incelettirilmesinin ardından son görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Öğretmenlerin tamamının fen ve matematik arasında güçlü bir ilişki bulunduğu düşüncesine sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Fen öğretmenleri entegrasyonu zorunlu bir ilişki olarak tanımlarken, matematik öğretmenleri fenin matematiğe olan ihtiyacı olarak tanımlamışlardır. Hem fen bilimleri hem de matematik öğretmenleri entegrasyonu uygulama konusunda kendilerini yeterli gördüklerini ifade etmişlerdir. Ayrıca öğretmenler fen ve matematik entegrasyonuna ihtiyaç duyduklarını ve entegrasyonu derslerinde kullandıklarını ifade etmişlerdir.
The purpose of this study was to investigate science and mathematics teachers’ views and experiences about science and mathematics integration. The research was carried out with four science and four mathematics teachers teaching in four different state middle schools in the Dulkadiroğlu district of Kahramanmaraş province. Convenience sampling startegy was used for selecting participants. Phenomenology study, one of the qualitative research methods, was used as research design. Data were collected through two semi structured interviews forms, each consisting of seven questions. First pre-interviews were conducted one by one and then sample lesson plans prepared based on science and mathematics integration were shown to the teachers. After they examined the plans, post interviews were conducted. Data were analyzed by content analysis method. Findings indicated that all of the teachers thought that there was a strong relationship between science and mathematics. Science teachers defined integration as a compulsory relationship, while mathematics teachers defined it a mathematical need for science fields. Both science and mathematics teachers stated that the feel sufficient to implement science and mathematics integration. They also expressed that they need the integration and use it during their teaching.
Experiences Science and mathematics integration Teachers Views.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Open Access Policy
KSUJED provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.