Özet
Bu çalışmamızda biz,
ilahiyat fakülteleri hazırlık programlarındaki derslerde dilsel ögelerin ve dil
becerilerinin etkili bir şekilde öğretim yöntem ve tekniklerinin nasıl başarıya
ulaşacağına dair uygulamalı bir yöntem sunacağız. Bu bağlamda öncelikle öğrenci
ve öğretici açısından karşılaşılan zorluklar tespit edilip, bunların çözümüne
yönelik kolaylaştırıcı bazı tavsiyelerde bulunacağız.
Günümüzde Arapça
klasik ve medya Arapçası olmak üzere ikiye ayrılır. Öğrenilecek Arapça türüne
göre izlenecek yöntemler farklıdır. Klasik Arapça öğretiminde nahiv ve tercüme
yoluyla başarılı olunabileceği, medya Arapçasında ise başarılı olabilmek için
dinleme ve konuşmanın gerekli olduğu söylenmektedir. Biz bu iki Arapça türünün
öğretiminde bu yöntemlerin birleştirilmesini savunuyoruz.
Yeni neslin bilgisayar
ve internetle olan sıkı münasebeti dolayısıyla, bizde bu münasebetten
faydalanmak için bir internet sitesi ve akıllı cep telefonu uygulaması
tasarladık. Bu site ve uygulamada bulunan videolar sayesinde derse katılamamış
ya da anlamamış öğrenciler için bir tekrar imkânı sunduk.
Kahramanmaraş Sütçü
İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesindeki şahsi tecrübelerimize dayanarak bizim
sunacağımız yeni yöntem, öğrencilere klasik Arapça ve edebi metinleri
okuyabilme anlayabilme imkânı sunmaktadır. Bu yöntemle öğrencilerin zihni
melekeleri gelişerek, dini metinlerin okunması ve tercüme edilmesi kolaylaşacak
ve öğrenci yaygın kullanılan kelimeleri kolay bir şekilde kullanabilme imkânına
sahip olacaktır. Ayrıca modern medya Arapçasının anlaşılmasına ve Arap
toplumunda problemsiz bir şekilde yaşayabilme imkânına katkı sağlayacaktır.
Arapça Öğretimi Klasik Arapça Medya Arapçası Yeni yöntemler Teknoloji
Bölüm | Araştırma Makaleleri / Research Articles |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 15 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 28 |
K.S.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, elektronik ortamda yayınlanmaktadır.
ilahiyatdergi@ksu.edu.tr
Derginin Tarihçesi
Derginin Adı | ISNN | e-ISNN | Başlangıç Yılı |
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | 1304-4524 | 2651-2637 | 2003 |