ÖZET
Temel
insan hakları ve özgürlükleri bağlamında değerlendirilen din eğitimi ve
öğretiminin dünyada farklı bir uygulama alanına sahip olduğunu görmekteyiz.
Bazı ülkeler din eğitimini ve öğretimini zorunlu dersler arasında kabul
ederken, bazıları ise seçmeli ders olarak okutulması gerektiği üzerinde
durmuşlardır. Türkiye’de ise bu konu laiklik gerekçesi ile cumhuriyetin
kuruluşundan itibaren tartışma konusu olmuştur. Din eğitimine bazı kesimler
ideolojik olarak yaklaşırken bazıları ise politik yaklaşımda bulunmuş
olmalarından dolayı bir sorun olarak ortaya çıkmıştır.
Bu
makalede din eğitiminin ulusal ve uluslararası hukuki temelleri ele alınmıştır.
Din eğitim din eğitimi insan hakları din ve vicdan özgürlüğü
Bölüm | Araştırma Makaleleri / Research Articles |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 15 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 28 |
K.S.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, elektronik ortamda yayınlanmaktadır.
ilahiyatdergi@ksu.edu.tr
Derginin Tarihçesi
Derginin Adı | ISNN | e-ISNN | Başlangıç Yılı |
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | 1304-4524 | 2651-2637 | 2003 |