Bu araştırmanın genel amacı, İHL meslek dersleri
öğretmenlerinin Kur’an meallerine ilişkin görüş ve algılarını tespit etmektir. Araştırmanın
örneklemini 2016-2017 eğitim öğretim yılında Kahramanmaraş Merkez ilçelerindeki
İmam Hatip Liselerinde görev yapan 20 İHL Meslek Dersleri öğretmeni
oluşturmaktadır. Araştırmada nitel veri toplama yöntemlerinden görüşme yöntemi
kullanılmış ve veriler yarı yapılandırılmış görüşme formuna bire bir not
tutularak toplanmıştır. Katılımcıların görüşleri genel olarak incelendiğinde
öğretmenlerin meallerin gerekliliğine ve katkısına inandıkları, meal okudukları
ve meal farklılıklarını ciddi boyutta görmedikleri görülmektedir. Bu genel
kanaatin yanında bazı katılımcılar ise mealler arasında önemli farklılıklar
bulunduğunu ve meal okumanın tek başına yeterli olmadığını belirtmiştir.
Kur’an Meal İHL Meslek Dersleri Meal Okuma ve Öğretmen Gö-rüşleri
Bölüm | Araştırma Makaleleri / Research Articles |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 22 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 29 |
K.S.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, elektronik ortamda yayınlanmaktadır.
ilahiyatdergi@ksu.edu.tr
Derginin Tarihçesi
Derginin Adı | ISNN | e-ISNN | Başlangıç Yılı |
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | 1304-4524 | 2651-2637 | 2003 |