Araştırmanın amacı; lise ve dengi okullarda eğitim
gören öğrencilerin Kur’an tefsiri kitapları hakkında bilgilerinin olup
olmadığı, tefsir kitaplarının anlaşılıp anlaşılmadığı, tefsirin gerekli olup olmadığı
ve tefsirin hayata katkı sağlayıp sağlamadığı konularına ilişkin algılarının
tespit edilmesidir. Bu amaçlar doğrultusunda lise ve dengi okullarda eğitim
gören öğrenciler, ankete tabi tutularak aşağıdaki anket sorularına yanıt
aranmıştır. Araştırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim öğretim yılında
Kahramanmaraş merkez ilçelerindeki lise ve dengi okullarda eğitim gören 310
öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama yöntemlerinden likert anket
yöntemi kullanılmış, veriler likert tipi sorular hazırlanarak anket
uygulanmıştır.
Bu araştırma sonunda, lise ve dengi okullarda eğitim
gören öğrencilerden Kur’an tefsiri hakkında bilgisi olduğunu ifade edenlerin
oranı ile; Kur'an'ın, tefsir ile ilişkisi konusunda bilgisi olanların yüzdelik
oranlarının düşük olduğu görülmüştür. Öğrencilerin çoğu tefsir kitaplarını iyi
anlayamadığını ifade etmişken birçoğu da tefsir okumanın gerekli olduğunu ve
tefsir okumanın günlük hayata katkı sağlayacağını düşünmektedirler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri / Research Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 3 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 32 |
K.S.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, elektronik ortamda yayınlanmaktadır.
ilahiyatdergi@ksu.edu.tr
Derginin Tarihçesi
Derginin Adı | ISNN | e-ISNN | Başlangıç Yılı |
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | 1304-4524 | 2651-2637 | 2003 |