Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Lise ve Dengi Okullarda Eğitim Gören Öğrencilerin Kur’an Tefsiri Kitaplarına İlişkin Algıları Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2018, Sayı: 32, 227 - 253, 31.12.2018

Öz

Araştırmanın amacı; lise ve dengi okullarda eğitim
gören öğrencilerin Kur’an tefsiri kitapları hakkında bilgilerinin olup
olmadığı, tefsir kitaplarının anlaşılıp anlaşılmadığı, tefsirin gerekli olup olmadığı
ve tefsirin hayata katkı sağlayıp sağlamadığı konularına ilişkin algılarının
tespit edilmesidir. Bu amaçlar doğrultusunda lise ve dengi okullarda eğitim
gören öğrenciler, ankete tabi tutularak aşağıdaki anket sorularına yanıt
aranmıştır. Araştırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim öğretim yılında
Kahramanmaraş merkez ilçelerindeki lise ve dengi okullarda eğitim gören 310
öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama yöntemlerinden likert anket
yöntemi kullanılmış, veriler likert tipi sorular hazırlanarak anket
uygulanmıştır.



Bu araştırma sonunda, lise ve dengi okullarda eğitim
gören öğrencilerden Kur’an tefsiri hakkında bilgisi olduğunu ifade edenlerin
oranı ile; Kur'an'ın, tefsir ile ilişkisi konusunda bilgisi olanların yüzdelik
oranlarının düşük olduğu görülmüştür. Öğrencilerin çoğu tefsir kitaplarını iyi
anlayamadığını ifade etmişken birçoğu da tefsir okumanın gerekli olduğunu ve
tefsir okumanın günlük hayata katkı sağlayacağını düşünmektedirler.

Kaynakça

  • Dumlu, Ömer. Toplumun Kur' an-Meal-Tefsir Algısı, Kur’an’ın Anlaşılmasına Doğru, Tefsir ve Toplum. İstanbul: Ensar Yayınları, 2012.
  • Çetin, Abdurrahman. "Kur’an’ı Anlamanın Önemi ve Bu Konuda-ki Çalışmalar". Uludağ Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Dergisi 9/ 9, (2000):1-20.
  • Hoşgörür, Vural. "Bogardus, Guttman ve Likert Ölçekleri". Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10, (1997): 346-357
  • Koçyiğit, Hikmet. “Çağdaş Dönemde Müfessirin Halka Ulaşma Çabalarının Tefsire Etkisi”. Tefsir Araştırmaları Dergisi 1/1, (Nisan 2017): 47-72.
  • Öz, Ahmet. Kur'an'ı Anlamada Bağlam. İstanbul: Hikmetevi Yayınları, 2016.
  • Öztürk, Mustafa. Meal Kültürümüz. Ankara: Ankara Okulu Yayınları, 2016.
  • Öztürk, Mustafa. İmam-Hatip Lisesi Programında Tefsir Dersi Öğretimiyle İlgili Tespitler ve Teklifler, 100. Yılında İmam Hatip liseleri. İstanbul: Ensar Neşriyat, 2013.
  • Tezbaşaran, A. Ata. Likert Tipi Ölçek Hazırlama Kılavuzu. Mersin: e-kitap, 2008. 27 Haziran 2018 http://www.academia.edu/1288035/Likert_Tipi_Ölçek_Hazırlama_Kılavuzu.
  • Turan, İbrahim – Şimşek, Ümit – Aslan, Hasan. “Eğitim Araştır-malarında Likert Ölçeği ve Likert-Tipi Soruların Kullanımı ve Analizi”. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 30, (2015): 186-203.
  • Yaşar, Metin. "İstatistiğe Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Gü-venirlik Çalışması". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 36/2 (Temmuz 2014): 59-75.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri / Research Articles
Yazarlar

Seyfullah Pak

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 3 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 32

Kaynak Göster

ISNAD Pak, Seyfullah. “Lise Ve Dengi Okullarda Eğitim Gören Öğrencilerin Kur’an Tefsiri Kitaplarına İlişkin Algıları Üzerine Bir Araştırma”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 32 (Aralık 2018), 227-253.

K.S.Ü. İlahiyat Fakültesi Dergisi, elektronik ortamda yayınlanmaktadır.

ilahiyatdergi@ksu.edu.tr 

Derginin Tarihçesi


Derginin Adı
ISNN
e-ISNN
Başlangıç Yılı
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
1304-4524
2651-2637
2003



                    

                                                                                                        Creative Commons Lisansı
                                                                                                                   Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.