BibTex RIS Kaynak Göster

Stratejik Kent Yönetimi ve Kent Markası Oluşturma Süreci

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 2, 175 - 200, 01.12.2011

Öz

Kentler, medeniyetlerin şekillendiği yaşam alanlarıdır. İçinde yaşadığımız küreselleşme çağı, bu alanları değişmeye zorlamaktadır. Kentler, bu değişim sürecinde varlıklarını sürdürebilmek için markalaşarak farklılıklarını pazarlamak ihtiyacı duymaktadırlar. Ancak kentler için markalaşma, çok aktörlü ve zor bir süreci ihtiva etmektedir. Kent markalaşması sürecini yönlendirmek ve paydaşların koordinasyonunu sağlamak üzere önerilen Stratejik Kent Yönetimi Modeli, bu çalışmada ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Bu sayede söz konusu modelin kent markalaşmasındaki etkilerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır

Kaynakça

  • Aktan, Coşkun, C. (1999), Stratejik Yönetim, http://www.canaktan.org/yonetim/stratejikyonetim/anasayfa-strateji.htm. (Erişim Tarihi: 15.06.2011).
  • Amos, Francis J.C. (1989), Strengthening Municipal Government, Cities, Vol: 6, P. 202- 208.
  • Anholt, Simon (2006), The Anholt-Gmı City Brands Index: How The World Sees The World‟S Cities, Place Branding, Vol:2, Issue:1
  • Avşar, Zakir Ve Müge Elden, (2004), Reklam Ve Reklam Mevzuatı, Ankara: Rtük Yayını, No:8, P.144-158.
  • Baysal, Aşkın (2004), “Dünyanın Alameti Harikaları: Marka Kentler” Media Cat, Yıl:12 Sayı: 115. Brandfinance (2011), Transactions, http://www.brandfinance.com/services/service/transactions (Erişim Tarihi: 19.07.2011 ).
  • Castells, Manuel And Borja Jordi (1997), Local & Global: Management Of Cities İn The Information Age, Earthscan Publicatons Ltd., London.
  • Cheema, Shabbir G. (1993), The Challenge Of Urban Management: Some Issues İn Shabbir Cheema, G., Urban Management: Policies And Innovations İn Developing Countries. Greenwood Praeger Press, Westport, P. 1-16.
  • Clarke, Giles (1992), Towards Appropriate Forms Of Urban Spatial Planning, Habitat International, Vol.16, Issue.2, P.149-165.
  • Davidson, Forbes (1996), Planning For Performance: Requirement For Sustainable Development, Habitat International, Vol:20, Issue:3, P. 445-462.
  • Einsiedel, Nathaniel von, (2001), Developıng A City Vision, CDS2 First National Workshop, www.citiesalliance.org/cdsdb.nsf/Attachments/Philippines+vision/$File/Vision.p df (Erişim Tarihi: 15.07.2011). November, Manila.
  • Es, Muharrem ve Ateş Hamza, (2004), Kent Yönetimi, Kentlileşme ve Göç: Sorunlar Ve Çözüm Önerileri, Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, Sayı 48, Haziran, s. 205- 248.
  • Ercan, Fuat (2003), Türkiye’nin Kalkınma Seçeneklerinin Eleştirisi ve Alternatif Bir Çerçeve, Ekonomik Yaklaşım, Kongreler Dizisi 3, sayı 49, cilt 14. http://fuatercan.wordpress.com/2009/04/09/kalkynma-kavramy-turkyyenyn- kalkinma-seceneklerynyn-elethtirisi-ve-alternatif-bir-cerceve 16.06.2011). (Erişim Tarihi:
  • DAF (2001), Development Assesment Forum, Good Strategic Planning Guide. Department Assessment Forum Secretariat, National office of Local Government, Commonwealth http://www.daf.gov.au/reports_documents/pdf/dafstratplan.pdf (ErişimTarihi:17.06.2011). of Transport and Regional Services.
  • DPT (2006), Kamu İdareleri İçin Stratejik Planlama Kılavuzu, 2. Sürüm, http://www.sp.gov.tr/documents/Sp-Kilavuz2.pdf (Erişim Tarihi:26.04.2011).
  • Fidan, Ahmet (1999), Belediyeler ile İl Özel İdaresi Arasındaki Yönetim Hizmet ve İdarî Vesayet İlişkileri, http://www.ekitapyayin.com/id/006/01.htm, (Erişim Tarihi:
  • Gehrels, Carolien & Munster, Ocker Van & Pen, Mark & Prins, Maartje & Thevenet, Jessie (2003), Chosing Amsterdam: Brand Concept And Organization Of The City Marketing, City Of Amsterdam, Aeroprint B.V. , Amsterdam.
  • Kamiloğlu, Fatma (2010), Kentsel Markalaşma Sürecinde Reklâmın Rolü: 2010 İstanbul Kültür Başkenti Projesinin Değerlendirilmesi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Kavaratzıs Michalis (2004), From City Marketing To City Branding: Towards A Theoretical Framework For Developing City Brands, Place Branding, Volume 1, Number 1, Pp. 58-73.
  • İlgüner Muhterem Ve Asplund Christer (2011) , Marka Şehir, Markating Yayınları, İstanbul.
  • Lovering, John (1988), “The Local Economy And Local Economic Strategies”; Poliexand Polities 19-3; 1988; Pp. 145-147.
  • Mc Gill, Richard (2001), Urban Management Checklist, Cities, 18 (5), P. 347-354.
  • Oktay Ercan Ve Özmen Alper (2009), Stratejik Kent Yönetimi Bağlamında Kent Bilgi Sistemlerinin Önemi, Ulusal Kalkınma Ve Yerel Yönetimler Bildiriler Kitabı, Türkiye Ve Orta Doğu Amme İdaresi Yayını, No:351, Cilt 2, S. 913-922.
  • Özdemir Şuayip Ve Yusuf Karaca (2009), Kent Markası Ve Marka İmajının Ölçümü: Afyonkarahisar Kenti İmajı Üzerine Bir Araştırma, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İibf Dergisi, C.Xı, S.Iı, S.113-134.
  • Parkerson, Brenda And Saunders, John (2005), City Branding: Can Goods And Services Branding Models Be Used To Brand Cities?, Place Branding, Volume 1, Number 3, (July), P. 242-264.
  • Pugh, Cedric (2000), Sustainable Urban Development: Some Millennial Reflections On Theory And Application, In Pugh Cedric.(Ed), Sustainable Cities İn Developing Countries: Theory And Practice At The Millennium. Earthscan Publications Ltd. London.
  • Rakodi, Carole (2001), Forget Planning, Put Politics First? Priorities for Urban Management in Developing Countries, International Journal of Applied Earth Observation 223.http://intranet.ukzn.ac.za/geog/ugrad/level3/hc_sust_cities/readings/9_PLA NNING%20GOVERNANCE%20AND%20SUSTAINABILITY/RAKODI%20%20Plann ing%20and%20Politics.pdf (Erişim Tarihi:17.06.2011) Issue:3, p.209
  • Rondinelli, Dennis A. (1993), Development Projects As Policy Experiments: An Adaptive Approach To Development Administration, Foutledge. London.
  • Suher, Hande (1999), “Ülkemizde Metropolitanlaşma Sürecinde Kent Kimliği Sorunsalı, Metropoliten Alanlar Planlama Sorunları I. Sempozyum Bildirileri (15-16 Ekim 1998)”, Yıldız Teknik Üniversitesi, Yayın No: Ytü. Mf. De-99.0499, S. 354- 360.
  • Stren, Richard (1993), Urban Management İn Development Assistance, Cities, May, P.125-138.
  • Şavlı, Devrim (2009), Bir Kalkınma Stratejisi Olarak Kentler Arası Rekabet, http://devrimsavli.blogcu.com/bir-kalkinma-stratejisi-olarak-kentler-arasi- rekabet/5788595 (Erişim Tarihi: 18.06.2011).
  • Tek, Ömer, B. (2005), Modern Pazarlama İlkeleri, Birleşik Matbaacılık, İzmir.
  • Ülgen, Hayri. Ve Mirze, S. Kadri, (2006), İşletmelerde Stratejik Yönetim, Literatür Yayıncılık, 3. Baskı, İstanbul.
  • Ünüsan, Çağatay Ve Sezgin, Mete, (2005), Turizmde Strateji Eksenli Pazarlama İletişimi, Nüve Kültür Merkezi Yayınları, Birinci Baskı, Konya.
  • Van Dick, Meine Pieter (2004), Urban Management Makes Cities More Competitive, But Requires http://www.urbanicity.org/FullDoc.asp?ID=382 (Erişim Tarihi: 15.06.2011).
  • Wikipedia (2011), Web 2.0, http://tr.wikipedia.org/wiki/Web_2.0 (Erişim Tarihi:
  • Werna, Edmundo (1995), The Management Of Urban Development, Or The Development Of Urban Development? Problems And Premises Of An Elusive Concept, Cities, 12(5), P. 353-359.
  • Wills, Ken G. (2001), Sustainability İn Urban Planning And Management: An Overview, In Willis, K. G. Et Al (Eds), Urban Planning And Management., Edward Elgar, Cheltenham.
  • Wong, Siu Wai, Bo Sin Tang And B. Van Horen (2006), Strategic Urban Management in China: A Case Study Of Guangzhou Development District, Habitat International, Vol:30, Issue:3 September, P. 645-667.
  • Yükselen, Cemal Ve Güler Emel G. (2009), Antakya Marka Kent, Görüş ve Öneriler, Detay Yayıncılık, http://mevzuat.basbakanlik.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=1.5.5302&MevzuatIl iski=0&sourceXmlSearch=, (Erişim Tarihi: 15.06.2011). 5393 Sayılı Belediye Kanunu, http://mevzuat.basbakanlik.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=1.5.5393&MevzuatIl iski=0&sourceXmlSearch=, (Erişim Tarihi: 15.03.2011). İdaresi Kanunu,
Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 2, 175 - 200, 01.12.2011

Öz

Kaynakça

  • Aktan, Coşkun, C. (1999), Stratejik Yönetim, http://www.canaktan.org/yonetim/stratejikyonetim/anasayfa-strateji.htm. (Erişim Tarihi: 15.06.2011).
  • Amos, Francis J.C. (1989), Strengthening Municipal Government, Cities, Vol: 6, P. 202- 208.
  • Anholt, Simon (2006), The Anholt-Gmı City Brands Index: How The World Sees The World‟S Cities, Place Branding, Vol:2, Issue:1
  • Avşar, Zakir Ve Müge Elden, (2004), Reklam Ve Reklam Mevzuatı, Ankara: Rtük Yayını, No:8, P.144-158.
  • Baysal, Aşkın (2004), “Dünyanın Alameti Harikaları: Marka Kentler” Media Cat, Yıl:12 Sayı: 115. Brandfinance (2011), Transactions, http://www.brandfinance.com/services/service/transactions (Erişim Tarihi: 19.07.2011 ).
  • Castells, Manuel And Borja Jordi (1997), Local & Global: Management Of Cities İn The Information Age, Earthscan Publicatons Ltd., London.
  • Cheema, Shabbir G. (1993), The Challenge Of Urban Management: Some Issues İn Shabbir Cheema, G., Urban Management: Policies And Innovations İn Developing Countries. Greenwood Praeger Press, Westport, P. 1-16.
  • Clarke, Giles (1992), Towards Appropriate Forms Of Urban Spatial Planning, Habitat International, Vol.16, Issue.2, P.149-165.
  • Davidson, Forbes (1996), Planning For Performance: Requirement For Sustainable Development, Habitat International, Vol:20, Issue:3, P. 445-462.
  • Einsiedel, Nathaniel von, (2001), Developıng A City Vision, CDS2 First National Workshop, www.citiesalliance.org/cdsdb.nsf/Attachments/Philippines+vision/$File/Vision.p df (Erişim Tarihi: 15.07.2011). November, Manila.
  • Es, Muharrem ve Ateş Hamza, (2004), Kent Yönetimi, Kentlileşme ve Göç: Sorunlar Ve Çözüm Önerileri, Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, Sayı 48, Haziran, s. 205- 248.
  • Ercan, Fuat (2003), Türkiye’nin Kalkınma Seçeneklerinin Eleştirisi ve Alternatif Bir Çerçeve, Ekonomik Yaklaşım, Kongreler Dizisi 3, sayı 49, cilt 14. http://fuatercan.wordpress.com/2009/04/09/kalkynma-kavramy-turkyyenyn- kalkinma-seceneklerynyn-elethtirisi-ve-alternatif-bir-cerceve 16.06.2011). (Erişim Tarihi:
  • DAF (2001), Development Assesment Forum, Good Strategic Planning Guide. Department Assessment Forum Secretariat, National office of Local Government, Commonwealth http://www.daf.gov.au/reports_documents/pdf/dafstratplan.pdf (ErişimTarihi:17.06.2011). of Transport and Regional Services.
  • DPT (2006), Kamu İdareleri İçin Stratejik Planlama Kılavuzu, 2. Sürüm, http://www.sp.gov.tr/documents/Sp-Kilavuz2.pdf (Erişim Tarihi:26.04.2011).
  • Fidan, Ahmet (1999), Belediyeler ile İl Özel İdaresi Arasındaki Yönetim Hizmet ve İdarî Vesayet İlişkileri, http://www.ekitapyayin.com/id/006/01.htm, (Erişim Tarihi:
  • Gehrels, Carolien & Munster, Ocker Van & Pen, Mark & Prins, Maartje & Thevenet, Jessie (2003), Chosing Amsterdam: Brand Concept And Organization Of The City Marketing, City Of Amsterdam, Aeroprint B.V. , Amsterdam.
  • Kamiloğlu, Fatma (2010), Kentsel Markalaşma Sürecinde Reklâmın Rolü: 2010 İstanbul Kültür Başkenti Projesinin Değerlendirilmesi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Kavaratzıs Michalis (2004), From City Marketing To City Branding: Towards A Theoretical Framework For Developing City Brands, Place Branding, Volume 1, Number 1, Pp. 58-73.
  • İlgüner Muhterem Ve Asplund Christer (2011) , Marka Şehir, Markating Yayınları, İstanbul.
  • Lovering, John (1988), “The Local Economy And Local Economic Strategies”; Poliexand Polities 19-3; 1988; Pp. 145-147.
  • Mc Gill, Richard (2001), Urban Management Checklist, Cities, 18 (5), P. 347-354.
  • Oktay Ercan Ve Özmen Alper (2009), Stratejik Kent Yönetimi Bağlamında Kent Bilgi Sistemlerinin Önemi, Ulusal Kalkınma Ve Yerel Yönetimler Bildiriler Kitabı, Türkiye Ve Orta Doğu Amme İdaresi Yayını, No:351, Cilt 2, S. 913-922.
  • Özdemir Şuayip Ve Yusuf Karaca (2009), Kent Markası Ve Marka İmajının Ölçümü: Afyonkarahisar Kenti İmajı Üzerine Bir Araştırma, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İibf Dergisi, C.Xı, S.Iı, S.113-134.
  • Parkerson, Brenda And Saunders, John (2005), City Branding: Can Goods And Services Branding Models Be Used To Brand Cities?, Place Branding, Volume 1, Number 3, (July), P. 242-264.
  • Pugh, Cedric (2000), Sustainable Urban Development: Some Millennial Reflections On Theory And Application, In Pugh Cedric.(Ed), Sustainable Cities İn Developing Countries: Theory And Practice At The Millennium. Earthscan Publications Ltd. London.
  • Rakodi, Carole (2001), Forget Planning, Put Politics First? Priorities for Urban Management in Developing Countries, International Journal of Applied Earth Observation 223.http://intranet.ukzn.ac.za/geog/ugrad/level3/hc_sust_cities/readings/9_PLA NNING%20GOVERNANCE%20AND%20SUSTAINABILITY/RAKODI%20%20Plann ing%20and%20Politics.pdf (Erişim Tarihi:17.06.2011) Issue:3, p.209
  • Rondinelli, Dennis A. (1993), Development Projects As Policy Experiments: An Adaptive Approach To Development Administration, Foutledge. London.
  • Suher, Hande (1999), “Ülkemizde Metropolitanlaşma Sürecinde Kent Kimliği Sorunsalı, Metropoliten Alanlar Planlama Sorunları I. Sempozyum Bildirileri (15-16 Ekim 1998)”, Yıldız Teknik Üniversitesi, Yayın No: Ytü. Mf. De-99.0499, S. 354- 360.
  • Stren, Richard (1993), Urban Management İn Development Assistance, Cities, May, P.125-138.
  • Şavlı, Devrim (2009), Bir Kalkınma Stratejisi Olarak Kentler Arası Rekabet, http://devrimsavli.blogcu.com/bir-kalkinma-stratejisi-olarak-kentler-arasi- rekabet/5788595 (Erişim Tarihi: 18.06.2011).
  • Tek, Ömer, B. (2005), Modern Pazarlama İlkeleri, Birleşik Matbaacılık, İzmir.
  • Ülgen, Hayri. Ve Mirze, S. Kadri, (2006), İşletmelerde Stratejik Yönetim, Literatür Yayıncılık, 3. Baskı, İstanbul.
  • Ünüsan, Çağatay Ve Sezgin, Mete, (2005), Turizmde Strateji Eksenli Pazarlama İletişimi, Nüve Kültür Merkezi Yayınları, Birinci Baskı, Konya.
  • Van Dick, Meine Pieter (2004), Urban Management Makes Cities More Competitive, But Requires http://www.urbanicity.org/FullDoc.asp?ID=382 (Erişim Tarihi: 15.06.2011).
  • Wikipedia (2011), Web 2.0, http://tr.wikipedia.org/wiki/Web_2.0 (Erişim Tarihi:
  • Werna, Edmundo (1995), The Management Of Urban Development, Or The Development Of Urban Development? Problems And Premises Of An Elusive Concept, Cities, 12(5), P. 353-359.
  • Wills, Ken G. (2001), Sustainability İn Urban Planning And Management: An Overview, In Willis, K. G. Et Al (Eds), Urban Planning And Management., Edward Elgar, Cheltenham.
  • Wong, Siu Wai, Bo Sin Tang And B. Van Horen (2006), Strategic Urban Management in China: A Case Study Of Guangzhou Development District, Habitat International, Vol:30, Issue:3 September, P. 645-667.
  • Yükselen, Cemal Ve Güler Emel G. (2009), Antakya Marka Kent, Görüş ve Öneriler, Detay Yayıncılık, http://mevzuat.basbakanlik.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=1.5.5302&MevzuatIl iski=0&sourceXmlSearch=, (Erişim Tarihi: 15.06.2011). 5393 Sayılı Belediye Kanunu, http://mevzuat.basbakanlik.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=1.5.5393&MevzuatIl iski=0&sourceXmlSearch=, (Erişim Tarihi: 15.03.2011). İdaresi Kanunu,
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halim Emre Zeren Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Zeren, H. E. (2011). Stratejik Kent Yönetimi ve Kent Markası Oluşturma Süreci. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(2), 175-200.
AMA Zeren HE. Stratejik Kent Yönetimi ve Kent Markası Oluşturma Süreci. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2011;1(2):175-200.
Chicago Zeren, Halim Emre. “Stratejik Kent Yönetimi Ve Kent Markası Oluşturma Süreci”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 1, sy. 2 (Aralık 2011): 175-200.
EndNote Zeren HE (01 Aralık 2011) Stratejik Kent Yönetimi ve Kent Markası Oluşturma Süreci. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 1 2 175–200.
IEEE H. E. Zeren, “Stratejik Kent Yönetimi ve Kent Markası Oluşturma Süreci”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 2, ss. 175–200, 2011.
ISNAD Zeren, Halim Emre. “Stratejik Kent Yönetimi Ve Kent Markası Oluşturma Süreci”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 1/2 (Aralık 2011), 175-200.
JAMA Zeren HE. Stratejik Kent Yönetimi ve Kent Markası Oluşturma Süreci. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2011;1:175–200.
MLA Zeren, Halim Emre. “Stratejik Kent Yönetimi Ve Kent Markası Oluşturma Süreci”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 2, 2011, ss. 175-00.
Vancouver Zeren HE. Stratejik Kent Yönetimi ve Kent Markası Oluşturma Süreci. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2011;1(2):175-200.