BibTex RIS Kaynak Göster

İmaj ve Önyargı Faktörünün Gazete Haberlerine Etkisi

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 2, 201 - 226, 01.12.2011

Öz

İnsanoğlu için enformasyon bombardımanı günümüz koşullarında artık kaçınılmaz hale gelmiştir. Bu çalışma farklı yayın politikası doğrultusunda okuyucuya sunulan gazetelerin haberlerini kaleme alırken var olan imajlarının ve ideolojik duruşlarının neden olduğu önyargıların yapılan haberlere yansımasını ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bunu yaparken gazetelerin birinci sayfalarının en önemli ve etkili haberleri okuyucuya sunmak için hazırlanmış olacağı düşüncesiyle hareket edilmiş ve araştırma, gazetenin vitrini olarak nitelendirilen birinci sayfa üzerinde, içerik analizi yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma bir ay süreyle Cumhuriyet, Hürriyet ve Zaman gazetelerinin kategorilere ayrılmış ve tablolaştırılmış haliyle haber sayıları ve türleri ile birinci sayfada yer alan görsel unsurların değerlendirilmesi sonucunda varılan genellemeleri kapsamaktadır

Kaynakça

  • Adanır, O.. (1991). Can Çekişenler ve Çırpınanlar ya da Batı ve Diğerleri, Enformasyon Devrimi Efsanesi (Derleyen: Yusuf Kaplan). İstanbul: Rey Yayınları.
  • Akçalı, S. İ.. (2003). Kamu Çıkarını Korumak İçin Araştırmacı Gazetecilik Bir Alternatif Olabilir mi? , Gazi Üniv. İletişim ve Kuram Dergisi. 18: 88–91.
  • Aslan, K.. (2002). Haberin Yol Haritası. İstanbul: Anahtar Kitaplar Yayınevi.
  • Aydede, C.. (2002). Halkla İlişkiler Kampanyaları. (2.Baskı). İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Akdoğan, Y.. (1995). Görsel İktidar. İstanbul: İnsan Yayınları.
  • Aydoğan, F.. (2004). Medya ve Popüler Kültür. İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Bennett, W. L.. (2000). Politik İllüzyon ve Medya. (Çeviren: Seyfi Say). İstanbul: Nehir Yayınları.
  • Bakan, Ö.. (2005). Kurumsal İmaj. Konya: Tablet Yayınları.
  • Batuş, G.. (Kasım 2008). Sözlü Kültürden Kitle Kültürüne Geçiş Sürecine Direnen Değerler. Tarihi:18.08.2011, 13: 15. Erişim
  • Bostancı, N.. (1998). Siyaset Medya ve Ötesi. Ankara: Vadi Yayınları.
  • Bülbül, A. R.. (2000). İletişim ve Etik. Konya: Damla Ofset.
  • Çebi, M. S.. (1997). Haber İçeriğinin Nesnelliği Efsanesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 1: 13–42.
  • Demirkent, N.. (1982). Sayfa Sayfa Gazetecilik. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Eaglaton, T.. (1996). İdeoloji. (Çeviren: Muttalip Özcan). (1.Baskı). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Er, T., (2003). Türkiye’ de Basın Yayın ve Tanıtma. Ankara: Ümit Yayıncılık.
  • Erdoğan, İ.. (1997). İletişim Egemenlik Mücadeleye Giriş. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • Erdoğan, İ. - Alemdar, K.. (2002). Öteki Kuram: Kitle İletişimine Yaklaşımların Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi. Ankara: Erk Yayınları.
  • Gezgin, S.. (2002). Medyada ve Eğitimde Birikimlerim. (1.Baskı ). İstanbul: İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları.
  • Girgin, A.. (2000). Basında Haber ve Habercilik Etik’ i. İstanbul: İnkılâp Yayınları.
  • Girgin, A.. (2003). Basında Haber ve Habercilik Etik’i. İstanbul: İnkılâp Yayınları.
  • Gökmen, M.. (2001). Önyargı. Bilim Teknik Dergisi. Promat Basım Yayın,(400), 98.
  • Gürses, İ.. (2005). Önyargının Nedenleri. Uludağ Ünik. İlahiyat Fak. Dergisi. 14(1): 143– 161.
  • Güz, N.. (2005). Haberde Yönlendirme ve Kamuoyu Araştırmaları. (1.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Güz, N.. (2006). Türk Basınında Gündem Oluşturma. Yeni Türkiye Medya Özel Sayısı, 2(12):982-997.
  • Harlak, H.. (1998). Önyargılar. Psikososyal Bir İnceleme. Ankara: Sistem Yayıncılık.
  • Işık, M.. (2002). Kitle İletişim Sistemleri. Konya: Eğitim Kitabevi.
  • İnceoğlu, M.. (1993). Tutum, Algı, İletişim. Ankara: Verso Yayıncılık.
  • Kalender, A.. (2000). Siyasal İletişim, Seçmenler ve İkna Stratejileri. Konya: Çizgi Kitapevi Yayınları.
  • Kaya, A.R.. (1985). Kitle İletişim Sistemleri. (1.Baskı). Ankara: Teori Yayınları.
  • Kellner, D.. (2006). Kültürel Araştırmalar, Çok Kültürlülük ve Medya Kültürü. (Çeviren: Eylem Çamuroğlu). http://www.istanbul.edu.tr/4.boyut/index.php?sayfa=oku&id=3, Erişim Tarihi:6.8.2011/16.30
  • Lindbom, T.. (1997). Başaklar ve Ayrık Otları Modernliğin Sahte Kutsalları. (Çeviren: Ömer Baldık). İstanbul: İnsan Yayınları.
  • Lull, J.. (2001). Medya, İletişim, Kültür. (Çeviren: Nazife Güngör). İstanbul: Vadi Yayınları.
  • Mardin, Ş.. (1997). İdeoloji. (4. Baskı). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Okay, A.. (2005). Kurum Kimliği. İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Oskay, Ü.. (1999). İletişimin ABC’ si. İstanbul: Der Yayınları.
  • Örücü, E.. (2003). Modern İşletmecilik. (3.Baskı). Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Özalkuş, A.. (1994). Kurum İmajının Oluşumunda PR’ ın Rolü. İstanbul: Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İ.Ü. SBE Tanıtım ve Halkla İlişkiler Bölümü, İstanbul.
  • Özüpek, N.. (2005). Kurum İmajı ve Sosyal Sorumluluk. Konya: Tablet Yayınları.
  • Postman, N.. (2006). Teknoloji Yeni Dünya Düzeni. (Çeviren: M. Emre Yılmaz). İstanbul: Paradigma Yayıncılık.
  • Rivers, W. L.. (1982). The Other Government: Power and The Washington Media. New York: Universe Boks.
  • Robins, K.. (1999). İmaj Görmenin Kültür Politikası. (Çeviren: Nurçay Türkoğlu). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Schlapp, H.. (2000). Gazeteciliğe Giriş. (Çeviren: Işık Aygün). Ankara: Konrad Adenauer Vakfı Yayınları.
  • Shoemaker, P. ve Reese, S. D.. (1997). İdeolojinin Medya İçeriği Üzerindeki Etkisi, Medya, Kültür ve Siyaset. (Derleyen: Süleyman İrvan). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Terkan, B.. (2005). Gündem Belirleme. Konya: Tablet Kitabevi.
  • Turan, İ.. (2005). Televizyonun Birey ve Toplum Üzerindeki Olumsuz Etkileri, Diyanet İlmi Dergi, 41(1): 119.
  • Tutar, H.. (1993). 21. Yüzyılda Türk Basını Tiraj, Promosyon ve Değişim Gerçeği. Ankara: Milliyet Ödüllü Türk Basını Üzerine İnceleme.
  • Uzoğlu, S.. (2001). Kurumsal Kimlik, Kurumsal Kültür ve Kurumsa İmaj. Kurgu Dergisi. (18): 337-353
Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 2, 201 - 226, 01.12.2011

Öz

Kaynakça

  • Adanır, O.. (1991). Can Çekişenler ve Çırpınanlar ya da Batı ve Diğerleri, Enformasyon Devrimi Efsanesi (Derleyen: Yusuf Kaplan). İstanbul: Rey Yayınları.
  • Akçalı, S. İ.. (2003). Kamu Çıkarını Korumak İçin Araştırmacı Gazetecilik Bir Alternatif Olabilir mi? , Gazi Üniv. İletişim ve Kuram Dergisi. 18: 88–91.
  • Aslan, K.. (2002). Haberin Yol Haritası. İstanbul: Anahtar Kitaplar Yayınevi.
  • Aydede, C.. (2002). Halkla İlişkiler Kampanyaları. (2.Baskı). İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Akdoğan, Y.. (1995). Görsel İktidar. İstanbul: İnsan Yayınları.
  • Aydoğan, F.. (2004). Medya ve Popüler Kültür. İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Bennett, W. L.. (2000). Politik İllüzyon ve Medya. (Çeviren: Seyfi Say). İstanbul: Nehir Yayınları.
  • Bakan, Ö.. (2005). Kurumsal İmaj. Konya: Tablet Yayınları.
  • Batuş, G.. (Kasım 2008). Sözlü Kültürden Kitle Kültürüne Geçiş Sürecine Direnen Değerler. Tarihi:18.08.2011, 13: 15. Erişim
  • Bostancı, N.. (1998). Siyaset Medya ve Ötesi. Ankara: Vadi Yayınları.
  • Bülbül, A. R.. (2000). İletişim ve Etik. Konya: Damla Ofset.
  • Çebi, M. S.. (1997). Haber İçeriğinin Nesnelliği Efsanesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 1: 13–42.
  • Demirkent, N.. (1982). Sayfa Sayfa Gazetecilik. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Eaglaton, T.. (1996). İdeoloji. (Çeviren: Muttalip Özcan). (1.Baskı). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Er, T., (2003). Türkiye’ de Basın Yayın ve Tanıtma. Ankara: Ümit Yayıncılık.
  • Erdoğan, İ.. (1997). İletişim Egemenlik Mücadeleye Giriş. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • Erdoğan, İ. - Alemdar, K.. (2002). Öteki Kuram: Kitle İletişimine Yaklaşımların Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi. Ankara: Erk Yayınları.
  • Gezgin, S.. (2002). Medyada ve Eğitimde Birikimlerim. (1.Baskı ). İstanbul: İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları.
  • Girgin, A.. (2000). Basında Haber ve Habercilik Etik’ i. İstanbul: İnkılâp Yayınları.
  • Girgin, A.. (2003). Basında Haber ve Habercilik Etik’i. İstanbul: İnkılâp Yayınları.
  • Gökmen, M.. (2001). Önyargı. Bilim Teknik Dergisi. Promat Basım Yayın,(400), 98.
  • Gürses, İ.. (2005). Önyargının Nedenleri. Uludağ Ünik. İlahiyat Fak. Dergisi. 14(1): 143– 161.
  • Güz, N.. (2005). Haberde Yönlendirme ve Kamuoyu Araştırmaları. (1.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Güz, N.. (2006). Türk Basınında Gündem Oluşturma. Yeni Türkiye Medya Özel Sayısı, 2(12):982-997.
  • Harlak, H.. (1998). Önyargılar. Psikososyal Bir İnceleme. Ankara: Sistem Yayıncılık.
  • Işık, M.. (2002). Kitle İletişim Sistemleri. Konya: Eğitim Kitabevi.
  • İnceoğlu, M.. (1993). Tutum, Algı, İletişim. Ankara: Verso Yayıncılık.
  • Kalender, A.. (2000). Siyasal İletişim, Seçmenler ve İkna Stratejileri. Konya: Çizgi Kitapevi Yayınları.
  • Kaya, A.R.. (1985). Kitle İletişim Sistemleri. (1.Baskı). Ankara: Teori Yayınları.
  • Kellner, D.. (2006). Kültürel Araştırmalar, Çok Kültürlülük ve Medya Kültürü. (Çeviren: Eylem Çamuroğlu). http://www.istanbul.edu.tr/4.boyut/index.php?sayfa=oku&id=3, Erişim Tarihi:6.8.2011/16.30
  • Lindbom, T.. (1997). Başaklar ve Ayrık Otları Modernliğin Sahte Kutsalları. (Çeviren: Ömer Baldık). İstanbul: İnsan Yayınları.
  • Lull, J.. (2001). Medya, İletişim, Kültür. (Çeviren: Nazife Güngör). İstanbul: Vadi Yayınları.
  • Mardin, Ş.. (1997). İdeoloji. (4. Baskı). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Okay, A.. (2005). Kurum Kimliği. İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Oskay, Ü.. (1999). İletişimin ABC’ si. İstanbul: Der Yayınları.
  • Örücü, E.. (2003). Modern İşletmecilik. (3.Baskı). Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Özalkuş, A.. (1994). Kurum İmajının Oluşumunda PR’ ın Rolü. İstanbul: Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İ.Ü. SBE Tanıtım ve Halkla İlişkiler Bölümü, İstanbul.
  • Özüpek, N.. (2005). Kurum İmajı ve Sosyal Sorumluluk. Konya: Tablet Yayınları.
  • Postman, N.. (2006). Teknoloji Yeni Dünya Düzeni. (Çeviren: M. Emre Yılmaz). İstanbul: Paradigma Yayıncılık.
  • Rivers, W. L.. (1982). The Other Government: Power and The Washington Media. New York: Universe Boks.
  • Robins, K.. (1999). İmaj Görmenin Kültür Politikası. (Çeviren: Nurçay Türkoğlu). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Schlapp, H.. (2000). Gazeteciliğe Giriş. (Çeviren: Işık Aygün). Ankara: Konrad Adenauer Vakfı Yayınları.
  • Shoemaker, P. ve Reese, S. D.. (1997). İdeolojinin Medya İçeriği Üzerindeki Etkisi, Medya, Kültür ve Siyaset. (Derleyen: Süleyman İrvan). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Terkan, B.. (2005). Gündem Belirleme. Konya: Tablet Kitabevi.
  • Turan, İ.. (2005). Televizyonun Birey ve Toplum Üzerindeki Olumsuz Etkileri, Diyanet İlmi Dergi, 41(1): 119.
  • Tutar, H.. (1993). 21. Yüzyılda Türk Basını Tiraj, Promosyon ve Değişim Gerçeği. Ankara: Milliyet Ödüllü Türk Basını Üzerine İnceleme.
  • Uzoğlu, S.. (2001). Kurumsal Kimlik, Kurumsal Kültür ve Kurumsa İmaj. Kurgu Dergisi. (18): 337-353
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Müjgan Bal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bal, M. (2011). İmaj ve Önyargı Faktörünün Gazete Haberlerine Etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(2), 201-226.
AMA Bal M. İmaj ve Önyargı Faktörünün Gazete Haberlerine Etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2011;1(2):201-226.
Chicago Bal, Müjgan. “İmaj Ve Önyargı Faktörünün Gazete Haberlerine Etkisi”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 1, sy. 2 (Aralık 2011): 201-26.
EndNote Bal M (01 Aralık 2011) İmaj ve Önyargı Faktörünün Gazete Haberlerine Etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 1 2 201–226.
IEEE M. Bal, “İmaj ve Önyargı Faktörünün Gazete Haberlerine Etkisi”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 2, ss. 201–226, 2011.
ISNAD Bal, Müjgan. “İmaj Ve Önyargı Faktörünün Gazete Haberlerine Etkisi”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 1/2 (Aralık 2011), 201-226.
JAMA Bal M. İmaj ve Önyargı Faktörünün Gazete Haberlerine Etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2011;1:201–226.
MLA Bal, Müjgan. “İmaj Ve Önyargı Faktörünün Gazete Haberlerine Etkisi”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 2, 2011, ss. 201-26.
Vancouver Bal M. İmaj ve Önyargı Faktörünün Gazete Haberlerine Etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2011;1(2):201-26.