Electronic commerce is important to businesses and consumers is easy. But in terms of taxes and Customs Enforcement has given rise to the challenges of a team. In the beginning, proceeds from the taxation of commercial transactions for the provisions of goods and services in markets faced only physical real, between buyers and sellers, and the buying and selling system that is organized according to these provisions, the goods or services which are the subject of electronic commerce international electronic commerce, especially where it is consumed or when it comes to the use of goods or services where this is, electronic commerce, enterprises, establishments, in which country or countries, as in explaining many topics, sometimes it is noted that it is insufficient. The world's giant companies (Google, Facebook, Twitter, such as issues in the review made in the application of accounting and tax to our country, in terms of accounting and taxation of electronic commerce, the history and the difficult process of a grounded assessment team have been addressed. In this study, electronic commerce: definition, types, and historical development, to the extent that is necessary are explained and the concepts in this topic, will be evaluated in terms of legal regulations on direct taxation.
Elektronik ticaret işletmelere ve tüketicilere önemli kolaylar sağlamasına rağmen vergi ve gümrük uygulamaları bakımından bir takım güç-lüklerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. En başta ticari işlemlerden elde edilen gelirlerin vergilendirilmesine yönelik hükümlerin, sadece fiziki mal ve hizmetlerin, gerçek piyasalarda karşı karşıya gelen alıcı ve satıcıların arasında alım-satıma konu olduğu bir sisteme göre düzenlemiş olması ve bu hükümlerin, elektronik ticarete konu olan malların veya hizmetlerin nerede tüketildiği veya özellikle uluslar arası elektronik ticaret söz konusu olduğunda bu mal veya hizmetlerden nerede yararlanıldığı, elektronik ticaret yapan işletmelerin işyerlerinin hangi ülke veya ülkelerde olduğu gibi birçok konunun açıklanmasında bazen yetersiz kaldığı görülmektedir. Dünyanın dev işletmeleri (Google, Facebook, Twitter gibi) ülkemiz uygulamasında yapılan muhasebe ve vergisel incelemelerde, elektronik ticaretin muhasebesi ve vergilendirilmesi açısından zor süreçlerden geçmişler ve bir takım cezalı tarhiyatlara muhatap olmuşlardır. Bu çalışmada, elektronik ticaretin tanımı, türleri ve tarihsel gelişimi, gerekli olduğu ölçüde açıklanarak bu konu ve kavramlar doğrudan vergilendirmeye yönelik yasal düzenlemeler açısından değerlendirilecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 2 |