In this study, the attitudes of 9th grade students‟ towards alienation and violence are aimed to investigate according to some variables. The sample of the study is consisted of 300 students who were studying in the city centre of Osmaniye in 2010-2011 Academic year. “Personal Information Form”, along with “Student Alienation Scale” and “Adolescents Attitudes Toward Violence Scale” were used as data collection tools in this scanning model research. According to findings based on the data which were analysed by statistical methods, 9th Grade students' attitudes towards violence and levels at alienation pre-school time and primary school type (public school, private school) has not got significant difference according to the variables. In addition, Anatolian high schools‟ and the general high schools‟ 9th grade students‟ attitudes towards violence were determined higher than Science High School 9th grade students‟.
Bu araştırmada lise 9. Sınıf öğrencilerinin yabancılaşma ve şiddete yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini 2010–2011 öğretim yılında Osmaniye il merkezinde öğrenim görmekte olan 300 öğrenci oluşturmaktadır. Tarama modelindeki araştırmada veri toplama aracı olarak, „Kişisel Bilgi Formu‟ ile birlikte, „Öğrenci Yabancılaşma Ölçeği‟ ve „Ergenlerin Şiddete Yönelik Tutumları Ölçeği‟ kullanılmıştır. İstatistikî yöntemlerle analiz edilen verilerden elde edilen bulgulara göre, lise 9. Sınıf öğrencilerinin yabancılaşma düzeyleri ve şiddete yönelik tutumlarının okul öncesi öğrenim görme ve mezun olunan ilköğretim okulu türü (özel okul-devlet okulu) değişkenlerine göre anlamlı bir farklılaşma olmadığı görülmüştür. Ayrıca Anadolu Lisesi ve genel lise 9. sınıf öğrencilerinin şiddete yönelik tutumlarının fen lisesi 9. sınıf öğrencilerine göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 11 Sayı: 1 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.