BibTex RIS Kaynak Göster

Reading Habits of Teachers

Yıl 2013, Cilt: 10 Sayı: 1, 87 - 103, 01.03.2013

Öz

Multigrade class elementary school managers who work at elementary school as both a teacher and a manager. The aim of this study is to investigate helping of education supervisor field of administration of school to multigrade class elementary school managers. For this reason descriptive research was designed with 21 person who work in Bingöl. Datas were collected with interview technique and with a form which has 8 open-ended questions. Descriptive analysis was used in analysis process. At the end of the study multigrade class elementary school managers have some problem that are here: multigrade class elementary school managers has communication problem with education supervision, geopraphical condition interrupt the helping of supervisors, quality of supervisors and competences of supervisors influence the helping, to be hard pecking order relation.

Kaynakça

  • Aksoy, N. (2009), Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim Öğretim: Genç ve Deneyimsiz Öğretmenlerin Görüşlerine Dayalı Bir Araştırma, Eğitim Bilim Toplum Dergisi, Ankara.
  • Akdoğan, M. (2007), Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında Görev Yapan Müdür Yetkili Öğretmenlerin Yönetim Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlar, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Arslantaş, H. İ. (2007), İlköğretim Müfettişlerinin Mesleki Yardım ve Rehberlik Rollerinin Öğretmen Algılarına Göre Değerlendirilmesi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Aydın, M. (1986), Çağdaş Eğitim Denetimi, Ankara: M Yayıncılık
  • Balcı, B. (2007), İlköğretim Müfettişleri ve İlköğretim Okulu Müdürlerinin; İlköğretim Müfettişlerinin Rehberlik Rollerini Gerçekleştirme Düzeylerine İlişkin Algıları, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Başar, H.(1988), Öğretmenlerin Değerlendirilmesi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Bursalıoğlu, Z. (2011), Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış (16. basım), Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Doğru, Ç. T. (2005), Okul-Öğretmen-Aile İşbirliğinin Sınıf Yönetimine Katkısı, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Erdem, A. R. (2004), Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Fidan, N. ve Baykul, Y. (1993), Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, Öğretmen Rehberi, Milli Eğitim Bakanlığı ve Unicef Türkiye Temsilciliği, Ankara. Gülder, Ş. (2007), Köy İlköğretim Okullarında Yönetim ve Sorunları, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Işık, K. (2010), İlköğretim Müfettişlerinin Öğretmenlerin Mesleki Gelişimine Katkısı, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karasar, N. Ve Platteau, C. (1998), Birleştirilmiş sınıf uygulamaları, Eğitimde Yansımalar: IV Cumhuriyetin 75. Yılında ilköğretim 1. Ulusal Sempozyumu. 27–28 Kasım 1998. Öğretmen Hüseyin Hüsnü Tek ışık Eğitim ve Araştırma Geliştirme Merkezi Yayınları:1Cumhuriyetin 75. Yılında ilköğretim 1. Ulusal Sempozyumu, 1998.
  • Korkmaz, M.(2005), İlköğretim Müfettişlerinin Rehberlik Görevlerini Gerçekleştirme Düzeyleri, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Ankara.
  • Köksal, K. (2005), Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Köklü, M. (2000), Birleştirilmiş Sınıfların Yönetimi ve Öğretim, İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Little, A. W. (2004), Learning and Teaching in Multigrade Settings Paper prepared for the UNESCO, EFA Monitoring Report.
  • MEB. (2012), Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim 2011-2012, Ankara:Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Memişoğlu, S. P. ( 2002), Eğitimde Etkili Denetim, Çağdaş Eğitim Dergisi, Ankara: Milli Eğitim Bakamlığı Yayınları

Öğretmenlerin Okuma Alışkanlıkları

Yıl 2013, Cilt: 10 Sayı: 1, 87 - 103, 01.03.2013

Öz

Müdür yetkili öğretmenler, birleştirilmiş sınıfları olan okullarda görev yapan hem okul idareciliği hem de öğretmenlik görevini yerine getiren öğretmenlerdir. Bu çalışma, birleştirilmiş sınıflı ilkokullarda görev yapan müdür yetkili öğretmenlerin okul yönetimi alanında, il eğitim denetmenlerinden ne tür yardımlar aldıklarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaçla Bingöl ilinde görevli yirmi bir müdür yetkili öğretmen ile betimsel bir çalışma yapılmıştır. Veriler açık uçlu sekiz sorudan oluşan form ile görüşme yoluyla toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Çalışma sonunda birleştirilmiş sınıflı ilkokullarda görev yapan müdür yetkili öğretmenlerin, denetmenlerin rehberlik faaliyetleri sırasında iletişimden kaynaklı problemler yaşadıkları, coğrafi koşulların yardım faaliyetlerini sekteye uğrattığı, denetmen niteliklerinin ve denetmen yeterliliklerinin rehberlik faaliyetlerini etkilediği, katı bir alt üst ilişkisinin rehberlik faaliyetlerini olumsuz yönde etkilediği gibi veriler araştırma sonucunda ortaya konulmuştur.

Kaynakça

  • Aksoy, N. (2009), Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim Öğretim: Genç ve Deneyimsiz Öğretmenlerin Görüşlerine Dayalı Bir Araştırma, Eğitim Bilim Toplum Dergisi, Ankara.
  • Akdoğan, M. (2007), Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında Görev Yapan Müdür Yetkili Öğretmenlerin Yönetim Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlar, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Arslantaş, H. İ. (2007), İlköğretim Müfettişlerinin Mesleki Yardım ve Rehberlik Rollerinin Öğretmen Algılarına Göre Değerlendirilmesi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Aydın, M. (1986), Çağdaş Eğitim Denetimi, Ankara: M Yayıncılık
  • Balcı, B. (2007), İlköğretim Müfettişleri ve İlköğretim Okulu Müdürlerinin; İlköğretim Müfettişlerinin Rehberlik Rollerini Gerçekleştirme Düzeylerine İlişkin Algıları, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Başar, H.(1988), Öğretmenlerin Değerlendirilmesi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Bursalıoğlu, Z. (2011), Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış (16. basım), Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Doğru, Ç. T. (2005), Okul-Öğretmen-Aile İşbirliğinin Sınıf Yönetimine Katkısı, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Erdem, A. R. (2004), Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Fidan, N. ve Baykul, Y. (1993), Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, Öğretmen Rehberi, Milli Eğitim Bakanlığı ve Unicef Türkiye Temsilciliği, Ankara. Gülder, Ş. (2007), Köy İlköğretim Okullarında Yönetim ve Sorunları, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Işık, K. (2010), İlköğretim Müfettişlerinin Öğretmenlerin Mesleki Gelişimine Katkısı, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karasar, N. Ve Platteau, C. (1998), Birleştirilmiş sınıf uygulamaları, Eğitimde Yansımalar: IV Cumhuriyetin 75. Yılında ilköğretim 1. Ulusal Sempozyumu. 27–28 Kasım 1998. Öğretmen Hüseyin Hüsnü Tek ışık Eğitim ve Araştırma Geliştirme Merkezi Yayınları:1Cumhuriyetin 75. Yılında ilköğretim 1. Ulusal Sempozyumu, 1998.
  • Korkmaz, M.(2005), İlköğretim Müfettişlerinin Rehberlik Görevlerini Gerçekleştirme Düzeyleri, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Ankara.
  • Köksal, K. (2005), Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Köklü, M. (2000), Birleştirilmiş Sınıfların Yönetimi ve Öğretim, İstanbul: Beta Yayınevi.
  • Little, A. W. (2004), Learning and Teaching in Multigrade Settings Paper prepared for the UNESCO, EFA Monitoring Report.
  • MEB. (2012), Milli Eğitim İstatistikleri, Örgün Eğitim 2011-2012, Ankara:Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Memişoğlu, S. P. ( 2002), Eğitimde Etkili Denetim, Çağdaş Eğitim Dergisi, Ankara: Milli Eğitim Bakamlığı Yayınları
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Necdet Konan Bu kişi benim

Vuslat Oğuz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Konan, N., & Oğuz, V. (2013). Öğretmenlerin Okuma Alışkanlıkları. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 87-103.

KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.