BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 11 Sayı: 2, 205 - 224, 03.04.2015

Öz

In this research, researcher developed some proposolsabout practice of mobile education that appealed at 8 schools with view ofparents in term of education of 2013-2014 in Malatya which primary andsecondary school are in some building.As data collection device, semi- structured data collection deviceis used in this research. Data were collected through interview methodfrom qualitative research methods and evaluated according to descriptiveanalysis metod. In conclusion, it has been shown the opinions of parentson mobile education is generally positive. Parents deems adequatetransportation-centred schools but guide to help staff working in transportis insufficient.It has been suggest that parents expectations should be consideredto be at the desired in level of transportation center school andapplications should be developed in this direction

Kaynakça

  • - - , Kafkas -296 http://iogm.meb.gov.tr Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (27), 178-179
  • Lisans Tezi, Erzurum, 2001. 19 http://mevzuat.meb.gov.tr/html/107.html 23.12.2014 -Veli- Ar
  • Dergisiwww.e-sosder.com, 6 (19), 197-213 s. - lendirilmesi (Sincan

İLKOKUL VE ORTAOKULLARDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN VELİLERİNİN TAŞIMALI EĞİTİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2014, Cilt: 11 Sayı: 2, 205 - 224, 03.04.2015

Öz

Bu araştırma ile 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında Malatya ilinde taşımalı eğitim uygulaması yapılan, 8 (sekiz) devlet okulunda çocukları taşımalı eğitimle öğrenim gören öğrenci velilerinin görüşlerine başvurulmuş ve araştırma sonunda taşımalı eğitim uygulamasına yönelik olarak öneriler geliştirilmiştir.Veri toplama aracı olarak, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemiyle toplanmış ve betimsel analiz yöntemine göre değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda velilerin taşımalı eğitime yönelik görüşlerinin genelde olumlu olduğu görülmüştür. Velilerin taşıma merkezi okullarını eğitim yönünden yeterli bulurken, taşıma araçlarında yardımcı rehber personeli yetersiz buldukları sonucuna varılmıştır. Taşıma merkezi okullarının arzu edilen düzeyde olması için veli beklentilerinin dikkate alınması ve uygulamaların bu öneriler doğrultusunda geliştirilmesi önerilmektedir.

Anahtar Kelimeler: Veli görüşü, Taşımalı eğitim, Taşıma merkezi okul, Taşımalı eğitim sorunları.

Kaynakça

  • - - , Kafkas -296 http://iogm.meb.gov.tr Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (27), 178-179
  • Lisans Tezi, Erzurum, 2001. 19 http://mevzuat.meb.gov.tr/html/107.html 23.12.2014 -Veli- Ar
  • Dergisiwww.e-sosder.com, 6 (19), 197-213 s. - lendirilmesi (Sincan
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öztürk, H. (2015). İLKOKUL VE ORTAOKULLARDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN VELİLERİNİN TAŞIMALI EĞİTİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 205-224.

.