Bu araştırmanın amacı, ortaokul ve fen ve teknoloji öğretiminde
kullanılan “öğrenci çalışma kitaplarının” kullanımında karşılaşılan güçlükleri
ortaya koyarak, bu kitapların daha etkin, işlevsel ve verimli olarak kullanılması
için öneriler geliştirmektir. Araştırma, 2013–2014 eğitim öğretim yılında
Kahramanmaraş ilinde görev yapan 95 Fen ve Teknoloji öğretmeni ile 34 farklı
ortaokulda yürütülmüştür. Karma yöntemin esas alındığı çalışmada veri toplama
aracı olarak “öğretmen görüş anketi ve mülakat formu” kullanılmıştır. Nicel
verilerin analizinde betimsel istatistikler (f, %), nitel verilerin analizinde ise
içerik analizi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda öğrenci çalışma kitaplarının
amacının öğretmenlerce yeterince özümsenmediği, öğrenci hazır bulunuşluk
düzeyinin ve ders süresinin yetersizliği, deneylerde kullanılan malzeme
eksikliği gibi sorunlar nedeniyle Fen ve Teknoloji öğrenci çalışma kitaplarının
kullanımıyla ilgili çeşitli problemler olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca yapılan
araştırmada çalışma kitaplarının Milli Eğitim Bakanlığı’nın hazırlamış olduğu
öğretmen kılavuz kitabındaki yönlendirmeler dâhilinde uygulanmadığı
sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın sonucunda, Fen ve Teknoloji ders süresinin
artırılması, dersin kazanımları ile ilgili etkinliklere yeterince yer verilmesi,
etkinliklerin sınıf ve öğrenci seviyeleri dikkate alınarak tekrar gözden
geçirilmesi önerilerinde bulunulmuştur.
In this study, the use of workbooks used in Secondary Science and Technology course is evaluated in light of teachers.Aim of this study is to contribute in making workbooks more effective, functional and efficient by introducing difficulties encountered in the implementation of workbooks This study was carried out in in different 34 secondary schools by 95 Science and Technology teachers who served in Kahramanmaraş in the 2013-2014 academic year. In this study descriptive screening method was used as the method, and “survey of teacher’s opinions” was used as the tool of collecting data. Descriptive statistics (f, %) were used for the analysis of quantitative data (f,%) and content analysis was used for the analysis of qualitative data. In this study it was determined that there are various problems associated with use of Science and Technology workbooks such as the purpose of the student workbook is not sufficiently absorbed by teachers, lack of readiness of students and course duration, lack of material used in the experiments. In this study it was also concluded that workbooks aren’t implemented in the guidance of the teacher's book prepared by the Ministry of National Education. It is poroposed that duration of Science and Technology course should be revised, there should be enough activities related to course outcomes and activities should be revised by considering class and student levels
Student workbook Science education Active learning Constructivist education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 12 Sayı: 2 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.