BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlerin İş Tatmin Düzeylerinin Bulanık Analitik Hiyerarşi Proses Yöntemiyle Değerlendirilmesi: Erzincan’da Milli Eğitim Bakanlığı’na Bağlı Okullarda Bir Uygulama

Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 2, 0 - 0, 11.10.2016

Öz

 

Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin iş tatmin düzeylerini bulanık evrenini, Erzincan ilinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı 105 okul ve 1230 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise, bu okullar arasından tesadüfi olarak seçilen 31 okul ve bu okullardaki 330 öğretmenden oluşmaktadır. Örneklem tespiti yapılırken, okul türüne (ilkokul, ortaokul, lise) ilişkin tabakalama yapılmıştır. Veri setini oluşturmak amacıyla öğretmenlere Spector (1985)’un iş tatmin anketi uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 21.0 programında analiz edilmiş ve okul türüne göre öğretmenlerin iş tatmin düzeyleri incelenmiştir. İş tatminini etkileyen örgütsel faktörlerin tatmini etkileme bakımından farklı ağırlıklara sahip olacağı varsayımıyla bu faktörlere çok kriterli karar verme yöntemlerinden BAHP uygulanmıştır. BAHP entegrasyonu yapılırken Chang’in (1996) önerdiği BAHP yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda BAHP entegrasyonundanönce elde edilen tatmin düzeylerinin ve faktör sıralamalarının farklılaştığı görülmüştür

 

Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 2, 0 - 0, 11.10.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Turgut Karabulut

Ali Erbaşı

Yayımlanma Tarihi 11 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karabulut, T., & Erbaşı, A. (2016). Öğretmenlerin İş Tatmin Düzeylerinin Bulanık Analitik Hiyerarşi Proses Yöntemiyle Değerlendirilmesi: Erzincan’da Milli Eğitim Bakanlığı’na Bağlı Okullarda Bir Uygulama. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2).

.