BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutum ve Kaygılarına İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 2, 0 - 0, 11.10.2016

Öz

Buaraştırmanın genel amacı ortaokul öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutum ve kaygılarının değerlendirilmesidir. Bu genel amaç doğrultusunda örneklemi oluşturan öğrencilerin matematik dersine yönelik kaygı ve tutumlarının cinsiyet, sınıf, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, en çok sevilen ders ve matematik notuna göre farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır. Araştırma Elazığ il merkezinde öğrenim gören 225 ortaokulöğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Tarama modeline göre yürütülen araştırma sonucunda matematik dersine ait tutum ve kaygıya yönelik tutum ve kaygıları arasında cinsiyet değişkenine göre anlamlı düzeyde bir fark bulunamamıştır. Araştırmada sınıf değişkeni açısından hem tutum hem de kaygı puanları arasında 6 ile 7, 7 ile 8 ve 6 ile 8. sınıf öğrencileri arasında anlamlı fark belirlenmiştir. Ayrıca anne eğitim düzeyinin matematik dersine yönelik tutum ve kaygıyı anlamlı bir biçimde farklılaştırmadığı sonucuna ulaşılmıştır.  Ortaokul öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutum ve kaygıları arasında negatif yönde  .739 düzeyinde güçlü bir ilişki olduğu belirlenmiştir.

Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 2, 0 - 0, 11.10.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Tuncer

Ömer Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tuncer, M., & Yılmaz, Ö. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutum ve Kaygılarına İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2).

.