Bu çalışma ile kalite kavramının havacılık sektöründe nasıl
uygulandığı, sektördeki yazılı kurallarla nasıl standartlaştırıldığı ortaya
konulmuştur. Sektörde yürürlükte olan kurallar incelenmiştir. Çalışmada kalite
yönetimi, kalite el kitabı, kalite denetimi, AS9100 kalite standardı gibi
konulara açıklık getirilerek kavramsal bir çalışma yapılmıştır. Kalite konusunun
sektördeki ISO, ICAO, EASA gibi uluslararası yetkili kuruluşlarca ve SHGM gibi
ulusal yetkili kuruluş tarafından nasıl standardize edildiği açıklanmıştır. Bu
açıklamalar ışığında hava aracı parçalarının standartlara uygun olması yanında,
bakım onarım kalitesi ve havacılık işletmelerinin yönetim sürecinde bir kalite
yönetim sistemi oluşturması gerektiği ortaya çıkmıştır. Ayrıca bu çalışma
sonucunda, kuralları kanla yazılan havacılık sektöründe “kalite” kavramının “emniyet”
kavramı ve “uçuşa elverişlilik” kavramlarıyla özdeşleştiği tespit edilmiştir. Havacılıkta
kalite yönetimi konusunda literatürde yapılmış çalışma yok denecek kadar azdır.
Bu nedenle özgün olan çalışma gelecekte yapılacak araştırmalara yol gösterici
olabilir. Çalışmanın havacılık yönetimi alanında kalite konusunda literatüre
katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 2 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.