Zamanla
gelişen ve kültürden kültüre farklılıklar gösterebilen etik ve ahlaki değerler,
bireysel ve toplumsal ilişkilerde herkes tarafından benimsenen kurallar ve bu kurallara
uymak suretiyle gerçekleşen davranışları içerir. Bu çalışma, üniversitede
öğrenim gören gençlerin etik değerlere yatkınlık durumlarını belirlemek
amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma Lisans eğitimi alan 655 öğrenci üzerinde
yapılmıştır. Veriler Sosyo-demografik
özelliklerle ilgili tanıtım bilgisi formu ile Kaya (2015), tarafından geçerlik
ve güvenirliliği yapılan “Etik Değerlere Yatkınlık Ölçeği”, kullanılarak
toplanmıştır.
Verilerin değerlendirilmesinde SPSS
22.0 (Stastical Package for Social
Science) paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre
üniversite öğrencilerinin etik değerlere yatkınlık düzeylerinin yüksek olduğu
belirlenmiştir. Araştırmada
kullanılan ölçek maddeleri ile ilgili elde edilen bulgulara göre; Öğrencilerin, sevgi, saygı, sorumluluk,
şeffaflık, güven, adalet, eşitlik işbirliği gibi etik değerleri benimsedikleri
ve yüksek puan aldıkları, ancak
öğrencilerin kendilerini, sabırlı olma, rol modeli olma ve girişimcilik konusunda
yetersiz olarak gördükleri ve düşük puanlar aldıkları sonucuna
varılmıştır.
The
ethical and moral values developing by the time and differing from culture to
culture includes the rules adopted by everyone in individual and social
relations and the behaviors that occur by following these rules. This
study aimes to determine the susceptibility of ethnic values of young people
who are studying at university. Research is carried out on 655 students who
took undergraduate education. The data are collected by using the form of
publicity information about socio-demographic characteristics and the "Ethical Values Confidence
Scale" used by Kaya (2015). SPSS 22.0 (Static
Package for Social Science) package program is used in the evaluation of the
data. According
to the findings of the research, it was determined that university students had
higher levels of susceptibility to ethical values. According to the findings of
the scale items used in the research, the students have achieved ethical values
such as love, respect, responsibility, transparency, trust, justice and equality
cooperation, and scored high points but come to the point that students see
themselves as insufficient for patience, role model and entrepreneurship and
they get low scores.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 2 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.