Bu çalışma, meslek yüksekokullarında muhasebe ve vergi bölümünde eğitim alan öğrencilerin öğrenme yaklaşımları ile akademik güdülenmeleri arasındaki ilişkiyi tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Anket yöntemiyle elde edilen veriler SPSS for Windows 25 programı yardımıyla analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, öğrenme yaklaşımları ve alt boyut olan derin öğrenme yaklaşımı ile akademik güdülenme arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. Ancak, diğer alt boyut olan yüzeysel öğrenme yaklaşımı ile akademik güdülenme arasında herhangi bir ilişkinin olmadığı görülmüştür.
Muhasebe Eğitimi Öğrenme Yaklaşımları Derin Öğrenme Yüzeysel Öğrenme Akademik Güdülenme
This study was carried out to determine the relationship between the learning approaches and academic motivation of the students studying in the accounting and tax departments of vocational schools. The data obtained by the survey method were analyzed with the help of Spss for Windows 25 program. As a result of the analysis, it has been determined that there is a statistically significant and positive relationship between learning approaches and its sub-dimension, deep learning approach, and academic motivation. However, it was observed that there was no relationship between the other sub-dimension, the surface learning approach, and academic motivation.
Accounting Education Learning Approaches Deep Learning Surface Learning Academic Motivation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: "21. Uluslararası İşletmecilik Kongresi" Özel Sayısı |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.