Küresel sorunları algılayan bu sorunlara çözüm getirebilen ve küresel sorunlarla baş edebilecek bireylerin yetişmesi için eğitim sistemlerinde değişikliğe gidilmiştir. Eğitim sistemi içerisinde bireylere kazandırılmaya çalışılan konuların öğretiminde kavramlar büyük önem taşımaktadır. Kavramların doğru anlaşılması konuların doğru öğrenilmesi ve anlaşılmasını sağlamaktadır. Bu nedenle kavramsal düzeydeki konuların anlaşılması için alternatif ölçme araçları geliştirilmiştir. Kavramsal düzeyde bireylerin bilişsel yapılarını ve kavram yanılgılarını ortaya çıkarmak için geliştirilen alternatif ölçme araçlarından biri de kelime ilişkilendirme testidir. Bu araştırmada sosyal bilgiler dersi kapsamında olan küresel sorunlara ilişkin konuların kelime ilişkilendirme testi ile sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bilişsel yapıları ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma, betimsel tarama modelinin uygulandığı bir araştırmadır. 2020-2021 eğitim öğretim döneminde Elazığ Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi sosyal bilgiler öğretmen adaylarına kelime ilişkilendirme testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adayları ilişkilendirme yaptıkları kelimeler çoğunlukla buzullar, Covid-19, atık, deprem, kuraklık, susuzluk, savaş, korku, ekonomi ve ırkçılık kelimeleri olmuştur. Araştırmada sosyal bilgiler öğretmen adaylarının genel olarak küresel sorunlara ilişkin bilişsel yapıya sahip oldukları saptanmıştır.
Kelime İlişkilendirme Testi Küresel Sorunlar Sosyal Bilgiler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 3 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.