Teknoloji, işletmelerin iş yapma biçimlerini kökten değiştirerek yeni fırsatlar yaratır ve rekabet avantajı sağlar. Yapay zeka, büyük veri, blockchain ve IoT gibi teknolojiler, işletmelerin operasyonel verimliliklerini artırır, müşteri deneyimlerini iyileştirir ve yenilikçi stratejiler geliştirmelerine olanak tanır. Yapay zeka, en basit şekilde belirli görevleri yerine getirmek için insan zekasını taklit eden ve topladıkları bilgileri yineleyerek kendilerini geliştirebilen sistemler olarak tanımlanır. Yapay zekayı günümüz teknoloji sistemlerinden ayıran en önemli özellik insan zekasını taklit edebilmesidir (“Yapay Zeka: İnsan Zekasını Taklit Eden Teknoloji”, 2024). Yapay zekâ (YZ) teknolojisi farklı iş alanlarında trend oluşturmakta ve pazarlama alanında da kullanılır hale gelmektedir. Özellikle kavram geliştirme, pazarlama uygulamalarında içerik oluşturma, potansiyel müşteri kazanma, müşterileştirme maliyetlerini düşürme, müşteri tecrübelerini yönetme gibi pek çok alanda devrim yaratmaktadır. Marka inşa etme, pozitif düşünceler oluşturarak, markaya ilişkin pozitif tutum geliştirme ve tüketicilerle etkileşimi şekillendiren tutarlı bir marka imajını oluşturma amacını taşır. Günümüzde marka yönetimin en önemli fonksiyonu, markanın bütüncül ve tutarlı bir biçimde yapılandırılması ve uzun süreli pazar performansının artırılması konusunda stratejik bir planlama geliştirmek ve uygulamaktır (Can, 2007: 226). YZ, markaların tüketici beklentilerini anlamalarına, kişiselleştirilmiş deneyimler sunmalarına ve pazarlama stratejilerini optimize etmelerine olanak tanımaktadır. YZ, işletmelere marka inşası konusunda şu alanlarda destek olabilmektedir: Yapay zeka ile tüketici içgörülerinin elde edilmesi, kişiselleştirilmiş pazarlama ve iletişim, marka kimliğinin oluşturulması ve geliştirilmesi, müşteri hizmetleri ve etkileşim, pazar araştırması ve trend analizi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 24 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 14 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 21 Sayı: 2 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.