The importance of computational thinking in the 21st century has been widely acknowledged, with its incorporation into school curricula around the world. However, there is no consensus on the content of computational thinking, which has led to a growing interest in the field. This has necessitated the need for review studies that are expected to provide a clear explanation of the literature and trends in the field. In this context, this study aimed to examine the studies on computational thinking in mathematics education in two dimensions. First, bibliometric analysis was used to provide a general framework of the field. To this end, the Web of Science database was searched, and 194 publications were included in the analysis. The 10 most cited articles were then selected from these publications and content analyzed in terms of their methodological approaches, aims, and results. Through these analyses, research trends were identified. The results of the bibliometric analysis revealed the most frequently used keywords, the most productive countries, the most influential authors, and articles. The results of the content analysis indicate that the most cited articles address the integration of computational thinking into mathematics education in theoretical and applied contexts. It is anticipated that the findings will inform future studies.
Computational thinking Mathematics education Bibliometric analysis.
Bilgi işlem düşünme, 21. yüzyılın gerekli bir becerisi olarak kabul edilmiş ve içeriği konusunda fikir birliği olmamasına rağmen, dünya genelinde okul müfredatlarına dahil edilmektedir. Bu artan ilgi, literatürü ve alandaki trendleri açık bir şekilde açıklaması beklenen derleme çalışmalarına olan ihtiyacı doğurmuştur. Bu bağlamda bu çalışma, matematik eğitiminde bilgi işlemsel düşünme üzerine yapılan çalışmaları iki boyutta incelemeyi amaçlamıştır. İlk olarak, bibliyometrik analiz kullanılarak alanın genel bir çerçevesini sunmak hedeflenmiştir. Bu doğrultuda, Web of Science veritabanı taranmış ve 194 yayın analiz kapsamına alınmıştır. Ardından, bu yayınlar arasından en çok atıf alan 10 makale seçilerek, metodolojik yaklaşımları, amaçları ve sonuçları açısından içerik analizi yapılmıştır. Bu analizler aracılığıyla araştırma eğilimleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bibliyometrik analiz sonuçları, en sık kullanılan anahtar kelimeleri, en üretken ülkeleri, en etkili yazarları ve makaleleri ortaya koymuştur. İçerik analizi sonuçlarına göre, en çok atıf alan makaleler, teorik ve uygulamalı bağlamda bilgi işlem düşünmenin matematik eğitimine en etkili şekilde nasıl entegre edilebileceğine yönelik araştırmaları içermektedir. Elde edilen bulguların gelecekte yapılacak olan çalışmalar için yol gösterici olacağı düşünülmektedir.
Bilgi işlemsel düşünme matematik eğitimi bibliyometrik analiz
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 10 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 21 Sayı: 3 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.