Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yazma Becerisinin Geliştirilmesinde Dijital Dönüşüm Çağı: Web 2.0 ve Yapay Zekâ Araçları

Yıl 2025, Cilt: 22 Sayı: 2, 705 - 722, 31.08.2025
https://doi.org/10.33437/ksusbd.1539909

Öz

Öz: Teknolojinin gelişmesiyle birlikte son yıllarda web 2.0 ve yapay zekâ gibi teknolojik alt yapılı araçlar ortaya çıkmış öncesinde kullanılan web 1.0 araçları dönüşüme uğramıştır. Bu dönüşümle birlikte birçok dijital araç sağlık, eğlence, endüstri gibi alanların yanında eğitimde de kullanılmaya başlanmıştır. Bu bağlamda çalışmanın amacı, yazma becerisinin geliştirilmesinde kullanılabilecek web 2.0 ve yapay zekâ araçlarını belirlemektir. Bu amacı gerçekleştirmek için nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Alan yazın ve internet kaynak taraması yapılarak mevcut web 2.0 ve yapay zekâ araçları tespit edilmiş ve belirlenen dijital araçlar, web 2.0 ve yapay zekâ araçları başlıkları altında sunulmuştur. Çalışma sonucunda yazma becerisini geliştirmek için dijital öykü oluşturmada Storyjumper, Storyboard That, Storybird, My Storybook; e-kitap hazırlamada Bookcreator, Minibook, Writereader, Wattpadd; e- dergi hazırlamada Calameo, Fliphtml5; çizgi roman oluşturmada Pixton, karikatür oluşturmada Comics Panel Creator, Toonytool; blog oluşturmada Blogger; Padlet ise diğer bir web 2.0 aracı olarak belirlenmiştir. Bununla birlikte içerik oluşturmada Writerly.ai, Rytr, Eskritor.ai, Fliki.ai, Bearly; dilbilgisi hatalarını düzeltmek için Grammarly, Hemingway Editor; chat-sohbet amaçlı Character.ai ve ChatGPT yapay zekâ araçları tespit edilmiş ve bazı araçlar görsellerle desteklenerek açıklanmıştır. Söz konusu araçların tespiti ile öğrencilerin yazma becerilerini destekleyecek web 2.0 ve yapay zekâ araçları bütüncül bir bakış açısıyla ele alınarak sunulmuştur.

Kaynakça

  • Adalı, E. (2017). İnsanlaşan makinalar ve yapay zekâ. İstanbul Üniversitesi Vakfı Yayını (Ocak-Mart). Sayı 75, 8-13.
  • Akkaya, N. ve Çıvğın, H. (2021). Türkçe eğitiminde yapay zekâ. The Journal of International Education Science, 8(29), 308-322.
  • Alabay, S. (2021). Hazırlık sınıflarında yabancı dil olarak Fransızca öğretimi için bir dahi saati (genıus hour) önerisi: Toonytool, Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 6(4), 548-559.
  • Altıntop, M. (2023). Yapay zekâ/akıllı öğrenme teknolojileriyle akademik metin yazma: ChatGPT örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (46), 186-211.
  • Altıok, S., Yükseltürk, E. ve Üçgül, M. (2017). Web 2.0 Eğitimine yönelik gerçekleştirilen bilimsel bir etkinliğin değerlendirilmesi: Katılımcı görüşleri, Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 6(1), 1-8.
  • Arslan, K. (2020). Eğitimde yapay zekâ ve uygulamaları, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 71-88.
  • Ata, F. (2011). Üniversite öğrencilerinin web 2.0 teknolojilerini kullanım durumları ile bilgi okuryazarlığı öz-yeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Atasoy, S. (2012). Yapay sinir ağları ve sinirsel bulanık ağlar ile insan kaynaklarında performans yönetimi modellenmesi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Banaz, E. ve Maden, S. (2024). Türkçe öğretmen adaylarının yapay zekâ tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi, Trakya Eğitim Dergisi, 14(2), 1173-1180.
  • Baş, B., Yıldırım, T. (2018). Yabancılara Türkçe öğretiminde teknoloji entegrasyonu, Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(3), 827-839.
  • Başkaya, K. ve Tursunovıc, M. (2017). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde işbirlikli öğrenme ve padlet, Aydın Tömer Dil Dergisi, 2(2), 79-96.
  • Chung, P. & Patel, D. R. (2015). Dysgraphia, International Journal of Child and Adolescent Health, 8(1), 27.
  • Demir Atalay, T. (2022). Yazma becerisinin temel kavramları. İçinde Bağcı Ayrancı, B. ve Başkan, A. (Eds.), Kuram ve Uygulamada Yazma Eğitimi (ss. 15-44). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Dinçer, N. (2020, 21 Aralık). Evolution of web from 1.0 to 5.0. https://myeltcafe.com/articles/evolution-of-web-from-1-0-to-5-0/
  • Duffy, P. and Bruns, A. (2006). The use of blogs, wikis and RSS in education: A conversation of possibilities. In Proceedings Online Learning and Teaching Conference, 31-38, Brisbane.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erbasan, Ö. (2023). Bilgilendirici metin yazma üzerine yürütülen araştırmaların eğilimleri, Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi (12), 1170-1183.https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1343661
  • Ersöz, B. (2020). Yeni nesil web paradigması-web 4.0. Bilgisayar Bilimleri ve Teknolojileri Dergisi, 1(2), 58-65.
  • Giacomini, L. (2015). Teaching techniques: using" storybird" in young learners' creative writing class, In English Teaching Forum. 53 (4), 35-37.
  • Göçer, A. (2023). Türkçe öğretmeni adaylarının süreç- tür odaklı yazma becerilerinin değerlendirilmesi: Vignette Örneği, Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(12), 1-16. https://doi.org/10.56677/mkuefder.1401842
  • Gökçe, B. (2021). Yazma Becerisine yönelik eğitim ortamları. İçinde Kardaş, M.N. (Eds.), Yazma eğitimi (ss.287-317). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Güneş, F. (2021). Türkçe öğretimi yaklaşımlar ve modeller. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • İnal, E., ve Arslanbaş, F. (2021). Türkçenin yabancı dil olarak uzaktan öğretiminde iletişim odaklı web 2.0 araçları ve uygulama örnekleri, Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(Özel Sayı), 228-249. https://doi.org/10.35675/befdergi.850781
  • İşler, B., ve Kılıç, M. (2021). Eğitimde yapay zekâ kullanımı ve gelişimi, Yeni Medya Elektronik Dergisi, 5(1), 1-11.
  • Jacksi, K. & Abass, S. M. (2019). Development history of the world wide web, Internatıonal Journal of Scıentıfıc & Technology Research, 8(9), 75-79.
  • Kapan, K., ve Üncel, R. (2020). Gelişen web teknolojilerinin (web 1.0- web 2.0- web 3.0) Türkiye turizmine etkisi, Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 276-289.
  • Karaca, F. ve Aktaş, N. (2019). Ortaöğretim kurumu öğretmenlerinin web 2.0 uygulamaları için haberdarlıklarının, yeterlilik düzeylerinin, kullanım sıklıklarının ve eğitsel amaçlı kullanım biçimlerinin incelenmesi, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 214-230.
  • Karadağ, B. F., ve Garip, S. (2021). Türkçe öğretiminde web 2.0 uygulaması olarak LearningApps’ın kullanımı, Çocuk Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi, 4(1), 21-40. https://doi.org/10.47935/ceded.897374
  • Karasar, N. (2023). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karataş, İ. & Baki, A. (2017). The effect of learning environments based on problem solving on students’ achievements of problem solving. International Electronic Journal of Elementary Education, 5(3), 249-268.
  • Katı, T. N. & Can, U. (2024). Usability of texts generated by artificial intelligence for reading skills in teaching Turkish as a foreign language: the example of ChatGPT-3.5, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 25(2), 538-569. DOI: 10.17679/inuefd.1415303
  • Kavas, B. (2022). Wattpad hakkında yapılan tezler üzerine bir inceleme, Toplum ve Kültür Araştırmaları Dergisi (10), 108-128. https://doi.org/10.48131/jscs.1188871
  • Kökçü, Y. (2023). Dil öğretiminde kullanılan dijital yardımcılar: Web2.0 araçları, RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (36), 48-66. https://doi.org/ 10.29000/rumelide.1369057.
  • Maden, S. (2013). Temel dil becerileri eğitiminde kullanılabilecek aktif öğrenme öğretimsel iş/taktikleri, Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(2), 20-35. https://doi.org/10.16916/aded.16005
  • Marangoz, M. (2024). Eğitim ortamında kullanılan yapay zekâ uygulamaları. International Journal of Progression and Development in Education, 2(2), 26-39. https://doi.org/10.5281/zenodo.14576628
  • Mete, F., ve Batıbay, E. F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının Türkçe eğitiminde motivasyona etkisi: Kahoot Örneği, Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 1029-1047. https://doi.org/10.16916/aded.616756
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage Publications.
  • Nabiyev, V. ve Erümit, A.K. (Ed.). (2020). Eğitimde yapay zekâ. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • O'Reilly, T. (2007). What is Web 2.0: Design patterns and business models for the next generation of software. Communications & strategies, (1), 17.
  • Öztürk, K. ve Şahin, M. E. (2018). Yapay sinir ağları ve yapay zekâya genel bir bakış, Takvim-i Vekayi, 6(2), 25-36.
  • Sukidi, M. & Abdullah, M.H. (2019). Use of the mini book to ımprove expositorial writing skills of v class student of sdn wonokusumo 1 surabaya, ındonesia. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, (382), 104-110.
  • Şahin, İ. (2008). Uzman sistem kullanarak iki boyutlu izdüşümlerden katı modeller oluşturma, [Yayımlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Şimşek, B. (2023). Dil öğretiminde sanal gerçeklik uygulamalarının kullanımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 12(2), 816-836.
  • Wahjuningsih, E., Santihastuti, A., Kurniawati, I., and Arifin, U. M. (2020, May). “Storyboard that” platform to boost students’ creativity: can ıt become real? In IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 485 (1).
  • Yalçın, A. (2024). Yapay zekâ destekli dil işleme modeli olan ChatGPT’nin Sosyal Bilgiler dersi ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 136-152. https://doi.org/10.47770/ukmead.1485504
  • Yaşar Sağlık, Z. ve Yıldız, M. (2021). Türkiye’de dil öğretiminde web 2.0 araçlarının kullanımına yönelik yapılan çalışmaların sistematik incelemesi, Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(2), 418-442. https://doi.org/10.51725/etad.1011687
  • Yazar, İ. (2019). Türkçe öğretiminde ve temel dil becerilerinin kazanımında dijital teknoloji uygulamalarının yeri ve önemi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12 (64), 613-623. http://dx.doi.org/10.17719/jisr.2019.3384.
  • Yeşilyurt, S., Dündar, R. ve Aydın, M. (2024). Sosyal bilgiler eğitimi alanında lisansüstü eğitimini sürdüren öğrencilerin yapay zekâ hakkındaki görüşleri. Asya Studies-Academic Social Studies / Akademik Sosyal Araştırmalar, 8(27), 1-14.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. baskı). Seçkin Yayıncılık.

The Age of Digital Transformation in The Development of Writing Skills: Web 2.0 and Artificial Intelligence Tools

Yıl 2025, Cilt: 22 Sayı: 2, 705 - 722, 31.08.2025
https://doi.org/10.33437/ksusbd.1539909

Öz

With the development of technology, tools with technological infrastructure such as web 2.0 and artificial intelligence have emerged, and the previously used web 1.0 tools have been transformed. Thus, many digital tools have started to be used in education as well as in areas such as health, entertainment, industry, etc. The aim of this study is to identify web 2.0 and artificial intelligence tools that can be used in the development of writing skills. Document analysis, one of the qualitative research methods, was used. Existing web 2.0 and artificial intelligence tools were identified by reviewing the literature and internet resources. The digital tools identified are presented under the headings of web 2.0 and artificial intelligence toolsAs a result of the study, Storyjumper, Storyboard That, Storybird, My Storybook in digital story creation; Bookcreator, Minibook, Writereader, Wattpadd in e-book preparation; Calameo, Fliphtml5 in e-magazine preparation; Pixton in comic book creation, Comics Panel Creator, Toonytool in cartoon creation; Blogger in blog creation; Padlet was identified as another tool. Writerly.ai, Rytr, Eskritor.ai, Fliki.ai, Bearly for content creation; Grammarly, Hemingway Editor for correcting grammatical errors; Character.ai and ChatGPT for chat and conversation purposes were identified and these tools were presented from a holistic perspective.

Kaynakça

  • Adalı, E. (2017). İnsanlaşan makinalar ve yapay zekâ. İstanbul Üniversitesi Vakfı Yayını (Ocak-Mart). Sayı 75, 8-13.
  • Akkaya, N. ve Çıvğın, H. (2021). Türkçe eğitiminde yapay zekâ. The Journal of International Education Science, 8(29), 308-322.
  • Alabay, S. (2021). Hazırlık sınıflarında yabancı dil olarak Fransızca öğretimi için bir dahi saati (genıus hour) önerisi: Toonytool, Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 6(4), 548-559.
  • Altıntop, M. (2023). Yapay zekâ/akıllı öğrenme teknolojileriyle akademik metin yazma: ChatGPT örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (46), 186-211.
  • Altıok, S., Yükseltürk, E. ve Üçgül, M. (2017). Web 2.0 Eğitimine yönelik gerçekleştirilen bilimsel bir etkinliğin değerlendirilmesi: Katılımcı görüşleri, Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 6(1), 1-8.
  • Arslan, K. (2020). Eğitimde yapay zekâ ve uygulamaları, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 71-88.
  • Ata, F. (2011). Üniversite öğrencilerinin web 2.0 teknolojilerini kullanım durumları ile bilgi okuryazarlığı öz-yeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Atasoy, S. (2012). Yapay sinir ağları ve sinirsel bulanık ağlar ile insan kaynaklarında performans yönetimi modellenmesi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Banaz, E. ve Maden, S. (2024). Türkçe öğretmen adaylarının yapay zekâ tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi, Trakya Eğitim Dergisi, 14(2), 1173-1180.
  • Baş, B., Yıldırım, T. (2018). Yabancılara Türkçe öğretiminde teknoloji entegrasyonu, Ana Dili Eğitimi Dergisi, 6(3), 827-839.
  • Başkaya, K. ve Tursunovıc, M. (2017). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde işbirlikli öğrenme ve padlet, Aydın Tömer Dil Dergisi, 2(2), 79-96.
  • Chung, P. & Patel, D. R. (2015). Dysgraphia, International Journal of Child and Adolescent Health, 8(1), 27.
  • Demir Atalay, T. (2022). Yazma becerisinin temel kavramları. İçinde Bağcı Ayrancı, B. ve Başkan, A. (Eds.), Kuram ve Uygulamada Yazma Eğitimi (ss. 15-44). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Dinçer, N. (2020, 21 Aralık). Evolution of web from 1.0 to 5.0. https://myeltcafe.com/articles/evolution-of-web-from-1-0-to-5-0/
  • Duffy, P. and Bruns, A. (2006). The use of blogs, wikis and RSS in education: A conversation of possibilities. In Proceedings Online Learning and Teaching Conference, 31-38, Brisbane.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erbasan, Ö. (2023). Bilgilendirici metin yazma üzerine yürütülen araştırmaların eğilimleri, Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi (12), 1170-1183.https://doi.org/10.51531/korkutataturkiyat.1343661
  • Ersöz, B. (2020). Yeni nesil web paradigması-web 4.0. Bilgisayar Bilimleri ve Teknolojileri Dergisi, 1(2), 58-65.
  • Giacomini, L. (2015). Teaching techniques: using" storybird" in young learners' creative writing class, In English Teaching Forum. 53 (4), 35-37.
  • Göçer, A. (2023). Türkçe öğretmeni adaylarının süreç- tür odaklı yazma becerilerinin değerlendirilmesi: Vignette Örneği, Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(12), 1-16. https://doi.org/10.56677/mkuefder.1401842
  • Gökçe, B. (2021). Yazma Becerisine yönelik eğitim ortamları. İçinde Kardaş, M.N. (Eds.), Yazma eğitimi (ss.287-317). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Güneş, F. (2021). Türkçe öğretimi yaklaşımlar ve modeller. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • İnal, E., ve Arslanbaş, F. (2021). Türkçenin yabancı dil olarak uzaktan öğretiminde iletişim odaklı web 2.0 araçları ve uygulama örnekleri, Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(Özel Sayı), 228-249. https://doi.org/10.35675/befdergi.850781
  • İşler, B., ve Kılıç, M. (2021). Eğitimde yapay zekâ kullanımı ve gelişimi, Yeni Medya Elektronik Dergisi, 5(1), 1-11.
  • Jacksi, K. & Abass, S. M. (2019). Development history of the world wide web, Internatıonal Journal of Scıentıfıc & Technology Research, 8(9), 75-79.
  • Kapan, K., ve Üncel, R. (2020). Gelişen web teknolojilerinin (web 1.0- web 2.0- web 3.0) Türkiye turizmine etkisi, Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 276-289.
  • Karaca, F. ve Aktaş, N. (2019). Ortaöğretim kurumu öğretmenlerinin web 2.0 uygulamaları için haberdarlıklarının, yeterlilik düzeylerinin, kullanım sıklıklarının ve eğitsel amaçlı kullanım biçimlerinin incelenmesi, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 214-230.
  • Karadağ, B. F., ve Garip, S. (2021). Türkçe öğretiminde web 2.0 uygulaması olarak LearningApps’ın kullanımı, Çocuk Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi, 4(1), 21-40. https://doi.org/10.47935/ceded.897374
  • Karasar, N. (2023). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karataş, İ. & Baki, A. (2017). The effect of learning environments based on problem solving on students’ achievements of problem solving. International Electronic Journal of Elementary Education, 5(3), 249-268.
  • Katı, T. N. & Can, U. (2024). Usability of texts generated by artificial intelligence for reading skills in teaching Turkish as a foreign language: the example of ChatGPT-3.5, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 25(2), 538-569. DOI: 10.17679/inuefd.1415303
  • Kavas, B. (2022). Wattpad hakkında yapılan tezler üzerine bir inceleme, Toplum ve Kültür Araştırmaları Dergisi (10), 108-128. https://doi.org/10.48131/jscs.1188871
  • Kökçü, Y. (2023). Dil öğretiminde kullanılan dijital yardımcılar: Web2.0 araçları, RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (36), 48-66. https://doi.org/ 10.29000/rumelide.1369057.
  • Maden, S. (2013). Temel dil becerileri eğitiminde kullanılabilecek aktif öğrenme öğretimsel iş/taktikleri, Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(2), 20-35. https://doi.org/10.16916/aded.16005
  • Marangoz, M. (2024). Eğitim ortamında kullanılan yapay zekâ uygulamaları. International Journal of Progression and Development in Education, 2(2), 26-39. https://doi.org/10.5281/zenodo.14576628
  • Mete, F., ve Batıbay, E. F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının Türkçe eğitiminde motivasyona etkisi: Kahoot Örneği, Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 1029-1047. https://doi.org/10.16916/aded.616756
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage Publications.
  • Nabiyev, V. ve Erümit, A.K. (Ed.). (2020). Eğitimde yapay zekâ. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • O'Reilly, T. (2007). What is Web 2.0: Design patterns and business models for the next generation of software. Communications & strategies, (1), 17.
  • Öztürk, K. ve Şahin, M. E. (2018). Yapay sinir ağları ve yapay zekâya genel bir bakış, Takvim-i Vekayi, 6(2), 25-36.
  • Sukidi, M. & Abdullah, M.H. (2019). Use of the mini book to ımprove expositorial writing skills of v class student of sdn wonokusumo 1 surabaya, ındonesia. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, (382), 104-110.
  • Şahin, İ. (2008). Uzman sistem kullanarak iki boyutlu izdüşümlerden katı modeller oluşturma, [Yayımlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Şimşek, B. (2023). Dil öğretiminde sanal gerçeklik uygulamalarının kullanımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 12(2), 816-836.
  • Wahjuningsih, E., Santihastuti, A., Kurniawati, I., and Arifin, U. M. (2020, May). “Storyboard that” platform to boost students’ creativity: can ıt become real? In IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 485 (1).
  • Yalçın, A. (2024). Yapay zekâ destekli dil işleme modeli olan ChatGPT’nin Sosyal Bilgiler dersi ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 136-152. https://doi.org/10.47770/ukmead.1485504
  • Yaşar Sağlık, Z. ve Yıldız, M. (2021). Türkiye’de dil öğretiminde web 2.0 araçlarının kullanımına yönelik yapılan çalışmaların sistematik incelemesi, Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(2), 418-442. https://doi.org/10.51725/etad.1011687
  • Yazar, İ. (2019). Türkçe öğretiminde ve temel dil becerilerinin kazanımında dijital teknoloji uygulamalarının yeri ve önemi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12 (64), 613-623. http://dx.doi.org/10.17719/jisr.2019.3384.
  • Yeşilyurt, S., Dündar, R. ve Aydın, M. (2024). Sosyal bilgiler eğitimi alanında lisansüstü eğitimini sürdüren öğrencilerin yapay zekâ hakkındaki görüşleri. Asya Studies-Academic Social Studies / Akademik Sosyal Araştırmalar, 8(27), 1-14.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. baskı). Seçkin Yayıncılık.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yelda Kökçü 0000-0003-1232-5235

Yağmur İpek 0009-0004-0751-233X

Erken Görünüm Tarihi 31 Ağustos 2025
Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2025
Gönderilme Tarihi 28 Ağustos 2024
Kabul Tarihi 21 Nisan 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kökçü, Y., & İpek, Y. (2025). Yazma Becerisinin Geliştirilmesinde Dijital Dönüşüm Çağı: Web 2.0 ve Yapay Zekâ Araçları. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2), 705-722. https://doi.org/10.33437/ksusbd.1539909

KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.