Öz: Teknolojinin gelişmesiyle birlikte son yıllarda web 2.0 ve yapay zekâ gibi teknolojik alt yapılı araçlar ortaya çıkmış öncesinde kullanılan web 1.0 araçları dönüşüme uğramıştır. Bu dönüşümle birlikte birçok dijital araç sağlık, eğlence, endüstri gibi alanların yanında eğitimde de kullanılmaya başlanmıştır. Bu bağlamda çalışmanın amacı, yazma becerisinin geliştirilmesinde kullanılabilecek web 2.0 ve yapay zekâ araçlarını belirlemektir. Bu amacı gerçekleştirmek için nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Alan yazın ve internet kaynak taraması yapılarak mevcut web 2.0 ve yapay zekâ araçları tespit edilmiş ve belirlenen dijital araçlar, web 2.0 ve yapay zekâ araçları başlıkları altında sunulmuştur. Çalışma sonucunda yazma becerisini geliştirmek için dijital öykü oluşturmada Storyjumper, Storyboard That, Storybird, My Storybook; e-kitap hazırlamada Bookcreator, Minibook, Writereader, Wattpadd; e- dergi hazırlamada Calameo, Fliphtml5; çizgi roman oluşturmada Pixton, karikatür oluşturmada Comics Panel Creator, Toonytool; blog oluşturmada Blogger; Padlet ise diğer bir web 2.0 aracı olarak belirlenmiştir. Bununla birlikte içerik oluşturmada Writerly.ai, Rytr, Eskritor.ai, Fliki.ai, Bearly; dilbilgisi hatalarını düzeltmek için Grammarly, Hemingway Editor; chat-sohbet amaçlı Character.ai ve ChatGPT yapay zekâ araçları tespit edilmiş ve bazı araçlar görsellerle desteklenerek açıklanmıştır. Söz konusu araçların tespiti ile öğrencilerin yazma becerilerini destekleyecek web 2.0 ve yapay zekâ araçları bütüncül bir bakış açısıyla ele alınarak sunulmuştur.
With the development of technology, tools with technological infrastructure such as web 2.0 and artificial intelligence have emerged, and the previously used web 1.0 tools have been transformed. Thus, many digital tools have started to be used in education as well as in areas such as health, entertainment, industry, etc. The aim of this study is to identify web 2.0 and artificial intelligence tools that can be used in the development of writing skills. Document analysis, one of the qualitative research methods, was used. Existing web 2.0 and artificial intelligence tools were identified by reviewing the literature and internet resources. The digital tools identified are presented under the headings of web 2.0 and artificial intelligence toolsAs a result of the study, Storyjumper, Storyboard That, Storybird, My Storybook in digital story creation; Bookcreator, Minibook, Writereader, Wattpadd in e-book preparation; Calameo, Fliphtml5 in e-magazine preparation; Pixton in comic book creation, Comics Panel Creator, Toonytool in cartoon creation; Blogger in blog creation; Padlet was identified as another tool. Writerly.ai, Rytr, Eskritor.ai, Fliki.ai, Bearly for content creation; Grammarly, Hemingway Editor for correcting grammatical errors; Character.ai and ChatGPT for chat and conversation purposes were identified and these tools were presented from a holistic perspective.
Writing skills Digital transformation age Web 2.0 Artificial intelligence.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Ağustos 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2025 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 21 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 22 Sayı: 2 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.